Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    66
    Meldinger
    10,216

Smile Sv: Høy puls ved trening (og mange timer etterpå)

Sitat Opprinnelig skrevet av Ida Vis post
    Hver eneste gang jeg trener kondisjon (også styrke noen ganger) skyter pulsen opp til 185-195 og forblir der helt til jeg blir ferdig. Det er nesten umulig å få den ned uten at jeg roer ned tempoet betraktelig, men da føler jeg ingenting og kan like gjerne gå hjem.
    Hej Ida Hvad er det du ikke føler, hvis du sænker træningstempoet?

Sitat Opprinnelig skrevet av Ida Vis post
    Når jeg er ferdig med å trene ligger pulsen på rundt 100 i opptil seks timer etter, og pulsen er veldig hard.

Legen min mente det var et tegn på overdosering (men doseendring har ikke hjulpet...). Min personlige trener hadde aldri hørt om noe lignende. Det er ikke kondisjonen som er årsaken, ei heller overvekt.

Er det noen som vet _hvorfor_ dette skjer? Det føles veldig merkelig, og jeg kan ikke tro at det skal være slik! Stakkars kroppen sliter seg jo helt ut...
    Det er ikke overdosering. Det er snarere det modsatte: underdosering (på de dage du træner). Din personlig træner har nok ikke kunder med lavt stofskifte. Ellers havde han set det før. Denne hårde puls i op til 6 timer, er resultatet af, at binyrerne fortsat pumper adrenalinet ud i kroppen i netop op til 6 timer efter endt træning. Det sker som følge af træningform, der overstiger kroppens ressourcelager (f.eks. T-hormonerne/medicindose) og derfor overtændes binyrerne for at kompensere, uden at kunne standse igen, før efter nogen tid. Afhængig af binyrernes tilstand efter træningen - mellem 1 og 6 timer efter.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    71

Standard Sv: Høy puls ved trening (og mange timer etterpå)

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hej Ida Hvad er det du ikke føler, hvis du sænker træningstempoet?

Det er ikke overdosering. Det er snarere det modsatte: underdosering (på de dage du træner). Din personlig træner har nok ikke kunder med lavt stofskifte. Ellers havde han set det før. Denne hårde puls i op til 6 timer, er resultatet af, at binyrerne fortsat pumper adrenalinet ud i kroppen i netop op til 6 timer efter endt træning. Det sker som følge af træningform, der overstiger kroppens ressourcelager (f.eks. T-hormonerne/medicindose) og derfor overtændes binyrerne for at kompensere, uden at kunne standse igen, før efter nogen tid. Afhængig af binyrernes tilstand efter træningen - mellem 1 og 6 timer efter.
    Altså, hvis jeg senker tempoet føler jeg at jeg ikke "gjør" noe. Da føles det ut som jeg går en rolig tur. Kroppen gjør nesten ingenting.

Jeg visste ikke det du skrev om binyrene Er det farlig? Hva kan man gjøre da? Det gjør jo at jeg ikke kan trene på kveldstid, for jeg får ikke sove med hjertebanken. Bør jeg øke dose? Jeg tar annen hver dag 100/125 ug.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Hei

ville bare si at det Anisa skriver er treffende på meg også. Jeg trener ikke om dagen, men jeg merker likevel at jeg er påfallende "gira"/"høy" etter å ha stresset for mye. Kroppen bruker flere timer på å roe seg ned og jeg kjenner bokstavelig talt at det fortsetter å pumpes adrenalin ut i kroppen i disse timene, selv om jeg gjør mitt for å roe det ned. Veldig rar følelse. Hadde håpet at jeg ikke hadde trette binyrer (venter på testresulat) men ut fra det Anisa skriver virker det som det motsatte er tilfelle. Selv har jeg tolket det som at kroppen rett og slett ikke tåler stress, og det stemmer vel også.

Uregistrerte Gjest

Hei! Jeg har det også slik. Jeg har siden november tatt 25 til 50 mg levaxin. Tar av og til 75 mg men føler jeg ikke tar nok. Finnes det noen steder jeg kan lese mer om høy puls lenge etter trening? Verdiene mine økte fra 12 til 15 ft4 veg 25 mg. Kjenner hjernetåken om morgenen før jeg tar medisin. Legen mente jeg ikke burde øke mer......

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Må kanskje opereres - men hva med etterpå?
    Av Abiela i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 9
    Siste melding: 06-05-10, 23:25
  2. veldig høy puls ved trening
    Av serena i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 7
    Siste melding: 24-05-09, 20:32
  3. Rar puls rett etter trening
    Av litza i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 03-10-07, 19:07
  4. Svar: 5