Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 23
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: Noen som har det slik? Hvordan er mine utsikter tro..

TSH=1,9 er iallfall alt for høy for meg.
    Jeg blir ikke bra før den har vært null både lenge å vel - og bare for å ha sagt det : Jeg får lov av legen min å ha det slik.

Så er det ikke TSH du skal gå etter - det er hvordan DU har det Ingvild.
    Du må sette deg selv i høysetet og prøve å finne en dose som du trives med.
    TSH gjør jo ingen verdens ting for kroppen din.
    Det er fT4 som en best skal styre etter i dosespørsmål sier legene - jo, klart de sier det - de kan jo ikke føle hvordan du har det.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    38
    Meldinger
    309

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    TSH=1,9 er iallfall alt for høy for meg.
    Jeg blir ikke bra før den har vært null både lenge å vel - og bare for å ha sagt det : Jeg får lov av legen min å ha det slik.

Så er det ikke TSH du skal gå etter - det er hvordan DU har det Ingvild.
    Du må sette deg selv i høysetet og prøve å finne en dose som du trives med.
    TSH gjør jo ingen verdens ting for kroppen din.
    Det er fT4 som en best skal styre etter i dosespørsmål sier legene - jo, klart de sier det - de kan jo ikke føle hvordan du har det.......
    Jeg skal ta med meg listen med symptomer og prøve å overtale legen slik at jeg får mer medisiner, håper bare han er litt opptatt av hvordan jeg har det og ikke bare tallene.

Det er sikkert flere som har vært i samme situasjon som meg, og skulle måtte kjempe på den måten, og som har noen gode råd til hva en kan si til legen slik at han blir overbevisst?
    Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Forrige gang jeg gikk til legen (for to år siden) og kom tilbake med uforrettet sak hadde jeg TSH 2,71 - og som jeg sa til legen - jeg var ikke der fordi jeg følte meg bra da heller. Men jeg kom ikke i behandling før jeg følte meg enda verre (TSH 6,62). Så dette kan nok være veldig individuelt.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Leger er ofte systemtenkere uten følelse for "offeret".
    De er ofte opptatt av at behandlingen skal ha EFFEKT.....
    Forsøk med : Levaxindosen har ikke nok effekt LENGER - jeg vil forsøke å øke den i en PRØVEPERIODE for å se om effekten av Levaxinen kan bli bedre.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    38
    Meldinger
    309

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Leger er ofte systemtenkere uten følelse for "offeret".
    De er ofte opptatt av at behandlingen skal ha EFFEKT.....
    Forsøk med : Levaxindosen har ikke nok effekt LENGER - jeg vil forsøke å øke den i en PRØVEPERIODE for å se om effekten av Levaxinen kan bli bedre.
    Dårlig effekt ja,,det kan jeg skrive under på. I natt sov jeg 10 timer, men var så trøtt i ettermiddag at jeg måtte gå å legge meg igjen, et totalt søvnbehov på opptil 12 timer kan da ikke være normalt.

Og når jeg sover, så sover jeg så lett, våkner av den minste lyd, og føler meg slettes ikke uthvilt etter en natt med 10 timers søvn...

Ja, ja, men hvordan er deres erfaring med hva legene doserer Levaxin etter, pleier de å dosere etter at TSH skal ligge rundt 1? Eller 2?

Utifra de anbefalingene spesialister har gitt her på forumet, så vil de vel at TSH skal ligge på rundt 1, men det kan neppe være tilfelle, når min fastlege ikke vil gjøre noe med en TSH på 1,9.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Hvis man måler et antall antatt friske personer, så ligger TSH rundt 1.
    Men de får jo alle kjertlens produkter, og de har sitt eget regulerings-system intakt.
    Det viser seg at når man behandles - uansett om det er med Levaxin eller et Tyroid, vil TSH bli mye lavere. Hos noen helt på null.
    Men dette betyr jo ingenting for TSH sine mottaksceller er jo ikke i funksjon lenger, og det virker ikke andre steder.

Så jeg mener jo at det er svært mange grunner til at man skal frosøke å finne sin egen beste dose. Gjerne i samarbeid med en lege, jeg ville også helst det, men måtte finne den på egenhånd.
    Og nå er legen også fornøyd med min TSH på null.......

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,362

Der findes en hel del læger, som tosser rundt efter tsh og ikke ser på, hvordan blodprøven i øvrigt ser ud og hvordan patienten har det. Desværre er der masser af eksempler på netop det her på forummet.

Heldigvis ligger her også en masse om, hvad man så gør, og hvad man skal se på. Mig har det hjulpet utroligt at færdes herinde og læse om andres erfaringer - og store mængder af viden - så det kan jeg varmt anbefale, at du også gør.

Nielsigne

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    38
    Meldinger
    309

Nå virker det som det har skjedd noe med meg, jeg har i løpet av den siste uken blitt mye bedre. Om det er medisinen som har fått full effekt kan jeg anta å være årsaken, da det nå er akkuratt 8 uker siden jeg økte dosen.

Søvnen er nå normal, sover ikke urolig, og det holder stort sett med 8 timer og har ikke det samme behovet for en dupp på ettermiddagen nå.

Ellers er jeg klarere i hodet, greier å forklare meg bedre nå, og føler meg generellt kvikkere i toppen. Og humørsvingningene er nesten borte.

Har ikke hatt susete hode på lenge, det eneste som sitter igjen er prikkingene i ben og armer.

Må si at jeg er overrasket, har det faktisk ganske så bra nå, såpass at jeg ikke finner noen grunn til å klage

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Kjære Ingvild
    Symptomene du nevner i hender og føtter minner veldig om problemet jeg har hatt det siste året. Jeg er nå på aktiv sykemelding for tre måneder. Finmotorikken er nedsatt, fingrene kjennes som de er plastret, klarer ikke å lage en knyttneve. Jeg er nå på desperat utkikk etter en løsning. Jeg har i tillegg utmattethet, konsentasjonsproblemer, hodepine, ansiktsutslett, tørr hud, mister hår mm.

Du bør snakke med legen din om perifer nevropati (symptomene dine ligner), og hypothyreose er en risikofaktor som gjør at du er disponert for dette.

Jeg er selv i ferd med å gå løs på dette etter å ha vært i en nyttesløs utredning for revmatologi siden oktober. Jeg skal også sjekke binyrer, samt skaffe meg thyroid fremfor det jeg bruker av medisiner nå. Alt er verdt det for å få en bedre tilværelse. For et år siden sprang jeg tre mil i uka og nå klarer jeg ikke gå på jobb hver dag engang.
    Det er virkelig verdt en kamp.

At du føler deg bedre nå er ikke unaturlig. Legen din har kanskje fortalt deg at det tar minst 6 uker før du oppnår full effekt av levaksin? Som oftes lengre. Mitt spørsmål er: føler du deg som før? Ønsker deg lykke til. Meld meg gjerne om hvordan det går videre, hendene og føttene dine minner om mine og jeg trenger alle råd jeg kan få.
    Mvh Meg

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    38
    Meldinger
    309

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Kjære Ingvild
    Symptomene du nevner i hender og føtter minner veldig om problemet jeg har hatt det siste året. Jeg er nå på aktiv sykemelding for tre måneder. Finmotorikken er nedsatt, fingrene kjennes som de er plastret, klarer ikke å lage en knyttneve. Jeg er nå på desperat utkikk etter en løsning. Jeg har i tillegg utmattethet, konsentasjonsproblemer, hodepine, ansiktsutslett, tørr hud, mister hår mm.

Du bør snakke med legen din om perifer nevropati (symptomene dine ligner), og hypothyreose er en risikofaktor som gjør at du er disponert for dette.

Jeg er selv i ferd med å gå løs på dette etter å ha vært i en nyttesløs utredning for revmatologi siden oktober. Jeg skal også sjekke binyrer, samt skaffe meg thyroid fremfor det jeg bruker av medisiner nå. Alt er verdt det for å få en bedre tilværelse. For et år siden sprang jeg tre mil i uka og nå klarer jeg ikke gå på jobb hver dag engang.
    Det er virkelig verdt en kamp.

At du føler deg bedre nå er ikke unaturlig. Legen din har kanskje fortalt deg at det tar minst 6 uker før du oppnår full effekt av levaksin? Som oftes lengre. Mitt spørsmål er: føler du deg som før? Ønsker deg lykke til. Meld meg gjerne om hvordan det går videre, hendene og føttene dine minner om mine og jeg trenger alle råd jeg kan få.
    Mvh Meg
    Så synd å høre at du har slike problemer, men jeg kjenner meg ikke veldig igjen i de symptomene du har. Jeg har jo ilinger og stikkinger, det kan kanskje stemme med nevropati?

Men jeg er ikke mye plaget, symptomene var helt borte i 2 mnd, før de kom tilbake for et par uker siden, selv da kjenner jeg ikke symptomene særlig ofte, kanskje en gang i uken, har ikke kjennt det på flere dager nå. I hendene kjennes det mer ut som stikkinger, mens i bena ilinger. Fastlegen min har sagt det er pgr. stoffskiftet, og har vært utredet for B12 mangel, uten resultat (lav B12 men ikke lav nok til å ha mangel).

Fikk høre at en kunne ta Magnesium av noen her på forumet, skal være bra.

Jeg er nok ikke helt der jeg var nei, har lavere toleranse for stress og blir fortere sliten enn hva jeg ble før. Og humøret svinger til tider ganske mye. Men relativt i bra form.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan er fremtidsutsiktene mine?
    Av Shorty i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 23-05-10, 22:48
  2. kan noen ta en titt på mine prøvesvar?
    Av rikke i forumet Blodprøver
    Svar: 98
    Siste melding: 28-05-08, 10:33
  3. Kan noen se på mine prøvesvar?
    Av Siri -67 i forumet Blodprøver
    Svar: 10
    Siste melding: 19-03-07, 21:27
  4. Svar: 6
    Siste melding: 21-09-05, 20:20

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder