Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    41

Standard Sv: Hyper etter første dose Levaxin - er det mulig?

Nå har jeg gått på 100 mcg Levaxin i en måned. I forrige uke tok jeg blodprøver, og idag fikk jeg gå opp til 150 mcg, siden TSH var på 19. Skal tilbake om to uker for ny blodprøve, for eventuelt nye justeringer.

Jeg ble helt barnslig glad over å øke dosen. Jeg føler meg forsåvidt ok nå, men er fortsatt plaget av hodepine og bobler ikke akkurat av energi. Det har vært veldig frustrerende at vekta fortsatt har økt, men jeg har jo ikke gjort noe aktivt for å snu den trenden. Innbiller meg at det er lite vits i å hive seg på slankern, så lenge stoffskiftet ikke er riktig justert.

Med økt medisindose håper jeg på mer energi, mindre hodepine og vekttap. Spent på om jeg får en søvnløs natt slik jeg har hatt tidligere med doseøkning...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Det var jo bra at de følger deg opp, selv om du er mitt inne i en skikkelig tolmodighetsprøve nå. Og det går jo enda noen uker før den nye dosen slår inn......

Så er det nok mange som ikke får full effekt av behandlingen , og det kan jo gi seg utslag i at en feks. må kjempe mot overvekt, med kostomlegging og undersøkelser.
    Så får man jo håpe du slipper, men det er et aspekt i behandlingen, og ikke gi deg før det også er på plass.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    41

Nå er jeg oppe i 150 mcg Levaxin daglig, og ved siste prøvetagning hadde jeg THS på 1,4, så legen mener jeg har riktig dose nå. Skal sjekke det igjen om to måneder, men først driver jeg og venter på innkalling til kontroll på sykehuset. "om tre-fire måneder" sa overlegen som skrev meg ut. Nå har det gått 3,5 måneder, og jeg har ikke hørt en damned shit. Ikke en gang en epikrise etter radiojoden. Trodde dette var rutine, å få epikrise etter en innleggelse.

Kjenner frustrasjonsnivået er stigende, men eller kjenner jeg meg normal. Eller - hvem vet hva normalt er etter å ha tilbragt et halvt år på sofaen? All aktivitet er jo en framgang. Jeg henger fint med på jobb i etter-ferie-tiden, men er spent på hvordan det går når det strammer seg til utover høsten...

Ventelisterot på avdelingen min på sykehuset gjør meg bekymret for at jeg blir bortglemt. Kanskje på tide å begynne å purre...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Ser jo ut som det er slutt på oppfølginga Abelia - du må bare kaste deg på hornet !

Og normaliteten er det nok mange som lurer på hva er - du får definere den selv
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,355

Smile Sv: Hyper etter første dose Levaxin - er det mulig?

Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,401

Sitat Opprinnelig skrevet av Abiela Vis post
    Nå har det gått 3,5 måneder, og jeg har ikke hørt en damned shit. Ikke en gang en epikrise etter radiojoden. Trodde dette var rutine, å få epikrise etter en innleggelse.

Ventelisterot på avdelingen min på sykehuset gjør meg bekymret for at jeg blir bortglemt. Kanskje på tide å begynne å purre...
    Siden jeg jobber i dette vesnet som skal ha med helsa vår å gjøre:
    ALDRI vent uten å ringe. Når du ringer vær høflig og ydmyk (folk er stressa i det systemet), be om å få snakke med avdelingssykepleier. Det er stort sett de som har mest kontroll på ventelista. Når du snakker, legg vekt på helsa di og at du synes det er tungt å vente.

Å vente 3,5 måneder på en epikrise er uakseptabelt. Men det er slik på sykehusene at det er få som skriver (helsesekretærer) og MANGE pasienter. Bare nevn dette for avdelingssykepleieren også. Mange sykehus har fått elektroniske stemmegjennkjenningssystemer som betyr at kassetten legen leser inn blir tolket og skrevet ut av en maskin. Funker faktisk veldig bra og betyr mindre venting på epikrisene.

Lykke til til deg

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Høy dose Levaxin!?
    Av emma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 13
    Siste melding: 01-10-10, 16:09
  2. Hva er en høy dose levaxin?
    Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 18
    Siste melding: 30-03-08, 17:09
  3. Redd for å bli hyper etter doseøkning
    Av Dahlia i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 9
    Siste melding: 18-03-08, 21:34
  4. dårligere form etter økt dose
    Av Thyr i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 23-05-06, 10:42
  5. Hvor høy dose Levaxin?
    Av i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 27-04-05, 19:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn