Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 27 av 27
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Hvorfor stiger blodsukkeret mitt?

Har du lest noe i Doktor Dahlquists blogg? Eller boka hennes? Hun er jo opptatt av lavkarbo og diabetes etter det jeg forstår. Både boka hennes og boka til den norske legen Hexeberg om lavkarbo kan lånes på bibliotk, venteliste. Kanskje den svenske Kostdoktoren har noe info som kan være verdifulll for deg?

De svenske myndighetene er jo mer positive til lavkarbo som diabeteshjelp enn her i Norge. Kanskje de har noen steder på nettet hvor du kan ta kontakt?

Håper du finner ut av det, Sonja
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    895

Standard For lavt blodsukker nå

Dette er ikke noe moro! Har hatt omgangssyke noen dager nå og opplever at blodsukkeret faller som en stein, særlig om natta! Hadde egentlig tenkt å legge meg, men tør ikke. Er redd det faller enda lengre ned, har målt det til 4.8 nå. Blir så engstelig når slikt skjer og jeg er alene. Har jo foreldrene mine i etasjen over, men har ikke lyst til å holde dem våkne også. Heller innpå med eplecider. Har blåbærsyltetøy her også, men har lite lyst på det. Spiste det forleden natt da jeg var kvalm og spøy som en gris etterpå, så det frister ikke. Har ikke stort annet her nå når jeg lever lavkarbo.

Har tatt mindre doser insulin de siste dagene fordi jeg ikke har spist eller ikke beholdt maten. I går beholdt jeg middagen, så da tenkte jeg at jeg kunne ta vanlig kveldsdose langtidsinsulin. Det ser jeg jo nå at jeg ikke skulle gjort.
    At det skal være så vanskelig!

Diabetes - !
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: For lavt blodsukker nå

Åh,så slitsomt da Sonja!! Håper det går over snart!! Og håper at du fikk noen timers god søvn!

Det er vel ikke akkurat lett å gjøre seg nytte av langsomme kalorier eller nå da; så du gjør det helt riktig; tar mindre insulin!

God bedring!!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

God bedring herfra også.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    895

Takk for svar begge to!
    Jeg fikk omsider blodsukkeret opp i 6.1, og da turte jeg å legge meg. Var på 6.0 da jeg stod opp i dag, så det sank heldigvis ikke så mye da. Må nok redusere dosen i dag også ja - det skal jeg vel egentlig bare være glad for. Er sår i fingertuppene etter all prøvetakingen i det siste.
    Har heldigvis ingen avtaler i dag, så jeg skal bare legge meg igjen og ta igjen litt tapt søvn.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: For lavt blodsukker nå

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Heller innpå med eplecider. Har blåbærsyltetøy her også, men har lite lyst på det. Spiste det forleden natt da jeg var kvalm og spøy som en gris etterpå, så det frister ikke. Har ikke stort annet her nå når jeg lever lavkarbo.
    Lavkarbo eller ej, Sonja... du er altså nødt til at have noget hurtigtvirkende sukker både hjemme og på dig, når du går ud af huset. Hurtigt-opløsende druesukkertabletter, som f.eks. denne slags i lommen eller tasken. Og ellers et par flasker sodavand med druesukker stående hjemme for blodsukker-emergency. Druesukker opløst i væske virker meget hurtigt. I DK har vi Faxe Kondi med druesukker. Hvis I har noget tilsvarende i Norge, er det guld værd når blodsukkeret falder. Alle diabetikere jeg kender, har altid druesukker på sig, uanset om de er hjemme eller ude.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    895

Takk for tipset Anisa! Har sendt mail til en norsk importør, så jeg får vite hvilke butikker det er som forhandler deres varer.

Sliter med lavt blodsukker i natt igjen. Tok kveldsdosen med insulin kl 18.00 og reduserte da dosen med 20 enheter. Kl. 22.00 var blodsukkeret likevel nede på 5.2, så jeg hørte på min mor som har mange års erfaring med diabetes selv. Hun sa jeg skulle spise knekkebrød med noe sukkerholdig til, fordi bare sukker alene ville få blodsukkeret til å stige fort og synke igjen like fort.

Det hadde steget til 5.7 nå. Men det er ikke nok, jeg tør ikke legge meg ennå.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Fryse, selv om man har sykdommen under kontroll?
    Av Ida i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 07-04-10, 02:03
  2. Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
    Av Marielle i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-03-10, 10:08
  3. Da stoffskiftet ble lavt, tåler jeg ikke alkohol lenger.
    Av camomilla i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 06-03-09, 10:54
  4. Snart første kontroll
    Av mio i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 20-11-07, 16:02
  5. Det var ikke stoffskiftet
    Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 116
    Siste melding: 13-10-05, 10:17

Søkeord for denne tråden