Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?

Jeg har på en måte hatt en bedre periode, men så fikk jeg mer "stress" inn livet igjen. Og da er det ikke mer enn snakk om 2-3 møter i uka, men for meg gir det stress. I tillegg var jeg ute og gikk tur en dag.

Etter slik "aktivitet" så verket jeg mye mer. Og etter turen var den vel 4-5 dager hvor det verket skikkelig enkelte steder. Og musklene var slitne i nesten en uke etterpå.

Jeg er jo blitt mye mer distre igjen også. Leverer ting for sent og slikt. Og den minste lille ting som krever konsentrasjon, får jeg hodepine. Dette er også blitt verre etter det skjer mer i livet mitt igjen.

Hvordan fungerer dere ut fra ulike settinger. Hvilken effekt har stress på deres symptomer, og hvor mange av dere reagerer negativt på fysisk aktivitet.

I roligere perioder er dere bedre da? Altså er man friskere når man kan leve "langsomt"?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    33
    Meldinger
    91

Standard Sv: Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?

Jeg føler det nøyaktig slik jeg også! Jeg "friker helt ut" i stressende perioder! Det skal så lite til før jeg føler meg helt utkjørt.. Sommeren jeg jobbet som hjemmehjelp trodde kjæresten min jeg hadde fått beinhinnebetendelse for det verket noe voldsomt i bena mine..

Kanskje det kan hjelpe å fokusere på noe annet enn det som gjør deg stresset? Jeg kan bli syk i flere månder om jeg har en lengre stressende periode. Og da sier jeg bare til meg selv: snart er det over og da blir ting bedre!

Og selvfølgelig kanskje det hjelper med mer eller nye medisiner! Driver å eksperimenterer litt der jeg nå! Etter å ha økt dosen min med levaxin kan jeg nå ta meg en jogge tur!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Skal sies at det jeg kaller "stress" er bare fordi det er noe. Jeg er 100% sykemeldt, så 2-3 møter i løpet av en uke burde jo vært null problem egentlig.

Jeg skal øke dosen på medisiner fra i morgen også, så forhåpentligvis hjelper det litt også.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Qa, du vet, det kan være binyrene dine som sliter litt. Da er det lett å få stressfølelse av veldig lite. Har du prøvd adaptogener (sibirsk ginseng, ashwaghanda, lakrisrot etc) eller annen binyrestøtte? Eller forsøke oppmerksomhetstrening, qi gong, meditasjon eller yoga? Det er også virkningsfullt når du sliter med stressfølelse.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Takk for tips Vigdis. Har ikke prøvd noe av dette, men å kjøpe et sånt tilskudd skal jeg få gjort.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Les denne oversettelsen av Anisa fra Wilsons bok, her står det mange gode råd når det gjelder stress og binyrer. Link til Wilsons hjemmeside på forsiden av forumet
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Les denne oversettelsen av Anisa fra Wilsons bok, her står det mange gode råd når det gjelder stress og binyrer. Link til Wilsons hjemmeside på forsiden av forumet
    Hej Ruth og Qa Linket henviser til en tekst vores læge, Carsten Vagn-Hansen har skrevet om binyrerne. Wilsons bog "Binyretræthed" oversat til dansk er omtalt i denne tråd. Den kan købes i Norge hos Capris.no.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Takk for mange flotte linker. Har jo lest litt om det her inne tidligere også, men den ene oppsumeringa på linken til Vigdis, sa meg mye. Den forklarte hvor håpløst døgnet mitt er. Og søtt og salt, joda der er jeg også.

Så jeg bør vel begynne å lese litt mer om dette også. Må bare "få med meg" hodet mitt litt igjen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Jeg reagerte veldig negativt på stress. Det er faktisk blitt veldig mye bedre etter jeg gikk over til Thyroider. Men jeg tåler lite fysisk eller mental aktivitet enda (men jeg har jo ME på toppen av Hypo'en også da) før jeg blir utslitt, glemsk osv.
    Stress mestring var det eneste psykiske utslaget jeg hadde på å ikke ha hormonene jeg trengte. Også må jeg ikke undervurdere det at jeg etter 10 år med ME, fikk diagnosen. Livet som syk i NAV systemet gir mer stress enn noe annet i verden Spesielt når man ikke har papirer som sier hva som er galt. De hører jo ikke etter om man forteller hva som skjer med en.. Så egentlig er det nok flere faktorer som gjør at jeg håndterer stress på nesten samme måte som jeg gjorde før jeg ble syk.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    38
    Meldinger
    309

Enig, taaler ikke stress like godt som for..sorry tastaturet har klikka litt her..

Jeg stresser meg veldig opp for ingenting....greier ikke slappe ordentlig av og finner hele tiden nye ting aa gjore, men merker det jo og p[ kroppen da.
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan kom myten om "det gode fluor"?
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 1
    Siste melding: 22-02-13, 12:52
  2. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  3. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11
  4. Når dere er syke utenom "bare" stoffskiftet...
    Av i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 14
    Siste melding: 12-03-08, 13:26
  5. "Hvordan folk med ME behandles"
    Av Anisa i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 0
    Siste melding: 15-02-08, 21:22

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn