Side 4 av 4 Først ... 234
Viser søkeresultater 31 til 36 av 36
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Unhappy Hashimoto/hypo/slitne binyrer fra 2005.

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Tungt når familien svigter i tillegg til alt det andre man har å slite med. Har ikke vært så aktiv her i det siste. Har vært for mye av både det ene og det andre. Hadde en forferdelig høst men føler selv at jeg har bedre dager sykdomsmessig akkurat nå - har kanskje ikke vært i topp humør men iallefall litt mindre opplevde plager og relativt brukbar energi synes jeg. Og akkurat da får jeg beskjeden i dag morges at min samboer ikke orker mer sykdom, orker mer av livet jeg er nødt til å leve for å holde ut at han ønsker å flytte ut.

Jeg kan forstå det - jeg skulle gjerne vært mitt gamle jeg som han for 18 år siden falt for - alltid holdt åpent hus og elsket mange mennesker rundt meg. At jeg var festligere før er vel ingen tvil om, men jeg rår ikke med det - så tråden passet midt i blinken i dag. Orker ikke involvere noen ennå, må samle meg litt først....... men godt å kunne skrive av seg litt frustrasjon og oppgitthet.

Alle andre årsaker til ett brudd føles bedre akkurat nå - men her har jeg ingenting å stille opp med annet enn å mobilisere all kraft jeg har å komme meg videre - jeg har innsett at (eller er i ferd med å innse) at resten av mitt liv kommer til å være gode sykdomsperioder avløst av dårligere. Uansett hva jeg gjør og forsøker ser det ikke ut til å ha varig effekt. At det er vanskelig å leve med kan jeg ikke annet enn å akseptere selv om det er vanskelig akkurat nå.
    "Det i nødens stund, man kender sine venner", siger et ordsprog, og jeg kan føje til "og sin samboer"... Midt i al denne sorg, har jeg alligevel lidt svært med at blive enig med mig selv om - hvem er den mest (trods alt) heldige her: du eller din sambo? Han har godt nok (gen)fundet sin "frihed", men mistet hele sin fremtid med dig. Det lyder ikke specielt heldigt i mine ører.

Du har derimod godt nok mistet 18 år tilbragt med en person som i nødens stund ikke stod sin prøve, men du har samtidigt vundet en frihed for at skulle tilbringe fremtiden med een, som alligevel kun blev hos een så længe helbredet holdt. Jo, jo... jeg ved at du vil sige, at han trods alt har forsøgt at holde ud gennem nogle år, og først til sidst har givet op... men hvad er de modne år andet end netop forfald af helbredet, omend ikke nødvendigvis så hurtigt, men alligevel...

Ja, det er et af disse dilemmaer, som aldrig kan afgøres med usvigelig sikkerhed. Jeg kan dog ikke føle andet, end at du har mistet en dårlig ven, mens han har mistet en god een.

Tillykke med resten af livet, rexxy Du kommer stærkt tilbage, ved jeg bare. Jeg vil tænke på dig.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Hei igjen

…alle "gamle" og nye jeg ser har kommet til.

Lenge sien jeg har vært aktiv her og det er mange årsaker til det. For det første at jeg er ganske frisk. Det er ingen unnskyldning for å hoppe av. Kanskje nettopp da en burde ha overskudd og energi til å dele av hvordan man har fått det til. Men også da en har så usigelig lyst til å drive med annet en sykdom en periode. Når man orker å dra ut å møte mennesker, reise være sosial og leve "normalt" Hva nå enn normalt er? :-)

Det er ikke hovedårsaken. Selv om jeg ble ganske frisk skjedde det andre vonde ting. For det første gikk min samboer gjennom 19 år fra meg. Det var vondt og skapte mye trøbbel men jeg kom bere ut i andre enden når sant skal sies. Knapt ett år etter samlivsbruddet ble jeg igjen rammet da min mor ble syk i kreft. Aggressiv og døde etter knapt 3 mnd. sykdom. Det har vært tøffe tak og mye å håndtere. Både psykisk og praktisk. Livet er såvisst ikke for amatører.

Jeg er ikke spesielt syk om dagen. Ikke derfor jeg er tilbake. Men dere skal vite at jeg har tenkt på mange av dere og hvordan dere har det i hverdagen. Dette forumet var i lang periode en svært viktig del av livet mitt og føler jeg har litt overskudd og lyst til å bidra igjen om det er noe jeg kan bidra med.

Håper iallefall det ikke står så hakkende galt til med dere jeg "kjenner" (har ikke lest så mye på forumet ennå :( ,ønsker dere alle et godt 2014 og kanskje vi treffes på forumet.

H

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard Sv: Hei igjen

Godt at høre fra dig igen
    Og godt, du havde fået det bedre, så du havde flere kræfter at sætte ind, da der var brug for det.

Nielsigne

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    554

Standard Sv: igjen

Godt å høre fra deg igjen! Dine innlegg på forumet var til veldig god hjelp i min prosess med å forstå hva som skjedde, og finne fram til løsninger som virker for meg (og datteren)!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Hyggelig å høre fra deg! Jeg har lurt på hvordan det har gått med deg. Og av og til har jeg savnet din kunnskap
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Godt å se deg!
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 4 av 4 Først ... 234

Lignende tråder

1. Hashimoto, binyrer og hydrokortison
    Av Gekko i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 13-03-10, 16:22
  2. ME, Graves og slitne binyrer...
    Av rutta3 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 3
    Siste melding: 23-01-10, 08:11
  3. Hypo og binyrer - sett denne?
    Av Lilje i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 06-05-08, 18:05
  4. Slitne binyrer
    Av -diab- i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 28
    Siste melding: 18-09-07, 16:30
  5. Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
    Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 03-08-07, 15:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn