Side 1 av 4 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 34
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Talking Alt det rare vi klarer å gjøre

Å leve med lavt stoffskifte har i hvertfall endra meg. Før var jeg en person som hadde full oversikt, husket alt, og som ikke likte distre mennesker. De var slitsomme å forholde seg til. Kan si det sånn at jeg har lært en ting eller to.

Kan vi ikke dele litt av slike dumme, rare ting vi klarer å gjøre?

I skulle jeg på NAV hadde bestemt meg hvor jeg skulle kjøre, men klarte jo å glemme det å kjørte en annen vei på rutine. Der var veien bråttt stengt, og det var omkjøring. Da jeg var ferdig med det kobla jeg tydeligvis bare inn autopiloten, for jeg var plutselig på en parkeringsplass. Og jeg hadde ingen ide om hvorfor jeg hadde kjørt dit. Kom på det etter litt, og fikk kjørt til riktig sted etterpå.

Og det å dobbelt, og trippelbooke tidspunkt uten å klare å se at jeg har gjort det. Joda, det klarer jeg helt fint og det er selv om det er flere ting jeg gleder meg til.

Har gjort mye annet rart også, men kommer ikke på alt på direkten nå. Selv har jeg lært meg å le av alt det rare jeg klarer noen ganger.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,042

Red face Sv: Alt det rare vi klarer å gjøre

Dagens dummeste
    var når jeg var på vei fra biblioteket til parkeringshuset -
    da skulle jeg sjekke klokka (som er på mobilen).. aahhh
    - den lå igjen på biblioteket.
    Så snudde jeg for å hente mobilen, da -
    gikk ca ti skritt og ville vite hvor lenge det var til parkeringen gikk ut
    det var først da hånda var nedi veska for andre gang iløpet av ca et minutt ..
    (som sagt; jeg bruker mobilen som klokke).

Det er i slike øyeblikk jeg vet at interiør- og selgerjobben ikke er HELT i synsfeltet
    (kanskje aldri.. )

Så sies det at Livet er tragisk på nært hold,
    men komisk på avstand
    ..jeg går for tragikomisk og grenser fortvekk over i galgenhumor :twisted:
    (og så - så har jeg dessverre gråtedager )
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Alt det rare vi klarer å gjøre

Mobiltelefoner har en egen evne til å gjemme seg bort. Min pleier stort sett å bli borte på veien fra stua og ut i veska. Utrolig hvor mange steder jeg finner på den veien. Men takk og pris så kan man ringe dem opp så man finner ut av hvor den ble av.

En annen ting som jeg virkelig roter med, er å fylle bensin. Jeg glemmer jo hele tida at man faktisk må følge med og fylle tanken med jevne mellomrom. Men takk og pris så lyser lampa når det er nesten tom, og så langt har jeg kommet til bensinstasjonen hver gang. Men de stakkars barna mine blir jo helt stressa når jeg har lite bensin, for de er redde vi stopper på veien. Slikt rot ville aldri den gamle jeg gjort, for jeg hadde jo kontroll på alt alltid.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,225

Smile Sv: Alt det rare vi klarer å gjøre

Jeg kom til at tænke på denne, Qa's tråd, da jeg læste følgende ord på Helsedoktoren.no:
    "Pasienten med for lavt stoffskifte, som tar medisinen, overholder kontrollene og har normale stoffskifteprøver, vil kunne forvente å leve et helt normalt liv."

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Kan vi ikke dele litt av slike dumme, rare ting vi klarer å gjøre?
    Jo, det kan vi. Jeg har een frisk fra i dag....

Da jeg kom hjem i dag ville jeg gerne have en kop kaffe. Jeg tændte for kaffebryggeren og imens maskinen varmede op, ville jeg tømme askebægret. Det gjorde jeg så og straks efter hentede jeg fløden til kaffen fra køleskabet; jeg hældte lidt fløde i..... askebægret; stillede askebægret i kaffebryggeren og trykkede på knappen for kaffebrygning. Da "koppen" var fyldt stirrede jeg på den tomme kaffekop og på askebægret fyldt med kaffe.....

