Sonjas Stoffskifteforum rss feed

Gå tilbake   Sonjas Stoffskifteforum > Møteplassen > Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.

Svar

Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
Gammel 30-04-10, 20:12   #41
Qa
Leieboer

Qa sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 179
Standard Sv: Oppstart Levaxin, oppfølging og fungering

Jeg gav legen min en sjanse til før jeg gikk videre og det var bra.

Hadde fått tips om en privat endokrinolog jeg ville han henvisning til, og han var positiv til det også. vi gjorde det ikke denne gangen, men doserte opp levaxin til 100 microgram og skal se an 2 mnd.

Men en annen ting var at han spurte om andre symptomer også. Ikke at jeg huska så mye på direkten , for jeg er jo helstressa på legetimer. Er så vandt til å ikke bli hørt så jeg gruer meg veldig til hver time. Har lurt på å skrive ned alt og levere det til han.

Nå har jeg gått på ny dose i 3 dager og hele veien har jeg vært kvalm. Har sett noen andre her inne som har hatt dette også. Jeg opplevde ikke det med hverken 50 eller 75. Denne kvalmen er ikke sånn akutt som ved omgangssyke, men jeg føler meg generell kvalm hele tida.

Hva bør jeg gjøre nå da? Avvente og se om det går over, gå ned på 75 igjen og se om det blir borte, før jeg begynner på 100 igjen?

Jeg har ikke overdose symptomer, og jeg vet dere mener det tar lang tid før man merker ny dose, men jeg har merket endring raskt hver gang. Jeg merker også at jeg ikke sovner hver ettermiddag, slik jeg gjorde før jeg doserte opp. Så det må jo være noe positivt også.

Jeg har sett at noen her inne hadde denne kvalmen i forbindelse med binyresvikt, hvis jeg forsto det rett? Og dere har jo nevnt dette med binyrene i andre spørsmål jeg har hatt her inne, så jeg er obs på det.

Noen som har noen erfaringer å dele med meg i forhold til levaxin og kvalme?
Gammel 30-04-10, 21:18   #42
n`Finn
Veteran på forumet

n`Finn sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 7,461

Det kan være et signal kroppen gir når binyrene ikke helt henger med stoffskiftet.
Det er økt, og binyrene kommer etter - forhåpentlig.
Jeg syns du skal gi det tid. Press på med dosen - ikke gi deg, være heller kvalm. (innenfor visse grenser da....)
Det økte stoffskiftet skal føre til at binyrene tar seg opp.
Men det skjer jo ikke alltid da......
Metoden er å gi tillegg en stund for dette, sånn for å hjelpe til å få det i balanse.

Blir kvalme for ille, er det bare å gå ned i dose en stund og øke igjen når det nar normalisert seg.
Gammel 02-05-10, 01:59   #43
Qa
Leieboer

Qa sin avatar

Takk for svar.

I dag har faktisk kvalmen vært bedre, så da går det den rette veien raskt ser det ut til.
Gammel 02-05-10, 02:14   #44
Qa
Leieboer

Qa sin avatar

Går det an å bli klarere i hodet, men likevel mer "rotete"?

Jeg har vært mye "tom" i hodet, og jeg har slitt med konsentrasjon og hukommelse. Følr at jeg er mye klarer på levaxin, får med meg trafikken bedre og holder konsentrasjonen lenger.

MEN så er det noen ting som er blitt mye verre egentlig, uten at jeg skjønner hvorfor. Jeg er jo blitt mye mer distre. Før så klarte jeg å skule "rotet" mitt for omverdenen, men nå tror jeg barnas skole og barnehage veldig lett ser at jeg er blitt et "rotehue".

Skjønner egentlig ikke at det skal bli slik, siden jeg jo egentlig er klarere og bedre. Normalt er jeg en person med full kontroll på alle ting.

Skal nevne dagens rot. Jeg som tom. alltid har feira 1.mai (aldri som protestdag, men som en dag med barnetog og full pakke), klarte helt å rote det til. Jeg visste det var første mai, men planla likevel alt som måtte handles
og alt som var lurt å gjøre i dag siden det var lørdag. Kunne jo ikke i morgen siden det var søndag. Men til slutt kom vi på at det jo er helligdag.

Skjønner ikke hvordan det er mulig å bli så ør. Jeg mangler jo helt evnen til å koble ting sammen. Jeg dobbeltbokker møter. En gang hadde jeg 3 ting samtidig og gledet meg til flere ting, men klarte ikke koble at det faktisk var samtidig.

Det er i hvertfall kjekt å vite at jeg en gang i tida hadde hjernen med meg. Det har jeg jo parierer på (fra utdanning) . Det var en gang liksom. Er jo greit å kunne dokumentere at man ikke har vært like "blåst" alltid.
Gammel 05-05-10, 21:03   #45
Berit1974
New in this gm

Berit1974 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 334

Hei Qa!

Har lest gjennom historien din her på forumet. Jeg kjenner meg veldig igjen i veien du beskriver fra oppstart med Levaxin. Jeg startet i januar, og var (og er) som deg full av forhåpninger!

Føler det går fremover i tempo "tre skritt frem- to tilbake". Føler meg plutselig bra (og tenker YES-der har jeg blitt frisk gitt) , men så går det nedover igjen..... kjedelig. Men det virker som om formen ikke daler like langt ned hver gang så det er positivt.

Ang kvalme: jeg økte til 125 mcg for to uker siden. Har vært plaget med kvalme i ca fem dager nå. Ubehagelig. Har ikke kjent dette før. Har kvalmen gitt seg for din del?

Jeg tipper for øvrig at jeg må en del opp i dose, kanskje 175 eller 200.

Til slutt ville jeg bare si at det er godt å kjenne seg igjen i andre:-) (selv om det ikke er godt at du er syk, men når du først er det, føler jeg meg mindre alene når jeg leser det du skriver).

PS Har forresten de samme erfaringer mht sukkersug: var sukker-junkie før, og bare måtte ha noe søtt på kvelden ellers ble kroppen helt i ubalanse. Søtsuget har blitt veldig dempet etter levaxin. Rart men bra forsåvidt:-)
B:-)
Gammel 05-05-10, 21:14   #46
Qa
Leieboer

Qa sin avatar

Enig med deg, det er så godt å treffe andre med lignende erfaringer.

Jeg er faktisk kvitt kvalmen min nå, men formen er faktisk ikke bra. Jeg er mer "blåst" i hodet enn på lenge. Håper det er fordi jeg har en forkjølelse i tillegg. Er jo lov å håpe.

Det er litt merkelig det med søtsuget som blir redusert ja. Er mye rart man ikke har forklaring på.

Jeg har forøverig lest dine innlegg tidligere, men jeg husker ingenting av det nå. Det var det med hukommelsen og konsentrasjonen. Irriterer meg at den er dårligere igjen, for den var litt bedre en periode.

Vi får krysse fingrene og satse på at vi snart blir bedre. Og så håper jeg at du snart blir kvitt kvalmen din du også!
Gammel 06-05-10, 08:17   #47
Berit1974
New in this gm

Berit1974 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 334

Hei Qa,

jeg synes også at brainfogen er veldig ustabil. Er faktisk ikke helt sikker på om den har blitt så mye bedre etter at jeg startet på Levaxin. I alle fall merker jeg ikke så tydelig bedring der....

Er også forkjøla nå (har vært kronisk forkjøla siden oktober, tror stoffskiftet gir meg dårlig immunforsvar. Nå er jeg i en periode hvor jeg er ekstremt forkjølet). Enig at det virker som om forkjølelse gjør en enda ørere i hodet. Plages også med svimmelhet på slitne dager. Det skal sies at jeg nå også er i den verste uka for min del- dvs PMS- uka der kroppen fra før av går på sparebluss, så ting blir nok litt lettere når den er overstått.

Har bare gått på Levaxin i drøye tre mnd så jeg må gi det en sjanse før jeg begynner med T3 i form av Erfa. Dette skal visstnok kunne hjelpe litt på brainfogen. Men har fått råd bla. her på forumet om å se an situasjonen til jeg er kommet opp i en ideel dose Levaxin. Det KAN jo tenkes at det vil være nok til at jeg kan føle meg relativt normal, med en god porsjon flaks Dosen må nok isåfall ligge ganske høyt så jeg håper legen er smart nok til å dosere ut fra FT4 og ikke TSH, for TSH er allerede under 1.

Du virker som en skikkelig "grepa dame". Det vil helt sikkert komme godt med i prosessen mot å bli frisk.
Gammel 06-05-10, 08:54   #48
Qa
Leieboer

Qa sin avatar

Jeg ble faktisk klarere "i toppen" da jeg begynte på Levaxin. Jeg så på en måte mer av verden rundt meg. Følte jeg tålte å måtte konsentrere meg litt lenger før jeg fikk vondt i hodet. Men akkurat nå om dagen er jeg et skikkelig rotehodet igjen, så det var kanksje bare midlertidig hormonsving en periode? Men jeg krysser jo fingrene for forkjølelsen da.

Nå husker jeg det med at du hadde vært forkjølet så lenge fra en annen tråd ja. Jeg har det heldigvis ikke sånn. Men jeg er mer syk. Jeg har gått fra å så og si "aldri" være syk til å være syk innimellom, så selv om jeg er heldig og ikke er så ofte syk så har det endret seg i negativ. Slikt du har gått høres slitsomt ute!

Jeg begynte jo på Levaxin rett før jul, så vi er ganske like på erfaring her tenker jeg. Er kanskje derfor vi opplever endel av de samme symptomene rundt samme tid også.

Håper du snart føler deg bedre, og at denne uka går fort så du får bedre dager.

Bokmerker

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Oppstart av Levaxin... Marina73 Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc. 8 29-05-08 13:24
Gravid i gjen - god oppfølging denne gang... Thomasine Stoffskiftesykdommer og graviditet 34 28-04-08 22:05
Kvalme som følge av oppstart på Levaxin? vekten02 Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc. 15 27-03-08 12:58
Tolkning av utvikling før oppstart på levaxin mohaienne Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc. 0 22-10-07 19:47
Oppstart på Levaxin mohaienne Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc. 29 07-06-07 09:27

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:37.

unike besøkende på Sonjas Stoffskifteforum