Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    oslo
    Meldinger
    7

Question Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden

Det jeg egentlig lurer på om man kan bli helt frisk av det? Legen sier ja, men har ikke hørt om noen som faktisk har blitt frisk. Noen som vet noe?
    Oy with the poodles already

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard Sv: Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden

Hei Yvai !
    Såfint at du fant oss da.
    Jo - leger pleier å si det de. De må jo nesten det, ellers virker jo ikke behandlingen de anbefaler.

Det finnes flere behandlingstyper/metoder for lavt stoffskifte. I skandinavia har legene valgt hvilken type vi skal få, for oss.......

Jeg ble ikke frisk av den og måtte velge en som ikke var godkjent, og som jeg må betale kostnadene for selv. Og er dessverre ikke alene om det......

En overlege på Aker Hormonlab sa at de regnet med at 10-12% ikke ble bra på den behandling som gjelder idag.
    Men de vil ikke tilby en anenn behandling til dem.
    Sådeså.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    oslo
    Meldinger
    7

Hei takk for svar, det var nesten det jeg regnet med! Får bare ta denne kuren til neste gang å se hva som skjer. Skal også til Nimi i ringerike om ca 10 dager, er plaget med overvekt i tillegg til vonde ledd og hofter. Håper i allefall jeg blir litt friskere enn før slik at jeg kan leve med det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Hm.
    Noen blir plaga med overvekt også på Graves.
    Fint om du skriver litt om det, for det er mange intresserte lesere - som heller ikke får nok info der en burde få det......
    Litt om hvordan du behandles, med hva og hvilke resultater det gir +++
    Og lykke til da !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    oslo
    Meldinger
    7

Er enda i start fasen, men kommer nok til å skrive om mine erfaringer etterhvert som de kommer. Når det gjelder overvekta så har jeg vært stor siden jeg var 10 og er nå 28..

Jeg er i den fasen der jeg enda ikke fatte hva det innebærer å ha den diagnosen, er enda i "sjokk". jeg søker etter fakta og erfaringer, men forstår ikke. ikke enda!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Du er i en sjelden gruppe da Yvai.
    Du har sikkert lest om at "høyt stoffskifte gir tynne mennesker" - lavt stoffskifte påstår mange leger ikke gir overvekt, noe jeg tror vi her i forumet er svært skeptiske til.

Så sier vi ofte at "har du symptomer på lavt stoffskifte, så har du det" - og hvis man mener at overvekt kan skyldes lavt stoffskifte - så har du det.
    At du i tillegg har antistoffer som øker antallet stoffskiftehormoner i blodet, må en bare se på som et paradoks, eller max uhell.

Kroppen består av mange celletyper - alle har reseptorer for stoffskiftehormonet T3 - vanligvis.....
    Men celler kan mangle disse reseptorene - kan være "født uten" for å si det slik.
    Man kaller tilstanden hypothyreose2, celleresistens eller thyroxinresistens.
    Det er mange typer av dette og noen kan avsløres ved en enkel gentest.

Det kan godt være slik at noen celler blir thyroxinresistente, men andre er normale. Feks. at celler som har med overvekt å gjøre er resistente mot stoffskiftehormoner, mens de andre i kroppen ikke er det.
    Når man så i tillegg får Graves, vil resten av kroppen lide under det, mens de resistente celler fremdeles ikke får sine stoffskiftehormoner.

Prøv å finne noe om dette på nettet og printe ut......

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    oslo
    Meldinger
    7

Oi det er mye å ta fatt i, skal i allefall printe ut det jeg finner. takk for svaret setter pris på det ;)

Lignende tråder

1. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  2. Denne uken fikk min samboer diagnosen hashimotos
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 08-10-09, 11:09
  3. Min trenings-motivasjon da jeg fikk diagnosen i 1997
    Av Thomas W H i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 16-08-09, 12:02
  4. Fikk Graves disease i 1999
    Av atv i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 86
    Siste melding: 04-11-08, 13:27
  5. Fikk en datter for 8 mnd siden og følte meg elendig
    Av sørlandet i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet