Side 8 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 71 til 80 av 98
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: Ny og treng litt råd. Legen min meinar eg er overdosert.

Kommer litt an på hvor den ble analysert. Som du ser varierer det noe, men den er vel noe lav ?
    En lab :

K 19 - 40 år 1,7 - 15,0 mmol/l
    K 40 - 50 0,8 - 10,0 mmol/l
    K Postklimakterisk < 7,5 mmol/l
    M 19 - 30 år 3,4 - 17,0 mmol/l
    M 31 - 50 år 1,6 - 12,0 mmol/l
    M 51 - 60 år <11,0 mmol/l
    M >60 år < 7,5 mmol/l
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Eg har i dag vært hos legen min.
    Eg fortalte at eg tek Pregnenelone i staden for Kortison.
    Ho viste ikkje kva Pregnenolone var.
    Eg forklarte så godt eg kunne og ha var med på det.
    Eg skal gå på den til over nyttår, så skal eg ta ny Cortisol-test.
    Om det ikkje viser bedring skal eg begynne på Cortison.

Eg har også bedt om å få begynne på Erfa.
    Det hadde ho heller ikkje høyrt om, men skulle undersøke.

Så da føler eg meg på god veg til å få bedre helse.

Om eg ikkje får tak i den så skal eg til Thailand i februar. Da kan eg kjøpe der.

Eg føler i allefall at legen tek meg på alvor og ho innrømmer at ho ikkje veit nok om dette.
    Det er jo ikkje enkelt å vere lege heller når dei ikkje lærer om dette i utdanninga si.

Eg vil elles anbefalle alle og lese boka til Atkins som heiter "Naturleg helse for livet". Masse spennande.......
    ---

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Eg har no brukt 50 mg Pregnenelone pr. dag i ein mnd.
    Eg har fått mykje meir energi. Håpar dette fortsetter.

Eg som før skrive, slutta med hydrokortison. Bortsett fra eit par dagar i jula da eg stressa som værst med juleselskap, da tok eg ein halv tab. om morgonen og det hjalp. Stresset forsvann og energien var fin.

Eg skal ta kortisol-prøver over helga og er spendt på dei.

Eg ventar også på Thyroid (Erfa) som er bestilt på apoteket. Dei får det inn over helga.

Eg tenker da å gå 3-4 dagar uten Levaxin før eg startar på dei.
    Eg tek no 125 mg Levaxin.

Skal eg da starte på den dosen som tilsvarer min Levaxindose, eller bør eg begynne lavare?
    Eg ønsker ikkje å gå undermedisinert, da legg eg berre på meg
    Eg vil også prøve med 25 mg Levaxin + Thyroid.
    Eg har fått Thyroid i 125 mg.
    Er spendt på om det går og dele dei tabelettane, for eg bør vel ta dei to gonger om dagen.
    Og ikkje minst, dei kostar rundt 1.600,- kr.
    Men så har eg vel eit og eit halvt år også.
    Det kan jo hende eg burde venta og kjøpt i Thailand i februar?????

Er det noken som veit om ein kan gå til NAV og få dei dekka?

Så må alle ha eit riktig Godt Nytt År!!! Og takk til alle som har vært innom tråden med gode råd.
    ---

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Siden du går på pregnenolone, er jeg usikker på om korisolprøvene vil vise sannheten. Fordi en del av pregnenolonen sannsynligvis omdannes til kortisol. og da vil du vel ikke får vite hvordan det egentlig står til med kortisolnivåene. Om du skjønner hva jeg mener. Du vil få vite hvordan det står til med deg, med tilskudd av kortisol.

jeg ville vel forsøkt å gått rett på den dosen du nå bruker, og være oppmerksom på underdosesymptomer, og dosere meg oppover.

Og ja, du bør absolutt kjøpe thyroid i Thailand også!!! Anisa skriver ett sted at hun oppbevarer tablettene i fryseren, og at der kan de holde seg lenge, en ti års tid mener jeg hun skrev. Fint å ha et lager. Så kan du også sjekke ut hva som er best, av Thyroid-S og ERFA?

Og nei, du får ikke dekket ERFA med mindre du har en endo som har skrevet dem ut. Men om du har uvanlig store helseutgifter, kan du trekke fra, foreløpig, på selvangivelsen. det planlegges å fjerne dette....

Lykke til
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Siden du går på pregnenolone, er jeg usikker på om korisolprøvene vil vise sannheten. Fordi en del av pregnenolonen sannsynligvis omdannes til kortisol. og da vil du vel ikke får vite hvordan det egentlig står til med kortisolnivåene. Om du skjønner hva jeg mener. Du vil få vite hvordan det står til med deg, med tilskudd av kortisol.
    Det eg er ute etter med den prøva no, er å få vite nettopp om Pregnenelone aukar min kortisol. Da vil eg ikkje begynne på kortison.
    Om den ikkje har auka kortisolnivået, må eg nok begynne å ta kortison regelmessig.

Eg er jo også litt redd for at når eg tilfører kroppen Pregnenelon, så vil den skru ned sin eigen produksjon.........

Men enn så lenge så har eg hatt god efekt.
    Ps. efekten kom ikkje no før etter 3 vkers bruk.
    ---

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    66
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Aud Jorun Vis post
    Eg skal ta kortisol-prøver over helga og er spendt på dei.
    Hei Aud Jorun

Jeg håper du skal ta fire spyttprøver fordelt over én dag. Ikke kast bort tiden din med blodprøver for å sjekke kortisol.
    (Det er mulig dette er tatt opp tidligere i tråden din. Jeg har ikke lest hele.)

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hei Aud Jorun

Jeg håper du skal ta fire spyttprøver fordelt over én dag. Ikke kast bort tiden din med blodprøver for å sjekke kortisol.
    (Det er mulig dette er tatt opp tidligere i tråden din. Jeg har ikke lest hele.)
    Det er spytt-prøver x 4, ja.
    Har teke ein gong før, for ca 1,5 mnd sidan og fått påvist lav kortisol.
    Samla verdi for dei fire prøvene var 11,7. Dei bør ligge mellom 21 og 41.
    ---

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Da er eg komt i gang med Thyroid fra Erfa.
    Eg har fått 125 mg tab.
    Det er ingen dele-strek på dei, så eg deler dei med kniv og tek dei i to omgangar.
    Eg har før teke 125 mg Levaxin pr. dag. Eg hoppa over ein dag med Levaxin og begynte så på Thyroid med full dose fra første dag. Eg tek også 25 mg Levaxin.
    Eg har ikkje merka noken overdosesymptom og lurer på om det da er for lite med 125 mg pr dag.
    Eg har forstått det slik at Levaxinen blir lagra i kroppen ei stund og tenker at når det lageret er brukt opp, vil det da bli for lite??
    Eg lurer også på om noken har erfaring med å ta heile dosen på ein gong.
    Tabelettane er som sagt ikkje laga for å dele og det er litt enklare å ta ein gang pr dag.
    Doseringa som er anbefalt på boksen er fra 30 mg til 125 mg pr dag. Så det ser ut som eg da går på høgste anbefalte dose.
    Eg brukar framleis Pregnenelone. Eg har fått meir energi og bedre humør etter at eg begynte på dei. Krysser fingre og tær og håper det held seg slik......
    ---

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg brukte denne tabellen til overgangen. Gikk fra 125µg levaxin og gradvis over til 1,5grain(90microg)Erfa.
    Dette ble for lite for meg og jeg har siden trappet gradvis opp til 2,5grain (150migrog)Erfa. Jeg har ikke fått tatt blodprøve etter å ha stabillisert på denne dosen (stått på den siden 9/12), men subjektivt kjennes denne bra for meg enn så lenge. Jeg er åpen for at den kanskje blir litt lav som vinterdosering (jeg har vært i sommer og varme i desember), men ennå er den iallfall grei. (Må få tatt en blodprøve snart for å se om den bekrefter meg....) Jeg tar nå ingen levaxin.

Jeg tar hele dosen på en gang. Men jeg har hele tiden hatt gode tegn på omdanning, også fra da jeg gikk på levaxin. Så jeg har ingen merkbare opp/nedturer ut over dagen. Delte noen ganger i begynnelsen, men da jeg ikke merket forskjell begynte jeg å ta alt samlet. Lettere ifht andre tilskudd, mat og sånt også om det fungerer.

Jeg *tror* at dersom man sliter med binyrene eller har mistanke om dårlig omdanning kan det være hensiktsmessig å dele opp. Har man derimot ikke slike problemer så kan man forsøke en samlet dose.

Du sier ingenting om hvor lenge du har gått? Jeg merket at det ble i minste laget gjennom temperaturmålinger og gjennom at musarma mi begynte å murre. Det virker som at kroppen holder musearmen god bare den har nok hormoner, men at den sparer der med en gang det blir lite. Tørr hud og håravfall kommer tydeligvis også fort for min del. Greit å sjekke slukristen etter dusjen og se om man kanskje mister unormalt mye... Dette begynte for meg så tidlig som 14 dager etter overgang til 100% erfa (90mg).
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    78

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Du sier ingenting om hvor lenge du har gått?
    Eg har teke thyroid i 6 dager.
    Første dagane følte eg meg meir opplag enn dei to siste dagane.
    Kan det vere fordi Levaxinen er begynt å gå ut og at det er for lite med 120 mg Thyroid?

Eg er litt redd for å auke, men vil absolutt ikkje bli undermedisinert.
    Og eg dauar vel ikkje av eit par dagar med dobbel dose berre for å prøve
    ---

Side 8 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Legen min sier jeg er overdosert
    Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 58
    Siste melding: 17-03-10, 18:09
  2. Treng tips om bra fastlege i Oslo...
    Av Delisa i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 02-11-09, 12:41
  3. Overdosert?
    Av Pusen i forumet Blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 21:32
  4. Legen mener jeg er overdosert, jeg er uenig...
    Av Vimseliten i forumet Blodprøver
    Svar: 26
    Siste melding: 18-03-09, 14:31
  5. Overdosert?
    Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 4
    Siste melding: 09-07-08, 11:29

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn