Side 10 av 10 Først ... 8910
Viser søkeresultater 91 til 98 av 98
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    60
    Meldinger
    1,971

Standard Sv: ”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”

Alle gode og varme tanker til deg akas
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    66
    Meldinger
    263

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette Vis post
    Alle gode og varme tanker til deg akas
    Håper alt går bra for deg, Yvette!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Godt å høre fra deg Akas! Bra at du vet å lytte til kroppen så du ikke blir undermedisinert. Husk at det er helt vanlig å bli veldig veldig lav på TSh når du bruker kombi. Jeg har nå i flere år ligget på 0.0 ett eller annet
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    66
    Meldinger
    263

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Godt å høre fra deg Akas! Bra at du vet å lytte til kroppen så du ikke blir undermedisinert. Husk at det er helt vanlig å bli veldig veldig lav på TSh når du bruker kombi. Jeg har nå i flere år ligget på 0.0 ett eller annet
    Takk for svar, Vigdis! Jeg har nok vært litt undermedisinert nå, så derfor har jeg økt dosen.
    Jeg leter etter "faglig" slående argumenter til min lege om at supprimert TSH er vanlig og OK ved Thyroid-behandling, men er litt for trøtt i hodet til å finne. Noen som har linker liggende?

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    66
    Meldinger
    263

Lenge siden jeg har vært på forumet nå.

Siden sist har jeg flyttet tilbake til Norge. Jeg flyttet til Ålesund for å kunne være mere sammen med mine gamle foreldre på deres gamle dager. Jeg er glad for at jeg fulgte innskytelsen i januar, for de døde begge med bare tre dagers mellomrom i slutten av september, henholdsvis 90 og 94 år gamle. Så høsten har vært tung, selv om det er vakkert at de fikk gå sammen etter 63 års ekteskap. De døde begge en naturlig død uten smerter. Og vi fikk ta et minnerikt farvel av dem med felles begravelse.

Og så har jeg måttet finne ny fastlege. Stor var min skepsis før første møte, og jeg hadde forberedt meg godt med gode argumenter for å få fortsette med Thyroid fra Erfa. Og så kjente han til medisinen! Han visste at den gav suprimert TSH!!! Han rekvirerte prøve også av anti-TPO og Vitamin D3 uten at jeg ba om det!!! Og nå har jeg fått svar på prøveresultatet der han skriver at Fritt T4 ligger i nedre del av referanseområdet, så om jeg har symptomer på lavt stoffskifte nå, så kan jeg øke dosen!!! Og det selv om TSH ikke er målbart!!! Tenk dere min lettelse! Jeg smilte fra øre til øre etter legebesøket.

Jeg kan også fortelle at jeg har fått fast jobb som lærer. Jeg har økt min inntekt anselig fra Sverige-tiden. Jeg jobber nå i 100% stilling, men er ganske trøtt etter endt arbeidsdag og arbeids-uke. Jeg får se hvor lenge det går, for jeg trenger å opparbeide pensjonspoeng etter jeg bodde i Sverige.

Men jeg har et spørsmål: Jeg har (etter 16 år) fortsatt forhøyet Anti-TPO. Målt til 26, med referanseverdi 0-6. Kanskje ikke så mye? Jeg trodde antistoffene forsvant når kjertelen var ødelagt? Betyr det at kjertelen fortsatt har noe produksjon, eller??

Ellers var verdien av D3 på 75. Det er ikke gitt noe referansenivå. Dette er vel ganske lavt??

Klem til alle gamle venner her inne!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Smile Sv: ”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”

Sitat Opprinnelig skrevet av akas Vis post
    Men jeg har et spørsmål: Jeg har (etter 16 år) fortsatt forhøyet Anti-TPO. Målt til 26, med referanseverdi 0-6. Kanskje ikke så mye? Jeg trodde antistoffene forsvant når kjertelen var ødelagt? Betyr det at kjertelen fortsatt har noe produksjon, eller??
    Det kunne være, men da anti-TPO'erne i virkeligheden ikke "spiser" af kirtlen, men går efter enzymet Thyroid peroxidase, som kroppen bruger til jod-på/af-montering i thyreoideahormon, eller ved omdannelsen af T4 til T3 - kan det sagtens være, at i og med at T4 fra Erfa-tabletten skal omdannes til T3 - aktiverer dette TPO-antistofferne under alle omstændigheder. Så længe der er thyreoideahormon at omdanne - reagerer immunsystemet med at udløse anti-TPO (hos dem med Hashimoto's). Når der ikke er flere end 26 - betyder det at omdannelsen af T4 til T3 er så gradvis, at det kun trigger ganske få antistoffer. Hvis du var i behandling med Levaxin, ville det være langt mere frit T4 i omløbet (i Erfa findes ingen frie T-hormoner, kun proteinbundne, som frigives lidt efter lidt), og nok også flere anti-TPO'er.

Ellers var verdien av D3 på 75. Det er ikke gitt noe referansenivå. Dette er vel ganske lavt??
    Det er godt og vel halvdelen af hvad den bør være, men helt så ringe er det ikke. Du kan altid doble op i D3 om vinteren, hvor behovet for D3 er størst alligevel.

Og så har jeg måttet finne ny fastlege. Stor var min skepsis før første møte, og jeg hadde forberedt meg godt med gode argumenter for å få fortsette med Thyroid fra Erfa. Og så kjente han til medisinen! Han visste at den gav suprimert TSH!!! Han rekvirerte prøve også av anti-TPO og Vitamin D3 uten at jeg ba om det!!! Og nå har jeg fått svar på prøveresultatet der han skriver at Fritt T4 ligger i nedre del av referanseområdet, så om jeg har symptomer på lavt stoffskifte nå, så kan jeg øke dosen!!! Og det selv om TSH ikke er målbart!!! Tenk dere min lettelse! Jeg smilte fra øre til øre etter legebesøket.
    Tillykke med den gode oplevelse. Det var også på tide, at du fik fred på denne kant.

(Kondolerer )
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    66
    Meldinger
    263

Takk for gode svar, som alltid, Anisa!!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Hej Akas, godt at høre fra dig Og godt, du kom hjem til dine forældre.

Nielsigne

Side 10 av 10 Først ... 8910

Lignende tråder

1. Autoimmun tyreoiditt
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 20-10-14, 14:45
  2. Psykiatriske manifestationer af Hashimoto`s thyroiditis
    Av Anisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 0
    Siste melding: 16-01-10, 22:38
  3. Mestring av kronisk sykdom
    Av Bittebitt i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 23-10-07, 08:40
  4. Forbigående autoimmun thyreoidea sykdom???
    Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 03-06-06, 00:32
  5. Kronisk tretthet og stoffskifte?
    Av i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 27
    Siste melding: 05-08-05, 00:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder