Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 31
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    33
    Meldinger
    253

Standard Sv: Nå er jeg redd, nytt "anfall" som hos øyelegen

Jeg smilte og nikket til legen, for jeg kjente at om jeg skulle diskutere mer hadde jeg begynt å grine, og sist gang det skjedde skulle jeg sendes til psykolog, og det orket jeg ikke få beskjed om i dag...

Jeg er helt enig i at ft4 skal opp!! Har ikke problemer med hjertebank, så da kjører jeg på! Jeg har det ikke så kult for tiden, nei... Skal absolutt be om 125mg, det er dessuten den billigste i forhold til dosen på Apotek1. Skal forsøke å ringe kontoret å be om resept nå, har ikke ny endotime før om en måned (utsatte den, så jeg får spyttprøvesvar først). Ellers hadde jeg håpet å ha ting litt mer på stell siden jeg skal flytte snart. Lurer jeg litt på om jeg får ny endo i Rogaland. Om noen har anbefalinger på både fastlege og endo der i strøket setter jeg pris på pm!

Lurer på hvilken dose jeg ender opp på. Det er vel greit å finne grensen for overdosering og- jeg skal lete lenge med dette tempoet
    N`Finn, det er fint du passer på Det er liksom ikke like lett å finne utav ting for tiden, gitt. Skal begynne på binyrestøttetilskuddene i morgen igjen, tror det vil hjelpe og.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

uffja - jeg vet hvordan det er Rosin......
    Men det er lenge siden nå, og det holder på å gå i glemmeboka.
    En veldig viktig bok for meg iallfall.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    33
    Meldinger
    253

Jeg blir ikke bedre. Har hyppige "anfall" eller hva jeg skal kalle det, opptil flere ganger i timen, som regel når jeg slapper av. De varierer i styrke. I går kveld satt jeg ved pcèn, merket jeg holdt på å "dette ut", prøvde å vente litt og kjenne etter puls på halsen. Kjente ingenting, og begynte å hoppe rundt for å få gang på systemet. Da ble jeg "normal" igjen, dog litt shaky. Mistenker at jeg besvimer om jeg ikke gjør noe, for denne "tilstanden" blir sterkere og sterkere tankene mer og mer "ullne" og kroppen tyngre å bevege. Noen ganger kjennes det også ut som hendene raskt blir iskalde, fra fingertuppene og innover.
    Synes det er kjipt å gå de 100 meterne til butikken, for dette skjer uansett hvor rolig jeg er, helt uanmeldt.
    Skvetter også mer, og kjenner det fysisk i kroppen, føles som en dusj av adrenalin for filleting. En slags "spent/nervøs" magefølelse, selv om tankene er rolige. Blir nå mer svimmel når jeg reiser meg, og kjenner et slags trykk i hodet etter noen sekunder.

I denne tilstanden blir det i alle fall ikke noe jobbing på meg.. Har et "prøveark" fra endoen med tsh og t4 jeg kan levere når som helst, tror det går inn på mandag. Har også brev fra fastlegen med aldosteron. Noen andre prøver dere ville tatt om dere opplevde noe lignende? Det kan jo hende pennen min "ramler" på arket..... for slik som dette vil jeg slettes ikke ha det mer Har forresten økt Erfa til 120 mg de siste dagene, uten at jeg merker noen forskjell enda.

Alle tanker mottas med takk!! Er litt desperat nå og fastlegen er ikke verdens mest hjelpsomme. (Skal bytte når jeg flytter, men det tar vel noen uker før jeg får ny her jeg bor nå, om jeg prøver det?)

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av Rosin Vis post
    . Blir nå mer svimmel når jeg reiser meg, og kjenner et slags trykk i hodet etter noen sekunder.
    Har du sjekket binyrene, Rosin? Dette kan være lave kortisolverdier. Spyttprøve 4 ex kan legen din rekvirere fra Aker uten at du må betale
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    33
    Meldinger
    253

Sendte prøver til Scandlab for noen dager siden! Fikk en måling for noen måneder siden (da følte jeg meg MYYYYE bedre enn nå..) den var på 3,6 nmol/L kl.8 om morgenen, og ifølge Haukeland var alt under 22 normalt, altså ingen nedre grense......

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Alt som ikke er Addison er normalt i følge de fleste leger. Men ligger du lavt, har du nok binyreproblemer. Jeg kan ikke den skalaen du nevner, har du referansetall?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    33
    Meldinger
    253

Standard

Takk for svar, Vigdis

Oj, jeg fant nedre referanse, halleluja! Den er på 3,5. http://webcache.googleusercontent.co...ient=firefox-a

Verken Haukeland eller endokontoret oppga nedre referanseverdi.. Denne prøven ble tatt da jeg følte meg ok. Prøvene til Scandlab er tatt de siste dagene, etter øyedråpene som virker å ha utløst det hele. Blir spennende å se hva forskjellen er... Om det er binyrene, har dere noen "overlevelsestips" gjennom helgen? Tenkte å få i meg nok salt, spise bløtkokt egg og slappe av mest mulig...

Forresten, har jeg kjøpt pollenallergi (gress) tableter nå, Zyrtec, men holder meg innendørs og vet ikke om jeg tør å ta noe siden kroppen tydeligvis er "overskjør" nå...

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Jeg ville ikke vært redd for allergitabletter, jeg bruker en hel haug med astma- og allergimedisin. Jeg husker hvor ille det var, og tror det hadde vært mer slitsomt for kroppen å slåss med det nå, enn den hvilen det er ved rett medisinering.

Du skriver hva som er laveste grense, men ikke hvor de høyeste verdiene på kortsolmålestokken til haukeland er. Vet du hva det er?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    33
    Meldinger
    253

Da prøver jeg en Zyrtec
    3,5 -22 nmol/L på voksne over 20 år, fra en Haukelandlabartikkel om Cushings vel å merke..

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    67
    Meldinger
    1,063

Hold deg mest mulig i RO, og gå NED på stoffskiftemedisinen din....kun "førstehjelp".
    Er enig i at dette minner om for lite stress hormon.
    Håper inderlig du får svar og hjelp...
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
    Av anitab i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 15:06
  2. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  3. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn