Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Norsk Thyreoideaforbund..........

Er i et lettere irritabelt humør i dag, og det ble ikke bedre da jeg gikk inn på Norsk Thyroideaforbund...

Dette er sikkert velkjent her på forumet, men jeg syns de stort sett fortjener all den kritikk de kan få.
    Så her er min umiddelbare reaksjon, og da gadd jeg ikke akkurat tråle nettsidene deres; det behøvde jeg ikke..

Et par eksempler:

Her den informasjonen som umiddelbart kommer opp mht. hypothyreose; diagnostisering og behandling:

Diagnose
    Ved hjelp av en blodprøve kan legen klarlegge mengden av thyroxin i blodet.

Behandling
    Hypotyreose behandles som oftest med thyroxin og er en behandling som varer livet ut. Noen leger har i tillegg begynt å gi Liothyronin til pasienter som ikke får nok effekt med thyroxin.

Ved søk på Erfa thyroid kom INGENTING opp... Ved søk på Armour så kunne man såvidt finne dette i en presentasjon av Lars Omdal og Balderklinikken..

rett og slett...

Beklager humøret...
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard Sv: Norsk Thyreoideaforbund..........

Hej

Trist med dit humør ... Håber, det går fremad

Det er godt nok en ringe trøst, men alligevel:
    Den danske thyroidea landsforeningen har også en hjemmeside med dårlig eller i hvert fald totalt ensidig information. Jeg ved, de har et godt samarbejde med diverse læger ... og det må vel være det, der gør det. (veluddannede læger med stor eksepertise = dårlig info? Ret paradoksalt, men det kender vi jo her ... )
    Der er helt åbenlyst ikke plads til nogen 'mærkelige' emner derinde. Og søger man der på ordet Erfa, dukker der nogle erfa-grupper op, altså grupper af patienter, der laver erfaringsudveksling... Hvilket jo er godt, men altså noget mangelfuldt, kan man sige.

Nok om det - hurra for nettet og forummet

og god bedring

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    42
    Meldinger
    498

Du må ikke glemme at Norsk Th.forb. er sponset av Nycomed! Så derfor vil du aldri høre om andre medisiner enn Nycomeds sine! Så egentlig er vel forbundet, satt på s p i s s e n, kjøpt og betalt av legemiddelindustrien...?
    Sist endret av helgemann; 14-06-10 kl 18:10 Begrunnelse: Rette sladding av forbudt ord!

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    42
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Du må ikke glemme at Norsk Th.forb. er sponset av Nycomed! Så derfor vil du aldri høre om andre medisiner enn Nycomeds sine! Så egentlig er vel forbundet, satt på s****en, kjøpt og betalt av legemiddelindustrien...?
    Hæ?? Koffer e S P I S S E N sladdet????????????????

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Hæ?? Koffer e S P I S S E N sladdet????????????????
    Fordi, midt i ordet, om du fjerner første og siste bokstav, finner du et "stygt" ord, akkurat som ordet s o f a en, som også er stygt på midten. Dette gjøres maskinelt og leses ikke poetisk...
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    42
    Meldinger
    498

Oki - takker oppklarende svar fra ruth2!

Tror du mente de to første bokstavene i S O F A E N

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    44
    Meldinger
    798

Hei Jeanette

Jeg slenger meg velvillig på irritasjonen din. Makan til feigt forbund

Så arrogant ovenfor sin egen pasientgruppe. Sikkert fint for A4 stoffskifte pasienten som blir i knallform på Levaxin og som mekanisk adlyder TSH regimet..... Finnes de for det første? Og for det andre, om de gjør det, så har vel de null interesse av å engasjere seg i forbundet. Det er vel nettopp de som er sykest som gidder å engasjere seg der, og da skyter forbundet seg selv i foten ved å late som armour og erfa ikke eksisterer.

Igjen hurra for nettet Her kan vi rotte oss sammen, hi hi

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Takk for svarene deres!!

Joa, humøret er stigende Nielsigne..

Helgemann: Jasså, er forbundet sponset av Nycomed? hehehe.. (valgte å le istedet for å grine..) Hvor skal en snart lete for å finne noe som helst som har ideologi som drivkraft nr. 1... Forumet her ja.. Men jammen er det snart bare inntjening av penger og penger det "går i".. Satt på s****en ( fra sofaen ) altså.. hehe

Makan til feigt forbund, der sa du det Berit1974!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Men hvis de er sponsa, hvorfor i granskauen får vi lodd hjem i posten da? Jeg var så sint da jeg for et par uker siden fikk lodd hjem i postkassa som skulle selges. Intektene skulle gå til å forske på dette.

For meg er dette eg kjedelig kjipt forbund som ikke har gitt meg noe så langt. Er med andre steder og der virkelig gir de noe tilbake.

Håper det kommer inn noen litt tøffere kunnskapsrike folk i styret der, slik at man kan jobbe hensiktsmessig med dette feltet. Nytter jo ikke og ha en interesseforening om den ikke jobber for medlemene og deres behov.

Og sida demmes har jeg lest jeg også, men ikke funnet noe videre der nei.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Håper det kommer inn noen litt tøffere kunnskapsrike folk i styret der, slik at man kan jobbe hensiktsmessig med dette feltet. Nytter jo ikke og ha en interesseforening om den ikke jobber for medlemene og deres behov.
    Kun såfremt forbundet udtræder af det internationale samarbejde med stororganisationerne ude i verden, kan I nordmænd gøre jer håb om et forbund der varetager den enkeltes tarv. Som det er nu, er det medlemskabet af div. paraplyorganisationer, som hæmmer friheden til at gøre hvad man (forbundet) vil. Alle (!) store paraplyorganisationer for patienter i Europa og i resten af verden er støttet af medicinalindustrien.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Norsk Thyreoideaforbund og TSH
    Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 33
    Siste melding: 17-09-10, 10:27
  2. Norsk Thyreoideaforbund og Armour
    Av BenteB i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 50
    Siste melding: 18-12-07, 23:25
  3. Informasjon om Norsk Thyreoideaforbund
    Svar: 31
    Siste melding: 11-10-07, 20:22
  4. Er dere medlem av Norsk Thyreoideaforbund?
    Av Ruth i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 42
    Siste melding: 04-08-05, 09:22

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn