Hei,
jeg ble operert 3. mai, fjernet hele kjertelen, og det gikk veldig fint. Har vært i god form etter operasjonen også, litt trøbbel med kalkverdiene, men det har gått seg til.

MEN, i tiden etter operasjonen har jeg følt at jeg har "est ut" noe voldsomt - noe som også ble bekreftet da jeg skulle finne fram fjorårets sommerklær og fant ut at alt var minst 7-8 cm. for trangt
Allerede under sykmeldingen (2 uker etter operasjonen) følte jeg at det skjedde noe i kroppen/med vekta, det kjentes som om jeg ble veldig deigete og oppblåst, på en måte. Jeg har vært for tung bestandig, og heller ikke gått ned noe mens jeg har vært hyper, men dette var noe helt nytt tross alt. Men siden jeg har vært vant til å være hyper, så vet jeg heller ikke hvordan det føles å ha for lavt stoffskifte. Jeg har innbilt meg at jeg da ville fryse veldig, men det har jeg ikke gjort.

Så, i dag var jeg på etterkontroll på Aker, og stoffskiftet mitt er nå altfor lavt. Jeg har TSH på 15 (blodprøver tatt for en uke siden), og T4 på 14. Husker ikke/fikk ikke vite de andre verdiene. Jeg stusser litt over det, for jeg har alltid "navigert etter" T4, og følt meg bra så lenge den har vært 16-17-18. Og 14 er jo ikke SÅ stor forskjell. Men TSH'en min er vel helt ute og kjøre nå, eller..? Jeg har gått på vekselvis 150 (5 dager/uke) og 175 mg. (2 dager/uke) Levaxin etter operasjonen, men er nå satt opp til 200 - og nye blodprøver om 6 uker. Jeg håper det vil være nok til å få litt fart på ting, hva tror dere? Og er det virkelig mulig at det kan endre seg så mye på så kort tid? Dvs. jeg skjønner jo at det går an, men det er helt skremmende. Jeg føler meg for så vidt heldigvis OK, jobber fullt og har brukbart med overskudd så vidt jeg kan bedømme, men vekta/kroppssammensetningen har det helt klart skjedd noe rart med. Jeg er innstilt på å spise sunt og trene også, men føler jo at det ikke vil hjelpe dersom stoffskiftet motarbeider meg.

Det er så nytt å tenke hypo, etter så mange år som hyper. Forstår ikke helt hva det vil si å ha TSH på 15, merker jeg...