Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: K2-vitamin i Danmark og omegn

Må vel få meg et kreditkort jeg og.
    Er ikke sikker på om alle kreditkort bruker kodebrikke ?
    Bankkortet ble jo tappet for noen 10tusen for ikke lenge siden, men banken refunderte det. Likevel ikke så gøy at en ikke trenger å prøve å unngå det.
    Og - banken oppdaget det før meg da.

Har sjekka litt rundt dette, og det kan være at butikken selger opplysningene, men det kan også være at den bli hacket, og en bare kan skylde på at "de greidde det". Men de bør ho ha sin passive sikkerhet iorden da, og det ser iallfall pent ut at de forsøker.

Jeg syns det er en fordel at de iallfall er https sertifiserte - da blir hele adresselinja grønn.
    Dessuten bør personalia opplyses i en ekstra kodesikret overføring, og når man handler kan det ikke være slik at alle koder kommer opp bare en slår inn sin nettadresse eller kunde kode eller slikt.
    Det skal man måtte sette inn hver gang. Butikke SKAL slette dette etter at de har fått pengene sine. Der intet er at finne, osv.....

Drittsekkene ligger ikke bare på lur med tasteloggere, de er på fjesbogen å sjekker opp når folk drar på ferie og andre ting som kan opplyse om når det kan foretas ulovligheter......

Når du ringer til diverse steder hender det at de ber deg opplyse ditt personnummer for at du skal komme fortere frem i køen. IKKE gjør det - det er også ulovlig å spørre om slikt i usikrede nett og uten å ha en god grunn ! Jeg blir bla. avkrevd dette av banken.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Skaffer du deg en paypalkonto står paypal som mellommann mellom visakortet og deg hos de forhandlere som benytter denne betalingsmetoden ...

Jeg handler en god del over nett og har aldri opplevd problemer. Men jeg foretrekker å handle steder som benytter paypal da.

Har derimot blitt frastjålet kort og kortsvindlet av en forhenværende nabo...
    Så møkkafolk finnes det desverre overalt.

Mange har dessuten en separat konto med et kort som brukes "til sånt". Enten et kredittkort eller et kort som IALLFALL ikke er tilkoblet hovedbankkontoen. Så kan man ha bare "passe" mengde kroner på dette kortet til enhver tid.

Edit: bigvits bruker https når du kommer til "kortopplysningsdelen".
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Så godt at de er forhenværende da !

Kom ikke så langt på bigvits, men har forresten opplevd før at de skifter sikekr het underveis.
    Betryggende det da.
    D3 raser unna for tia, så det må handles.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Anisa fra Danmark :-)
    Av Anisa i forumet Presentasjoner
    Svar: 48
    Siste melding: 19-04-15, 17:42
  2. En Hashi's fra Danmark
    Av bellebellen i forumet Presentasjoner
    Svar: 21
    Siste melding: 26-01-11, 15:43
  3. Svar: 4
    Siste melding: 21-05-10, 18:35