Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Standard Overlæge Birte Nygaard fra Herlev Hospital

Giftig læge: Birte Nygaard fra Herlev Hospital

"Eltroxin er i orden og har altid været det."

Nej, det har hun ikke sagt. Ikke direkte, i hvert fald. Hun sagde så meget andet.

Det er med blandede følelser, at hun igen udtaler sig til ekstrabladet.dk om de mange bivirkninger fra den nye sammensætning af Eltroxin. Hun har tidligere beskyldt pressen for også at bære en del af patienternes bekymring.

- Nu er der endelig faldet lidt til ro på. Ingen ved præcist, hvad der skete. Nogen havde uforklarlige symptomer, men for den største gruppes vedkommende, har det været noget andet end medicinen. Hele debatten påvirker patienternes indtryk, siger Birte Nygaard.

I jagten på årsagen til bivirkninger som muskelsmerter, træthed, kvalme er mange blevet undersøgt grundigt, og andre diagnoser er dukket op.
    (Kilde)

Hmm.... patienterne har ladet sig påvirke af pressen. Muskelsmerter, træthed og kvalme er blevet diagnosticeret med andet end formelændring af Eltroxin.

"Andet"? Vi har ikke hørt om en eneste stofskiftepatient, der i sagens anledning er blevet udstyret med en tillægsdiagnose, vel?

Kort sagt, var den største gruppe af "klagere" over Ny-Eltroxin's (bi)virkninger - slet og ret skøre kællinger, der bare læser for mange aviser. Det siger formandinden for stofskiftehormonlægerne, Dansk Thyreoidea Selskab: over-læge Birte Nygaard fra Herlev Hospital.

- Pressedækningen har haft den effekt, at flere føler, de har oplevet bivirkninger. Patienter med lavt stofskifte er en sårbar gruppe, der ligger dårligere i livskvalitet end jævnaldrende raske, siger Birte Nygaard. (Kilde)

Gad vide, hvad det ærværdige Dansk Thyreoidea Selskab overhovedet roder med, andet end få årlige møder og ingen effekt på de mange tusinde indbildt stofskiftesyge, de selvfølgelig mener, de fleste af os er.... siden Dansk Thyreoidea Selskab er SÅ uinteresseret, at de overlader de mange thyreoidea-hypokondere i praktiserende lægers varetægt og dermed også sendes thyreoideapatienter først ud i arbejdsløshed, så førtidspension, så på aftægt i psykiatriske plejehjem, altså dem der ikke er så heldige at dø af anden diagnose forinden.

Birte Nygaard fra Herlev Hospital er ikke en læge, jeg ville turde overlade en syg hund til! Så er det sgu sagt! Hun er også den læge der ikke tror på Liothyronin, og Thyroid USP er i hendes øjne "kosttilskud". Det sidste har jeg ikke set hende citeret for, men holdningen hun lufter i aviserne og blade, tyder på det.

Hun er, i bund og grund, en unyttig læge, der hæver sin løn og leger formand til alle andres nytte, end patienternes! Føj!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    56
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Giftig læge: Birte Nygaard fra Herlev Hospital

Tak for velskreven svada. Trængte lige til at læse sådan en ...

Sikke noget svineri. Og så den der patientforening, som er alt alt for flink. Det er så glat og ufarligt. Hvis jeg var i form, så skulle de få. Men det er jeg ikke. Sidder her og skriver lidt engang imellem - og så begynder kirtlen at føles varm igen. Øv. Bliver alt for nemt stresset, og folk forstår ingenting. Jeg har så mange rigtigt stressende ting og sager, så sådan noget som den her læge får mig helt op i det røde felt :twisted:

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Hvis man skal bedømme henne som ærlig, er det forferdelig at en lege forstår sine pasienter så til de grader dårlig.
    Så er hun vel ikke ærlig ?
    Det er iallfall helt tydelig at hun sørger for å smøre apparatet.
    Ikke pasientene, dem er det ikke så farlig med - det kommer jo stadig nye.
    Nei jeg tenker på pengemaskinen - den er det viktig å smøre.....

Jeg vet ikke hvordan man blir kvitt sånne - og det blir jo vanskelig nå som maskinen ser hvor nyttig hun er - for dem.....
    For maskinen er stor og mektig.

Det er mye om svartelisting av gynekologer i Norge.
    Tenk at en en samling frekke kvinner tør å benytte moderne medier til å fortelle om sine gode og dårlige erfaringer med navngitte gynekologer !
    De var visst Bergensere også !
    Uhørt ! Tenk å sverte gode medborgere på åpne nettsier !
    Det er flere gode leger skønt enige om i nyhetssendiger og i andre mer ærverdige......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    61
    Meldinger
    114

Heldigvis.... det er godt og vite at ytringsfriheten står seg sterkere en personvernet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Wink Sv: Giftig læge: Birte Nygaard fra Herlev Hospital

Sitat Opprinnelig skrevet av Pluto Vis post
    Heldigvis.... det er godt og vite at ytringsfriheten står seg sterkere en personvernet.
    Bare roligt, Pluto. Ytringsfriheden står sig lige så godt omvendt, når det er lægerne, der siger til svært hypothyreosesyge mennesker, at de er hypokondere og kan sejle deres egen sø.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Ta det med ro, hun bare leste høyt fra en artikkel i bmj som kom ut nylig som sa samme.
    Og alle vet at bmj har mer rett enn tusenvis, endog titusenvis av pasienter som uavhengig av hverandre opplevde samme symptomer på motsatt ende av verden uten å vite om hverandre, altså både i Ny Zealand og danmark, med samme medisin.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    DK
    Meldinger
    214

Og nu er jeg bare ekstra glad for at min læge tilbød at jeg kunne få en henvisning til en privat endokrinolog i stedet til Herlev.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Giftig læge: Birte Nygaard fra Herlev Hospital

"Eltroxin er i orden og har altid været det."

Nej, det har hun ikke sagt. Ikke direkte, i hvert fald. Hun sagde så meget andet.

Det er med blandede følelser, at hun igen udtaler sig til ekstrabladet.dk om de mange bivirkninger fra den nye sammensætning af Eltroxin. Hun har tidligere beskyldt pressen for også at bære en del af patienternes bekymring.

- Nu er der endelig faldet lidt til ro på. Ingen ved præcist, hvad der skete. Nogen havde uforklarlige symptomer, men for den største gruppes vedkommende, har det været noget andet end medicinen. Hele debatten påvirker patienternes indtryk, siger Birte Nygaard.

I jagten på årsagen til bivirkninger som muskelsmerter, træthed, kvalme er mange blevet undersøgt grundigt, og andre diagnoser er dukket op.
    (Kilde)

Hmm.... patienterne har ladet sig påvirke af pressen. Muskelsmerter, træthed og kvalme er blevet diagnosticeret med andet end formelændring af Eltroxin.

"Andet"? Vi har ikke hørt om en eneste stofskiftepatient, der i sagens anledning er blevet udstyret med en tillægsdiagnose, vel?

Kort sagt, var den største gruppe af "klagere" over Ny-Eltroxin's (bi)virkninger - slet og ret skøre kællinger, der bare læser for mange aviser. Det siger formandinden for stofskiftehormonlægerne, Dansk Thyreoidea Selskab: over-læge Birte Nygaard fra Herlev Hospital.

- Pressedækningen har haft den effekt, at flere føler, de har oplevet bivirkninger. Patienter med lavt stofskifte er en sårbar gruppe, der ligger dårligere i livskvalitet end jævnaldrende raske, siger Birte Nygaard. (Kilde)

Gad vide, hvad det ærværdige Dansk Thyreoidea Selskab overhovedet roder med, andet end få årlige møder og ingen effekt på de mange tusinde indbildt stofskiftesyge, de selvfølgelig mener, de fleste af os er.... siden Dansk Thyreoidea Selskab er SÅ uinteresseret, at de overlader de mange thyreoidea-hypokondere i praktiserende lægers varetægt og dermed også sendes thyreoideapatienter først ud i arbejdsløshed, så førtidspension, så på aftægt i psykiatriske plejehjem, altså dem der ikke er så heldige at dø af anden diagnose forinden.

Birte Nygaard fra Herlev Hospital er ikke en læge, jeg ville turde overlade en syg hund til! Så er det sgu sagt! Hun er også den læge der ikke tror på Liothyronin, og Thyroid USP er i hendes øjne "kosttilskud". Det sidste har jeg ikke set hende citeret for, men holdningen hun lufter i aviserne og blade, tyder på det.

Hun er, i bund og grund, en unyttig læge, der hæver sin løn og leger formand til alle andres nytte, end patienternes! Føj!

Indslag støttet af: Merck Serono og Gemzyme Corporation

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Syddanmark
    Alder
    47
    Meldinger
    52

Jeg bliver kvalm af den reklame for Tyrhoideaforeningen. Hvor er vi henne, når den forening, der skulle kæmpe for vores rettigheder og velbefindende, fremstiller stofskiftesygdom så rosenrødt??? Ja - jeg så det godt - i hænderne på Merck Serono m.fl

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    42
    Meldinger
    241

Skal man le eller græde? Man burde lave et modspil til videoen og lægge den på youtube ... uden solskinshistorie og sommerfugle. Jeg kan mærke jeg bliver aggressiv nu og får lyst til at pande nogen ned. Helt klart et tegn på for lidt af det vidunderlige eltroxin.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. ME-patient tvangsindlægges på psykiatrisk hospital
    Av Anisa i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 12
    Siste melding: 31-10-13, 21:04
  2. Svar: 1
    Siste melding: 14-01-12, 12:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •