Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: Har jeg jern og B12 mangel?

Tror ikke det er noen restriksjoner på B-vitaminer.
    Jern og kalsiumtabletter har restriksjoner.

Men jeg tar ingen sjanser - ERFA-dosen inntas med det samme jeg våkner .....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Telemark og Oslo
    Meldinger
    43

Jeg gjør som n'Finn, jeg tar Levaxin når jeg våkner og TrioBe når jeg er ferdig på badet(sammen med c-vit, medox, idoE og omega 3), det går ca 1/2 time mellom. Forkosten inntas ca 1/2 time etter dette. Om det har noe å si vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg ikke har det noe særlig med B12 under 350. Nå er det tredje gang jeg er satt på TrioBe, forskjellig årsak hver gang. Skal prøve å få resept som "varer". Ikke alle har god nok effekt av TrioBe, mulig du burde be om B12 sprøyte for å få en "boost"??

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    33
    Meldinger
    91

Skal om 7 uker ta en blodprøve for å se hvor jeg ligger i referanseområdet så hvis ikke trio-be har julpet meg til da så kanskje jeg spør om å få prøve en slik B12 sprøyte.. Hvor mye tar du hver dag av de B vitamin tablettene?

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Telemark og Oslo
    Meldinger
    43

Jeg er en tålmodig sjel og tar bare en om dagen av TrioBe. Jeg vet det har hjulpet før så......, for meg gjelder det å få jevnlig tilførsel slik at jeg ikke blir lav igjen. Må bare få legen til å forstå.... Tror nok jeg hadde bedt om sprøyte som en "boost" og så oppfølging med TrioBe i en lang periode om jeg hadde vært så lav som deg. Min søster har også lavt stoffskifte og har det best om B12 er opp mot øvre grense. Hun må ha sprøyter innimellom. Det finnes en lege som får laget egne b-vitamin preparater og disse virker mye bedre enn det du får på apoteket/helsekosten. Hans teori er at så snart ett kosttilskudd eller legemiddel er dokumentert å virke, så begynner produsenten å benytte dårligere råvarer og produktet blir dårligere enn hva det ble patentert på...????

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    33
    Meldinger
    91

Nei det er jo ikke noe særlig da :( Jeg tar også en om dagen. B12 sprøyte virker ikke dumt. Skal spørre om det neste gang jeg er hos legen.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Alder
    33
    Meldinger
    91

En liten oppdatering fra meg:
    Nå har jeg gått på TrioBe en stund og det har hjulpet masse! Nå ligger verdiene mine akkurat der jeg ville ha de! Har følt meg bedre i det siste! Jeg økte for en stund siden levaxindosen min og er nesten i mål med de verdiene også! Alt dette på grunn av mitt eget initiativ og mine krav!

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Nature Thyroid, kalk og jern
    Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 26-03-10, 19:30
  2. Kvikk fiks for jern..?
    Av Kevlin i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)
    Svar: 13
    Siste melding: 26-03-10, 14:26
  3. Naturlige kilder til jern
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 4
    Siste melding: 14-04-09, 08:15
  4. Jern...., kvalme?
    Av Maia i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)
    Svar: 6
    Siste melding: 19-09-07, 20:39
  5. Vit B12 mangel, men ikke mangel på Instrict Factor?
    Av sivcath i forumet B-vitaminer
    Svar: 4
    Siste melding: 27-05-05, 19:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn