Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    10

Standard Sv: Hjelp...vet ikke hva jeg skal gjøre.

hei hei igjen! fikk resultatene på prøver. fri t 4 er 42. skal til legen kl hal 3 idag. begynte plutselig veldig å sjelve følte meg helt elendige i morges. bestilte timen med en gang. skal si i fra hvordan det gikk når jeg er tilbake.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

TRAS bør måles ofte, gjerne sammen med fT4.
    En kan si at TRAS er selve sykdommen, fT4 er resultatet av den.
    TSH vil også være resultatet av den, og en bør også måle TSH, iallfall om en regner med ar TRAS går mot normaliserte forhold.

Jeg ville jo bedt om betablokkere selv om jeg ikke akkurat hadde bruk for dem nå. Det kan fort skje at du får bruk for dem og da er det greitt å ha for hånden.
    De virker fort.

En kan også vurdere vilken av medisinene en vil bruke og vurdere jodfattig kost.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    10

Hei Hei

Er så ufattelig glad at det finnes netsiden som denne.Tusen takk til alle som svarer, deler erfaringer og gir råd.
    Har enda ikke fått svar på TRAS..

Forige uke følte meg ganske dårlige. Hjertet banket "i hundre" , tennene skarr,fikk angst, var veldig urolig. Var til legen men vært ikke klokere av det.han: ja,,, du kan jo få medisiner,hvor stor dose skal du ha? ( neo- merkazol) (ha? er det ikke han som må vite det?) jeg spurt han hvorfor harde aldri tatt ultralyd på å se hvis det er noen knuter eller... men han mener det er ikke nødvendige..er det sant?
    jeg forstår ikke på kroppen min.. forige uke var jeg ganske dårlige,, denne uken føler jeg meg ganske bra..ingen sjelvinger, angst eller urolighet.Er det noen som erfarer det likt? en dag kan jeg ha varmetåkter andre dager fryser jeg veldig.

Jeg står i "tenkeboksen" på om jeg skal velge operasjon. Legen min har sagt at det er vanskelig å finne dyktige kirurger på området og at det er flere og flere velger radiojod istedet for operasjon. Dere som er operert! Noen sykehus å anbefalle med bra resultater? :idea:

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    14

Hei. Ser at du ikke har fått noe svar. Håper du har funnet ut av det, men jeg er akkurat operert på Radiumhospitalet og de har flinke leger. De samme legene opererer på Rikshospitalet.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    54
    Meldinger
    409

Hei på deg,

Jeg er operert for en del år siden og hadde det helt supert i noen få år etterpå, nå har jeg blitt lav og opplever dette som utrolig mye verre enn å være høy.
    Kroniske betennelstilstander,smerter,dårlig form,trøtt osv osv,

dette har blitt betraktelig bedre etter at jeg byttet ut Levaxin og begynte på erfa men allikevel, jeg anbefaler ingen å operere i første omgang,
    er det ingen livstruende situasjon som kreft ol så sjekk andre muligheter først,

legene er kjappe til å anbefale operasjon selv om de er like dårlig på dette ifht info,etterbehandling osv som dem er til å behandle lavt stoffskifte,
    ser det er en stund siden ditt innlegg så det er vel mulig du allerede har tatt en avgjørelse.

Men sjekk alle muligheter for ikke operative behandlinger først,
    jeg hadde det 1000 ganger bedre som høy enn lav.

Lykke til!
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Jeg har akkurat fått diagnosen kreft i skjoldbruskkjertelen
    Av eulalia i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 4
    Siste melding: 10-08-10, 19:56
  2. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  3. Fikk Graves disease i 1999
    Av atv i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 86
    Siste melding: 04-11-08, 13:27
  4. Svar: 10
    Siste melding: 31-08-08, 16:12
  5. Hyperthyreose med misstanke om Graves sykdom.
    Av El-Ella i forumet Graves sykdom
    Svar: 58
    Siste melding: 12-01-08, 20:16

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn