Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Hvorfor er husarbeidet så "vanskelig"?

Sitat Opprinnelig skrevet av mokka66 Vis post
    Jeg har aldri vært glad i husarbeid, hverken før med hyper eller nå med hypo. Gode rutiner er viktige, for da er det noe som kan gå på automatgir, det er et sånn som kan slå inn etter at kreftene egentlig er ebbet ut..
    For noen kan det være inspirerende å lese litt om dette, feks Flylady.com eller den norske siten http://www.inspirasjononline.com/forum/
    Og så er det et lite triks i boka som jeg klarer å lure meg selv med hver gang. Sette stoppeklokka på 15 minutter.. det klarer du. Og du verden hvor mye man kan rekke på 15 minutter. Så tar du en hvil på sofaen, og kanskje du klarer 15 til. De fleste av oss sliter med å ha for mye rot og dill i hjemmene våre, og derfor bruker vi masse tid og krefter på å holde orden. Det er som regel det som tar lengst tid.Ikke selve vaskingen. Søk på declutter, eller les de overnevnte nettsider så får du gode ideer og kansje litt inspirasjon til å begynne. Og babysteps er viktige, litt hver dag gir gode resultater over tid. Vi som sliter med liten ork burde egentlig ha det minimalistisk og ha flater som er lette å holde rene.. Lykke til.. Hilsen ei som holder på å kaste ut alt jeg ikke liker lenger, trenger eller har plass til.. skal flytte fra enebolig neste sommer og har ikke sjangs å klare det hvis jeg ikke begynner på prosessen nå..
    Du kommer med kjempe mange gode tips her
    Selv flyttet jeg til ny enebolig for et drøyt år siden. Vi har bevisst valgt å ikke ha mange "ting" fordi vi liker å ha det ryddig og rent. Mange ganger kan det være like stressende å se på ting som skulle vært gjort, og da kommer stoppeklokketipset ditt til nytte. Et annet lite "lyntips" er at man faktisk rekker å tømme oppvaskmaskinen under reklamepausen på TV

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Hvorfor er husarbeidet så "vanskelig"?

Sitat Opprinnelig skrevet av mokka66 Vis post
    JSette stoppeklokka på 15 minutter.. det klarer du. Og du verden hvor mye man kan rekke på 15 minutter. Så tar du en hvil på sofaen, og kanskje du klarer 15 til.
    God ide, men det er avhengig av at man faktisk fungerer så bra. Jeg har vært der at 5 minutter var et kjempe slit. Sånn er det ikke nå, nå kan jeg gjøre "mye", i hvertfall i forhold til før.

Poenget mitt var bare at alle vil ikke klare det, men for oss andre som nå er litt bedre var det et godt tips. Jeg for min del synes musikk ved siden av er tingen.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
    Av anitab i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 15:06
  2. Student: lurer på hvorfor det er "helt uaktuelt" med trygd.
    Av HildeM i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 26-03-11, 16:59
  3. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn