Side 2 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 49
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    54
    Meldinger
    3,366

Standard Sv: Ble redet av magnesium olje (Ancient Magnesium)...

Hvordan ved man, om man har magnesimmangel? Skal man ha' en blodprøve for at finde ud af det?

Nielsigne

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Hvordan ved man, om man har magnesimmangel? Skal man ha' en blodprøve for at finde ud af det?

Nielsigne
    Jeg fikk vite det ved blodprøve. Lå helt i nedre del av referanseområde. Binyrene forbruker magnesium så ved binyretretthet er det vanlig at magnesium lagrene er veldig redusert.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    51
    Meldinger
    125

Hei Berit! Det er flott å høre at Magnesium Chloride har fungert bra for deg og bare forsett du kommer til å oppdage flere positive virkninger med Magnesium Chloride. Jeg faktisk er tilbake i full jobb for 2 uker nå. Starter på jobb klokka 6 på morgningen hver dag og er ferdig rundt 5 på kvelden. Er litt sliten 7 tider på kvelden når jeg er tilbake fra arbeidet, og da tar jeg varm dusj fulgt med foot bath med varmt van blandet med Magnesium Chloride. Virkningen er umiddelbar positiv og avslappende. Jeg har åket Thyroiden til 4 grain på grunn av nedtappingen av HC.

Jeg er heller ikke 100% frisk jeg er jo Hypothyreose og vil aldri være frisk. Men det er mange ting man kan gjøre for å få energien, kondisjonen og en positive kognitiv funksjon. Hvis du ser innlegg 1 her, skrev jeg følgende

"Selv medisineringen var livs nødvendig for meg, og den lite bit som manglet var magnesium olje."

Jeg har stor sett medisinert mine symptomer, noen gang gikk det ikke bra foreksempel selv medisineringen med HC, andre gang gikk det bar som selvmedisineringen med thyroid, og nå Magnesium Chloride og andre viktige tilskudd. Men min erfaring er at det trenge mer en medikamenter for å føler bra når man er hypothyreose. Faktisk man gjøre noe med kosten og livsstilen. Jeg har kuttet med røyk, kaffe, te, sukker og prover o s****er godt, jeg har kvittet meg med noe negative tanker jeg har hatt lenge. Videre jeg har søkt tross og avstressing i spiritualiteten og religionen noe jeg har ikke gjort tidligere, og det hjelper.

Lykke till Berit

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    57
    Meldinger
    421

Hei. Dette tror jeg at jeg må prøve. Men hvordan vet jeg hvor stor dose jeg trenger?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    50
    Meldinger
    3,081

Question Sv: Ble redet av magnesium olje (Ancient Magnesium)...

Sitat Opprinnelig skrevet av Hassan Vis post
    Magnesium olje er egentlig ikke olje, men er høy mineralisert vann. Det er flere måter man kan anvender den, men den beste måte er "transdermal" eller gjennom huden etter smøring. Magnesium olje svir når den smøres på huden, men man kan lever med bivirkningen så lenge man vet dens positive effekten. Det står mye omtale om magnesium olje på Internet, jeg kjøpte den fra et firma som produserer den i Holland ser den linken... http://www.ancientmagnesium.nl/conte...-us/terms.html
    Aaaaaahrgh - DET var dyrt!!!
    Jeg er lei av kapsler, pulver og piller og skulle gjerne prøvd via olje el spray, men €17.50 for 200ml og så: €15 i frakt...
    Jeg har leita hos iherb, men enda så mye de har så finner jeg ikke magnesiumolje eller spray
    ..noen som har funnet en billigere leverandør ?
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    50
    Meldinger
    3,081

Question Sv: Ble redet av magnesium olje...

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Har nettopp bestilt ytterligere to liter (!) med magnesium olje fra Nederland, så har jeg litt på lager....:-)
    Må du betale tulle-tollen da for det blir jo mye mer enn tohundre?
    De er jo ganske stive på frakten også..
    Jeg ville gjerne bestilt en liter, men med dagens kurs så blir det ca 265,- (+frakt).
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    800

Ja, du må betale toll også. Det blir jo dyrt. Jeg har kjøpt 500 mg magnesium kapsler (ikke tabletter) fra iherb nettopp, for å supplere. Tar tre av disse hver dag. Er glad jeg har oppdaget magnesium. Men det er ikke sikkert alle har så god effekt av det. Ville prøvd med kapsler først, og så, om du blir en magnesium- fan, kan det være verdt å prøve med olje også.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    68
    Meldinger
    10,234

Ja, du må betale toll også.
    Det er mærkeligt... Kan det virkelig passe, at man i Norge skal betale told af varer købt i et EU/EØS land? Burde det ikke være told-og momsfrit (man betaler jo moms i det land man handler) når Norge er omfattet af denne aftale, som gerne skulle ligestille Norge med EU/EØS lande på dette punkt? Nogen som ved?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    800

Jeg var litt upresis. Du må ikke betale toll, men import merverdiavgift, som er på 25 %, når varen koster over NOK 200. I tillegg kommer behandlingsgebyr på noen få hundrelapper (rundt 200 mener jeg å huske). Det eneste det er toll på i dag er tekstiler og matvarer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    68
    Meldinger
    10,234

Jeg var litt upresis. Du må ikke betale toll, men import merverdiavgift, som er på 25 %, når varen koster over NOK 200. I tillegg kommer behandlingsgebyr på noen få hundrelapper (rundt 200 mener jeg å huske). Det eneste det er toll på i dag er tekstiler og matvarer.
    Alligevel... Berit1974 Så må det være norske interne regler, uafhængige af EU/EØS-aftalen. Når jeg køber stort, som f.eks. en bogscanner fra Tyskland, eller en vandrenser fra Storbritannien - begge til flere tusinde DKR hver - betaler jeg intet når jeg modtager forsendelsen. Der er heller ikke nogen grænse for "max.værdi" som det norske NOK 200. Jeg får pakken direkte overrakt mod en underskrift på kvitteringen for modtagelse.

Er det overhovedet lovligt, at Norge opkræver merverdiavgift inkl. behandlingsgebyret for varer sendt fra EU/EØS-lande? Ellers virker samhandelsaftalen med EU (lissom) meningsløs, eller hur?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 2 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Magnesium
    Av pling i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)
    Svar: 33
    Siste melding: 23-11-11, 16:05
  2. MCT-olje
    Av marge i forumet Kokosolje
    Svar: 6
    Siste melding: 24-10-10, 00:50
  3. kokos olje bra for oss med hypotyreose?
    Av irene i forumet Kokosolje
    Svar: 29
    Siste melding: 21-02-08, 19:23
  4. MCT olje - erstatning for raske karbohydrater?
    Av marge i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)
    Svar: 0
    Siste melding: 16-06-07, 14:23
  5. Kjempe reaksjon etter jeg tok Magnesium !!!!
    Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)
    Svar: 3
    Siste melding: 16-04-07, 19:18

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn