Side 1 av 8 12345678 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Standard Så fik jeg Erfa'en

Hej

Jeg er ny her. Har for lavt stofskifte og har haft problemer med NY Eltroxin som jeg for ca en måned siden skiftede ud med Euthyrox. Det er til det bedre, men alligevel stiler jeg efter naturligt stofskiftehormon. Men det tager jeg tid at arbejde sig frem til det ... og NY Eltroxin kunne jeg bare ikke klare. Brugte et helt år på det skidt og er meget gal over alle de lidelser, dette medicinalfirma har bragt så mange mennesker. Med hvilken RET går de ind og ændrer folks medicin? Hvis jeg skifter min nabos medicin eller vitaminpiller ud med et andet præparat - uden at min nabo ved det - så står jeg da til fængselsstraf, men disse mennesker ... eller hvad man skal kalde dem, opfører sig ganske uhæmmet.

Bedste hilsner
    Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Standard Sv: Lavt stofskifte og problemer med NY Eltroxin

Hej

I går talte jeg med en apoteker i København som sagde, han kunne skaffe Armour. Han var bekendt med, at der var mangel, men han sagde, at i 'nogle størrelser', altså antal mikrogram, kunne han da godt skaffe det. Euthyrox, som jeg skiftede til pga meget store problemer med den ny Eltroxin, er begyndt at give mig problemer i form af store ødemer, som jeg ikke kan leve med.

Jeg talte med apotekeren /farmaceuten i Glostrup, og jeg spurgte, om de snart begynder at lave naturligt stofskiftehormon selv igen. Jo, sagde han, det ville de da gerne, hvis efterspørgslen var der, og hvis de kunne få det til at stemme med grossisten. Han fortalte også, at apoteket, da de sidst fremstillede denne type medicin, var brændt inde med adskillige glas på grund af manglende efterspørgsel. Medmindre, de laver elendig medicin ... hvilket jeg ikke har dem mistænkt for, mener jeg, dette må skyldes de store vanskeligheder der er med at finde læger, der tænker lidt ud over den ramme, de får knaldet ned over hovedet af medicinalfirmaerne. Det er da utroligt, så godt, mange læger befinder sig derinde ... Har de da ingen stolthed i livet, spørger man sig selv. Det er da fint, at den syntetiske medicin hjælper nogle, men jeg begriber ikke, det skal være så svært at skaffe det naturlige stofskiftehormon i det omfang, det fremstilles af seriøse virksomheder. Det sidste skriver jeg fordi der jo også kan være klamphuggere på dét område. Men hvorfor overhovedet blive læge, hvis man ikke ønsker at hjælpe den enkelte patient til det, som er bedst for hende eller ham? Jeg synes, det strider mod lægeløftet; her lover de jo, at de ikke vil skade, men de bivirkninger, jeg har oplevet med fx Ny Eltroxin er da i dén grad til skade. Fx blev mit syn gradvist - men hurtigt - forringet. Er det mon en af de såkaldt 'tålelige bivirkninger'...?

Erfa kendte apotekeren slet ikke til. Men han sagde, at lægen skal søge en særlig udleveringstilladelse for at kunne skrive en recept på noget, der skal hertil fra udlandet. Hvorimod det ikke er nødvendigt, hvis de begynder at fremstille det i Glostrup igen. Men det er meget besværligt at fremstille det ... så jeg tror, det endnu kun er en teoretisk mulighed. Fra det øjeblik, hvor de EVT. beslutter sig for at gøre det, går der en eller to måneder, til patienterne kan have medicinen. Hvis vi ellers har en læge, der vil give os lov ...

Jeg er underlig 'blød' efter at have skiftet fra Eltroxin til Euthyrox. Blodprøven siger, alt er normalt, og der er mange fordele ved ikke at bruge Eltroxin i den version, som findes nu. Men det skidt med alle disse smerter - og svært at overskue at træne, når man føler sig vakkelvorn ... En god kiropraktor og en god massør kan gøre overraskende meget. Ligesom det er forbløffende, hvor smertestillende det er med et koldt (hav)bad ... Det er helt vildt, så mange penge, man kan bruge på det! Men nu ved jeg da i det mindste, hvad baggrunden er - for 12 år siden brugte jeg bare bunker af penge på kiropraktor med mere uden at vide, hvorfor jeg havde så mange smerter. Og i øvrigt uden at nogen som helst læge kunne finde ud af at komme med et bud! Selvom jeg også havde alle mulige andre symptomer som fx at jeg frøs, led af forstoppelse og hårtab. Men jeg samlede jo ikke selv symptomerne, og dt var jo dårlig service af mig, kan man sige ... Men måske skulle man tro, det var lægens job?

Men endelig kom jeg til kandidatfest hos en gammel skoleveninde, der netop var blevet cand. med. Og det var hende, der så, at jeg trængte til hjælp. Så med hende i baghånden kunne jeg gå til min læge og sige "Min veninde, SOM ER LÆGE, siger, at ..." Og så skete der endelig noget.

Min tillid til lægerne har været så stor, at jeg troede, jeg fungerede så godt, jeg nu kunne komme til - at jeg egentlig bare var sådan, som jeg har været de sidste 11-12 år. Men jeg tror, jeg har haft mærkelige udsving i stofskiftet flere gange i længere tid end dét, så hvad der er hvad og hvordan jeg egentlig er ... Det ser man vist først, når jeg får en medicin, der passer. Jeg har i hvert fald haft det så dårligt og nærmest været senil pga myxødem, så i virkeligheden har der vel ikke skullet så meget til at imponere mig, da jeg fik Eltroxin i 1998. Det var en meget stor lettelse for mig at få det. Pludselig kunne jeg finde rundt i by og indkøbscentre, huske folk og slippe for at have så mange smerter, at jeg ikke engang kunne sidde på en stol. At jeg så alligevel har haft smerter hver dag, at mit sociale liv er faldet fuldstændig sammen og at ethvert stykke arbejde har været en kamp (og at jeg ikke har kunnet have både job og et socialt liv men jo har måttet vælge jobbet, når jeg har kunnet ) ... ja, det er selvfølgelig bare 'helt normalt' for alle, der 'fungerer glimrende'.

Da jeg var på sygehuset sidst, havde speciallægen en reservelæge med sig. Hun udviste faktisk et vældig empatisk potentiale men blev banket på plads af speciallægen ... og jeg blev i øvrigt ikke spurgt, om det var ok med mig, at der var endnu en læge til stede. Det har jeg ikke været ude for i andre sammenhænge. Ikke, at jeg har noget imod, at der også er en reservelæge med. Men man spørger da patienten, fordi 1) Det skal man da? 2) Af almindelig høflighed?

Men først og fremmest: At man ikke vil lytte til patienten uden for at blive bekræftet i det, man mener at vide. Hvis patienten siger noget andet end det, må svaret helt klart være, at der bare skal gå lidt mere tid, eller at dosis skal op eller ned. Så behøver man ikke tænke mere over det. Blodprøven er altid vigtigst

Nej, læger kan være stive nok at ha' med at gøre, men de her endokrinologer er godt nok ... Jeg synes alvorlig talt, nogle af dem bevæger sig på kanten af lægeløftet.

Bedste hilsner
    Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard

Jeg har bit meg merke i din signatur.
    Du skriver at du har Myxødem.....

Myxødem betyr "slimhevelse" - og henspeiler på det aller første symptom man i historisk tid fant på at stoffskiftet var lavt, nemlig at huden var som deig, blek med meget svakt gulligt skjær. (ca.1850?)
    Disse mennesker som hadde dette fant man på galehuset, eller like før de havnet der. Det er tegn på langtkommen ubehandlet lavt stoffskifte.
    Langt senere fant en Engelsk lege ut at disse mennesker ble "normale" hvis de fikk en innsprøytning av ekstrakt lavet av thyreoideakjertel fra dyr.

Så begynte ballen å rulle og man nøstet opp sykdommen til å ha sin årsak i manglende stoffskiftehormoner, som jo thyreodea produserer.
    Derfor kaldte man sykdommen hypothyreose. (underfunksjon i thyreoidea)

Men så var det myxødem.....
    Dette er en hudsykdom som skyldes at proteinutskiftingen i huden går for langsomt. Det dannes da et myx (slim).
    Ikke alle med hypothyreose får dette, men man kan finne ut om man har det ved blodprøven S-carotener.
    Funksjonen er at sykdommen forsinker omdannelsen fra carrotene til A-vitamin, og dermed vil caroten-nivået stige i blodet.

Så hypothyreose......
    Hypo (oppunder eller lav) -thyre- (latinsk navn på skjoldkjertlen) -ose (betegner slitasje)
    I dag benyttes begrepet synonymt med lavt stoffskifte.
    Det er ikke dekkende nok, fordi man kan godt ha lavt stoffskifte selv om man ikke har hypothyreose.
    Begrepet bør i likhet med myxødem gå over til å bli en sektoriell diagnose innen stoffskifteproblematikken.
    Idag tror de fleste leger at man er nødt til å ha hypothyreose for å ha lavt stoffskifte - og det plager OSS !
    Begrepet myxødem brukes av noen leger for å vise "at man kan da sin historie". Det er likevel helt feil å bruke det hvis man ikke har hudsykdommen.
    Sist endret av Hansen; 30-03-10 kl 14:30
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Standard

Hej
    Tusind tak for din interessante melding der!

Jeg har ofte undret mig over disse forskellige betegnelser men har ikke fået nogen forklaring. Jeg har heller ikke ved nogen søgning på nettet fx fundet nogen anden forklaring end at myxødem betyder lavt stofskifte. Det var den diagnose, jeg fik, da jeg i sin tid (1998) troppede op på sygehuset. Og da jeg så har vænnet mig til, at det er det, sygdommen hedder, er jeg bare fortsat med at bruge den betegnelse, da det jo virker som om, den er synonym med hypotyreose.

Men om den så er korrekt i forhold til det, du skriver, ved jeg så ikke. Det kunne da være interessant at finde ud af det.

Jeg ved ikke, om min hud er eller har været specielt dejagtig, men i hvert fald fik jeg på et tidspunkt nogle meget åbne porer i huden og mange problemer med den i det hele taget. Det tog sin begyndelse i '82, da der foregik et eller andet med andre hormoner, som ikke ville opføre sig ordentligt ... men det tog så nogle år, før jeg mistede mine kræfter, blev forvirret m.m.

... men nu retter jeg så min signatur. Navnet på en hudsygdom, der egentligt bare er et af symptomerne på hypothyreose er jo ikke dækkende, lissom.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Lavt stofskifte og problemer med NY Eltroxin

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    ... men nu retter jeg så min signatur. Navnet på en hudsygdom, der egentligt bare er et af symptomerne på hypothyreose er jo ikke dækkende, lissom.
    Men der er jo ikke kun navnet på hud-tilstand. Gennem alle årene har man kaldt hypothyreose/lavt stofskifte også for "myxødem" eller "myxoedema" (i udlandet), så alle ved alligevel godt, hvad du fejler, Nielsigne

Se, denne tråd vil forklare det hele meget bedre: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=8428
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Standard Sv: Lavt stofskifte og problemer med NY Eltroxin

Hej
    Jeg har læst mange gode indlæg i dag men ikke haft kræfter til at svare etc. Jeg har haft det dårligt i nogle dage med meget varme i halsen og nogle gange også i mund/svælg, ører og oven på hovedet.

Jeg ved ikke, om det kan have noget at gøre med at jeg har brugt ashwaganda - hvis man ikke kan tåle det? Jeg prøvede ashwaganda i tre dage men holdt op igen, da jeg dels følte, det virkede afslappende omgående - hvilket jeg tilskrev en nedsættelse af blodtrykket (mit er ret lavt i forvejen) , dels kunne se en rød plet foran på halsen, lige mellem 'spidserne' til kravebenet. Der får jeg altid en reaktion på huden, når der foregår noget usædvanligt, og det blev jeg urolig ved, da ashwaganda'en var det eneste usædvanlige.

Men kan det være ashwaganda'en, der allerede virker? Jeg er godt nok sådan en ultra-følsøm en ... men alligevel.

Nu har jeg så haft et par anstrengende dage med stor familiefødselsdag, holdt tale og gjorde ved, og så var det, jeg blev VARM i halsen. Ikke som ved halsbetændelse og den slags men ligesom uden for 'rørene' derinde. Det føles som om, det er skjoldbruskkirtlen, der er varm - det passer med 'faconen'.

Det var der i to dage men var der så ikke i går. Så kom det igen i dag, og jeg har følt mig meget svag.

Nogen bud? Kan det godt bare være overanstrengelse? jeg har ikke prøvet at være varm i halsen før, men jeg har jo heller aldrig været så gammel .... Eller skiftet medicin før. Jeg bander den ny Eltroxin og Euthyrox'en langt væk :twisted:

Jeg havde ellers en glædelig nyhed i dag, nemlig at jeg har sendt min thyroid-recept til apotek i Tyskland. Men ... lige nu føles det bare, som om, jeg kommer til at gå en lang omvej af en slags. Jeg føler mig meget utryg ved det.

Måske skulle mit indlæg slet ikke være her men jeg kan ikke finde ud af at starte en ny tråd, og ashwaganda'en er altså det eneste 'spor' jeg har - med undtagelse af den der fødselsdag....

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Lavt stofskifte og problemer med NY Eltroxin

Jeg har lige fået 2x120 Ashwagandha -piller og tog en halv, lige så snart, posten havde været her. Og kun en halv fordi jeg ville vide, hvad maven syntes om dem. Den reagerede tilsyneladende slet ikke, og det er jo fint

De bar i øvrigt slet ikke præg af, at nogen havde haft fat i dem /pakken. Jeg troede, pakken ville være oversået af stempler og mærker fra tolden, men nej
    Jeg har læst mange gode indlæg i dag men ikke haft kræfter til at svare etc. Jeg har haft det dårligt i nogle dage med meget varme i halsen og nogle gange også i mund/svælg, ører og oven på hovedet.

Jeg ved ikke, om det kan have noget at gøre med at jeg har brugt ashwaganda - hvis man ikke kan tåle det? Jeg prøvede ashwaganda i tre dage men holdt op igen, da jeg dels følte, det virkede afslappende omgående - hvilket jeg tilskrev en nedsættelse af blodtrykket (mit er ret lavt i forvejen) , dels kunne se en rød plet foran på halsen, lige mellem 'spidserne' til kravebenet. Der får jeg altid en reaktion på huden, når der foregår noget usædvanligt, og det blev jeg urolig ved, da ashwaganda'en var det eneste usædvanlige. Men kan det være ashwaganda'en, der allerede virker? Jeg er godt nok sådan en ultra-følsøm en ... men alligevel.
    No way, Nielssigne

Urter som Ashwagandha (adaptogener) skal tages i mindst 3-4 uger før de er begyndt at fungere i kroppen. Optimalt anvender man Ashwagandha mellem 3 og 6 måneder før den fulde effekt er opnået. Som jeg skrev tidligere i denne tråd (indlæg nr. 29):
    Jeg vil bare tilføje, at man ikke skal bruge Ashwagandha hvis man har brug for, eller forventer en hurtig "mirakel-virkning". Så bliver man skuffet. Ashwagandha virker stabilt, blidt og uden at udsætte kroppen for overgearede virkninger. Det er den bedste måde, da dette giver den bedste "reparerende" effekt på lang sigt. Virkningen begynder at indtræde og stabilisere sig efter nogle måneder og det er ikke sikkert, at man bemærker den, da man når at vænne sig til de små forbedringer undervejs.

Jeg har så hørt fra andre, at de først opdagede Ashwagandhas gode virkning nogen tid efter at de holdt op med at bruge det, fordi de var skuffet over den "manglende virkning". Det viste sig at de bemærkede den gode virkning da den begyndte at aftage efter ophør med urten. Jeg selv har i sinde fortsætte med denne urt resten af mine dage.
    Jeg er sikker på, at dine kvaler, Nielssigne, må stamme fra andet end denne urt. Desuden er tiden måske slet ikke moden endnu for mere end du er i gang med i forvejen. Du er heller ikke stærk nok pt (lyder det som om) til at kunne kontrollere bekymringer om det nye og ukendte (Thyroid f.eks.). Måske burde du vente med mere "nyt" til der er mere ro over dagene, forhåbentlig snart.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Standard Blodprøve uden ft3 og ft4

Sidder her og forsøger at sammenligne min seneste blodprøve med andres ... Og jeg synes, det ser mærkeligt ud. Håber, nogen vil kikke på det.

Thyrotropin /tsh 0,646 (ref. område 0,1-4 miu/l)

Triiodthyronin /t3 total 1,64 (ref. område 1,1-2,5 nmol/l)

Thyroxin /t4 totalt 120 (ref. område 60-140)

Som jeg selv ser det, ligger jeg ret lavt i t3 i forhold til, at jeg har så meget t4?

Den læge, der har skrevet min thyroid ud, mener, at jeg er dårlig til at danne t3. Lyder vel rimeligt, eller? Er det mon håbløst at sige noget om det, når jeg ikke har fået målt ft3 ft4?

Nå, jeg tænkte bare ... Jeg kan ikke finde ud af det men kan omvendt ikk' la' vær' at prøve på at læse det med alt det, jeg ser herinde

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Smile Sv: Blodprøve uden ft3 og ft4

Som jeg selv ser det, ligger jeg ret lavt i t3 i forhold til, at jeg har så meget t4?

Den læge, der har skrevet min thyroid ud, mener, at jeg er dårlig til at danne t3. Lyder vel rimeligt, eller? Er det mon håbløst at sige noget om det, når jeg ikke har fået målt ft3 ft4?
    Når man betragter tallene proportionelt, ser det ud til at lægen har ret. Spørgsmål er bare hvorfor din evne til T3-omdannelsen er forringet?

Omdannelsen af det inaktive thyroxin T4 til det aktive T3 sker i lever, nyrer, hjerne, muskler og kræver enzymet 5 'deiodinase. Ca. 40% af det inaktive T4 omdannes til aktivt T3; det resterende ca. 60% T4 omdannes til det inaktive reverse T3 (rT3 vil aldrig blive aktiveret), og til to forstadier til T3: T3 sulfate (T3S) og triiodothyroacetic acid (T3AC). Naturens mening med T3S og T3AC er, at disse to "smelter sammen" til et fuldgyldigt trijodthyronin T3 i tarmkanalen, forudsat at der i tarmkanalen findes et enzym, der står for denne syntese. Denne proces kræver, at tarmen er velfungerende og indeholder en sund mikroflora idet uden det rette enzym - ingen T3-syntese = T3-mangel.

Det betyder, at vores kost og den måde den påvirker den omtalte "mikroflora" (forbedrer eller ødelægger), har en større betydning for kroppens hormon-status, end hidtil antaget i de hypothyreose-syges (og andres) hverdag. Det betyder også, at alle konsekvente forsøg på at understøtte eller genoprette denne "mikroflora" kan ikke undgå at gavne det totale og endelige "trijodthyronin T3 - REGNSKAB" til fordel for vores velbefindende og forbedring af effekten af behandling.

Jeg vil opfordre dig til at teste din tarmfunktion ved at cutte glutenholdige fødevarer og alt med sukker, og så ellers få nok af zink, selen vitamin A, E, C, fuldt B-kompleks og se hvordan det går efter et par måneder eller tre. At glutenfrit og sukkerfrit inkl. synt.sødestoffer er ekstremt binyrevenligt, skader selvfølgelig heller ikke, snarere tværtimod.

Det burde i hvert fald (gen)vinde den del af "omdannelses-apparatet" der foregår i tarmene. Det er ikke så lidt af T3 der faktisk omdannes i tarmene. Det er altså vigtigt uanset om dine hormoner kommer fra kirtlen eller fra tabletten: omdannelsen til T3 skal fortsat ske i kroppens væv inkl. i tarmene, så det under alle omstændigheder er en fordel at genopbygge en ordentlig tarmfunktion. Du kan få en stor T3-gevinst på denne konto så det er så absolut værd at drage omsorg for.

Skulle det vise sig (hvilket jeg tør forvente), at du bliver bedre af glutenfrit og sukkerfrit - kan det verificeres ved gode prøver for glutenintolerance og efterfølgende kan man indrette sin tilværelse derefter, hvilket også vil give andre hormonale gevinster, idet større mængder af mange kroppens hormoner ligeledes syntetiseres i tarmene. Plus - det er set før, at man kan være arveligt disponeret til gluten-(over)følsomhed. Skulle det vise sig at være tilfælde hos dig, kan man ikke udelukke at det også bliver en gevinst for din datter når og hvis.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Standard Sv: Blodprøve uden ft3 og ft4

Tak for svar

Det lyder både meget besværligt og meget enkelt at udelade gluten og sukker. I hvert fald kræver det omstrukturering at udelade de ting - i hvert fald gluten - helt, men hvis det er det værd, så ok ... Tæller honning med som sukker, egentlig?

Jeg har lagt mærke til, at jeg er yderst afhængig af, at min mave har det godt, i hvert fald. Derfor har jeg i et stykke tid brugt skiftevis mælkesyrebakterier (Symbioflor+ og/eller NDS Probiotics Classic) og Valleforce /Alpedrik (tidl. kendt som Molkosan) som jeg synes virker fremragende (en sjat i en glas vand.)
    Også mineralet magnesium er godt for maven. Og bare det at sove ... tænker jeg lige nu. Det er nok også noget, jeg skal opprioritere.

Jeg har meget ofte tænkt på, at der var et - negativt - vendepunkt i mit liv, hvor jeg spiste meget dårligt /ensidigt (gad ikke - lavede endda ofte mad og smed det ud) da jeg boede alene i en ny by og var for ked af at spise alene. Hader det - gik i årevis ofte sulten i seng! Spiste fx en appelsin og nogle gulerødder ... En pomelo til morgen sammen med et rundstykke (rører dem aldrig mere) og så en bolle med ost og tomat til frokost.
    Samtidig var der meget stress i mit liv med dødsfald (selvmord) i nær familie, nervøst sammenbrud i nær familie, cancer (daværende kæreste) samt alt det med ny by, nyt job /læreplads, nye forventninger, pressede deadlines og meget mere. Min søvn var i den værste del af denne periode - 1½ år - helt horribel. Følte mig vældig angst til sidst for at lægge mig og var helt bombet, når jeg stod op. Knoklede frem til middag - deadline - faldt så helt sammen og kom lidt op igen, når jeg skulle hjem. Fik kun sjældent respons på mit arbejde - sådan var kulturen - så jeg følte mig aldrig helt sikker på, om det var ok. Det hele lignede i påfaldende grad en meget dårlig film.

Derfor har jeg ofte tænkt på, om jeg kan have fået for lavt stofskifte af en kombination af stress/ overbelastning af binyrerne og mangelfuld ernæring. Og jeg har overvejet, om jeg kunne være 'en Wilson' men kan så ikke få det til at stemme helt.

En egentlig glutenallergi har jeg ikke. Jeg spiser dog næsten kun rugbrød, fordi hvede og alt, hvad der ligner, er for belastende for systemet. Jeg tror dog, dette mest handler om stivelse som sådan ... Men det er nok også galt og bør vel udelades, kan man sige?

Jeg vil sådan set gerne prøve dette med at udelade, men det er svært, da jeg ikke aner, hvad jeg så skal spise, og jeg har altså det her problem med mad ... Jeg gider/ orker ikke /har ikke lyst til mad ... Men må jo sande, at i den periode, hvor jeg spiste mindst, tog jeg også mest på, så noget skal jeg da ha' .. og lægen med thyroidrecepten har udtrykkeligt forbudt mig at gå på slankekur.
    Men jeg skal vel ha' forsket i nogle madopskrifter
    Plejer at lave enkel og ikke usund mad nu om stunder. Det hjalp vældig at flytte sammen med en. Og ikke mindst at få barn
    Men hvis noget andet skal til, må der jo det.

Men hvad siger I til det med kombinationen af mangelfuld ernæring og binyrer? Har andre oplevet det (og undskyld, hvis dette er et svinedumt spørgsmål ...)

Side 1 av 8 12345678 Siste

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 19:11
  2. Bytte 125 mg ERFA med 60 mg?
    Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 30-04-10, 00:40
  3. De har fått Erfa på Apotek1!!!!!
    Av Lillepus88 i forumet Mangel på Thyroid-medisiner