Hvad jeg SÅ tænkte, egner sig ikke til at skrive offentligt. ()
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Hehe

Noe sånt kunne jeg fint klart også. Jeg har klart å ta kaviar i glasset i steden for på brødskiva. Noe barna her i huset har mye moro med.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,355

Talking Sv: Alt det rare vi klarer å gjøre

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Hehe

Noe sånt kunne jeg fint klart også. Jeg har klart å ta kaviar i glasset i steden for på brødskiva. Noe barna her i huset har mye moro med.
    Ja, Qa Men jeg tror, at det som tager pokalen er, at skrælle en pose kartofler; vaske omhyggeligt.... kartoffelskrællerne, komme dem i gryden med vand og salt, og.... koge dem møre, mens de fine, skrællede kartofler ligger fortsat i køkkenvasken og blive brune af luften... Jeg ved ikke om det er en legitim undskyldning, at det var sket det år, nogle måneder før jeg (Steen) har skiftet til Thyroid.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,355

Vidunderlig tråd, denne. Jeg læser den en gang imellem, når jeg føler mig for ensom ... fordi jeg for eksempel har placeret min termokande i køleskabet. Eller glemt at købe det vigtigste, jeg gik ind i supermarkedet for at købe (men kommer hjem med 8 andre ting...) Eller smidt kartoffelskrællerne op i gryden og de skrællede kartofler i skraldespanden

Eller når jeg, som i går til en fødselsdag, går frem og tilbage fem gange mellem min plads ved bordet og køkkenet, før jeg finder ud af at tage det glas i skabet, der var anledningen til alle disse rejser ...

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    88

Godt å høre at det ikke er bare jeg som "roter". Nå har jeg foreløpig ikke havnet i noen rare situasjoner pga hukommelsessvikten (er flink å skrive "lapper" til meg selv for å unngå det).

MEN jeg sier mye rart - altså sier helt feile ord. Som fly når jeg mener buss, kjøleskap istedet for bad, banan istedet for potet osv. Dette skjer veldig ofte, og jeg merker det med en gang det gale ordet kommer ut av munnen min, og korrigerer meg selv. Mannen min og jeg har fått oss en god latter mer enn en gang på grunn av dette. Problemet er bare at jeg i skrivende stund ikke klarer å huske et eneste konkret eksempel på dette - hukommelsen er helt på bærtur for tida.

Men til slutt vil jeg bare legge til et alvorlig PS ang. dette:
    Det er en kjensgjerning at mange eldre og syke blir feildiagnostisert med Alzheimers fordi de er gamle, syke og begynner å "rote" både med det de sier og det de gjør - av den enkle grunn at syptomene ligner. Og det er jo helt forferdelig, med tanke på at flere av dem kanskje ville hatt et mye bedre liv dersom stoffskiftet ble sjekket og de fikk thyroxin.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Her var det kommet flere historier. Smakte kokt potetskall godt? Og et viktig punkt Atina, som også jeg har tenkt mye på (men skal ikke ta det her nå).

Jeg kom på en annen ting jeg klarte på en virkelig dårlig da. Da satt jeg med husnøkkelen i hånda i bilen og skjønte ikke hva jeg skulle. Til slutt skjønte jeg det, og oppdaget feilen. Men det verste med at jeg satt med feil nøkkel der og engentlig ville starte bilen, var at bilen allerede var starta med bilnøkkelen og sto på tomgang.

Bake kaker er også intressant på en dårlig dag. Da må jeg hele tida si høyt til meg selv hva jeg skal ha og hvilken mengde, frem til jeg har fått det i kaka.

Når jeg ser disse tingene, så ser jeg at jeg i hvertfall har kommet et godt stykke på veien til å fungere bedre. For jeg gjør ikke så mye galt lenger, som jeg gjorde.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    46
    Meldinger
    200

Det med å si andre ord på ting man skal si erfarer også jeg hele tiden, hehe. Jeg klarer å le av det heldigvis og mine nærmeste venninner vet om hvorfor jeg rører så færlt.

He he og i det siste så rører jeg bare så færlt når jeg skal snakke for ofte midt i steningen så glemmer jeg hva jeg prater om;-) Da blir det gjerne en tenkepause før jeg husker det jeg skulle si;-)

Som andre her har jeg også lyst til å komme med morsomme historier men så er jeg helt blank når jeg skal skrive dem ned, hehe
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Side 1 av 4 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 12-03-10, 10:46
  2. HJELP! Hypothyreose. Nå klarer jeg snart ikke mer....
    Av Dolphin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 74
    Siste melding: 08-02-09, 13:04
  3. Rare meg :,(
    Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 151
    Siste melding: 08-12-06, 12:53
  4. klarer ikke å gå ned i vekt...reductil
    Av villemo i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 11
    Siste melding: 28-05-06, 11:17
  5. klarer ikke gå ned i vekt
    Av Julla i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 2
    Siste melding: 09-05-05, 17:58

Bokmerker

Regler for innlegg