Sv: Sonjas gamle forum 2002
Date: 11/11/02 12:10:27 PM
Name: AAH
Subject: Re: Re: Tørr hud
Takk for svar
Ifølge blodprøvene skal jeg ha nok thyroxin i kroppen om dagen... Men det er flere og mer alvorlige ting enn tørr hud som ikke blir rettet opp selv om verdiene er ok, så da har det vel en sammenheng med det... Jeg har fått resept på Armour, og venter på beskjed fra apoteket om at den skal være kommet hvilken dag som helst nå... Så da får jeg håpe at det med huden også blir endring på med Armour...
Date: 10/29/02 09:54:30 PM
Name: Sonja
Subject: Artikkel i Det Nye
Fin artikkel om det å få hypothyreose i ung alder:
http://www.detnye.no/1202/hypoterose.html
Jeg kjenner meg igjen! Og jeg synes det er flott at Det Nye skriver om sykdommen.
Date: 11/2/02 08:52:17 AM
Subject: Re: Artikkel i Det Nye
Jeg kjøpte bladet, og leste artikkelen der. Enig i at den var veldig bra!!! Jeg kjenner meg også veldig igjen Endelig en artikkel som ikke fremstiller stoffskiftesykdommer som noe du sliter veldig med frem til du får diagnosen, men som du kan leve normalt med resten av livet bare man tar thyroksin. Det er vel flere enn meg på denne siden som vet at det slett ikke stemmer for de fleste av oss. Denne Detnye-artikkelen, derimot var mye mer realistisk. Jeg har planer om å kopiere den og gi til alle som lurer på hvordan sykdommen påvirker meg
Date: 11/8/02 10:41:41 AM
Name: nora
Subject: Re: Re: Artikkel i Det Nye
Bra artikkel. Viste den til gubben. Vanskelig å forklare hypo til ham.
Forresten er det en artikkel i et gratisblad tror jeg som heter helsenytt for alle av Professor Sylvi Aanderud.
Fant det på biblioteket på HIAK.
nora
Date: 11/10/02 04:48:57 AM
Subject: Artikkel i "Helsenytt for alle"
Den artikkelen i "Helsenytt for alle" som du nevner, finnes også her: http://www.helsenytt.no/artikler/ hun_stoffskiftet.htm
Date: 10/26/02 10:19:59 PM
Subject: De har innrømmet feilene!
Jeg fikk en hyggelig telefon fredag, fra pasientombudet. Bærum Sykehus v/overlegen på medisinsk poliklinikk innrømmer og tar ansvaret for de feilene de har gjort!!
Jeg har ikke fått brevet ennå, men jeg antar det ligger i postkassa på mandag. Dette viser ihvertfall at det nytter å stå på!
Nå får jeg en fair sjanse til å begynne på nytt på et annet sykehus og legge denne saken bak meg. Det skal bli godt! For det har jammen vært tøft å bli møtt sånn som jeg har blitt av steile og arrogante folk i disse tre årene som snart har gått.
Jeg har grunn til å smile nå, ikke sant?
Date: 10/26/02 10:24:15 PM
Subject: Re: De har innrømmet feilene!
Hehe... jeg var visst litt raus med smilefjesene... kan visst gå rundt for noen hver...
Date: 10/25/02 11:33:19 AM
Name: ida
Subject: kan det være...?
hei!
Vil første takke "eieren" for informativ side
Jeg er 19, vet ikke så mye om stoffskifte, men lurer på en ting: jeg er bulimiker/anorektiker, er på bedringens vei,men sliter i skrivende stund med tretthet, svimmelhet osv.. mamma nevnte det kunne være noe galt med stoffskifte mitt som en følge av spiseforstyrrelsen, men var ikke sikker. Har selvfølgelig ordnet meg legetime for å få sjekket ting, men kan man få problemer med stoffskiftet som en følge av sf? fant ikke noe info om dette...
tusen takk for svar
Date: 10/27/02 10:09:21 AM
Name: nora
Subject: Re: kan det være...?
Hei, jeg mener jeg har sett noe i årenes løp.
Men jeg husker ikke hva det innebærer, men synes å huske at prøvene dine vil være annerledes enn ved vanlige folk.
Det kan være en ide å alltidbe om både fritt T4 og fritt T3 ved siden av TSH siden jeg antar at en kan ha sentral hypothyrose ved spiseforstyrrelser. Da stemmer ikke TSH.
Date: 10/24/02 11:39:39 AM
Name: Inger
Subject: Vektøkning og Armour
hei! til dere som bruker Armour: hvor stor dose bruker dere?
Jeg vet at det er induviduellt, men jeg tror jeg går på altfor liten dose da jeg har lagt på meg 3kg i løpet av 14 dager i opptrappingsfasen, er det noen som har erfaring med det?
Takknemlig for svar.
Inger.