Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Standard Private klinikker anbefalt av våre brukere

Våre brukere anbefaler klinikker, der de hypothyreote/stoffskiftesyke kan få en second opinion eller behandling, når deres sykdom enten er blitt avvist av fastleger eller spesialleger pga "fine blodprøver", eller at sykdommen har blitt behandlet uten effekt.

1. Heggeli Helhetsmedisin: Inntil videre ingen kritiske tilbakemeldinger vedr. Heggeli, med unntagelse av advarsler mot en navngitt kvinnelig lege, som syke med hypothyreose IKKE bør oppsøke. Søk etter opplysninger i underforumet "Hos legen".
      ---
    2. Lillestrøm Helseklinikk: Inntil videre ingen kritiske tilbakemeldinger vedr. Lillestrøm Helseklinikk.
      ---
    3. Oftebro Helse: Vær oppmerksom på at dr. Helge Oftebro kan kunsten å behandle med Levaxin og sitt eget "Oftebrokonsept", men at han ikke er populær hos flertallet av skolemedisinske norske leger. Les mer i underforumet "Dr. Oftebro".
      ---
    4. Balderklinikken: Dette forumet anbefaler ikke Balderklinikken. Vær oppmerksom på at Balderklinikken overveiende behandler etter resultater av TSH-prøven. ER TSH-prøven "fin" og innenfor referanseverdiene, kan man risikere å bli møtt med de samme holdninger som man møter hos sin fastlege. Man kan ikke vite på fohånd hvilken Balder-lege som følger TSH-regimet. Det må heller ikke bli tatt for gitt at Balderklinikken behandler med naturlige hormonlegemidler, (Thyroid USP). Les videre i neste innlegg og i denne tråden: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10661 .
      ---
    5. Osloakutten "har et par leger i helhetsmedisin. Du trenger ikke bestille time, men det kan være lurt. jeg kjenner spesielt til den kvinnelige legen (se under spesialist, der står "allmennleger" med hennes navn, men hun har ferie nå til slutten av juli 2010). Det er billigere enn på Balder. Til den personen jeg kjenner, sa hun at hun var spesielt opptattt av binyrer. Den personen jeg kjenner, er under utredning for subklinisk stoffskifte, og prøvesvar er ennå ikke analysert. Ut fra legens utttalelser var det ikke tvil om at vedkommende ville få medisinsk hjelp ( i motsetning til hos fastlegen, som skulle vente og se, sic). Det kan være et rimeligere alternativ til Balderklinikken eller Heggeli helhetsmedisin for å få adekvat hjelp." (Vi begynner å tvile på Osloakutten. Les om grunnene her)
      ---
    6. Arendal Helsecenter "Arendal Helsesenter er landets eldste tverrfaglige legekontor der vi arbeider med helhetsmedisin. Vi har erkjent at det ikke finnes selvstendige sykdommer; men syke mennesker i prosess og at ethvert menneske derfor må behandles individuelt, selv om de har samme ”diagnose”! (...) Som pasient skal du vite: Vil du aktivt arbeide med din helse, vil vi gå veien sammen med deg så langt vi har erfaring for at vi kan. Dersom vi ser at du trenger hjelp fra annen ekspertise i Norge eller andre steder, henviser vi deg dit!"
      ---
    7. Arenaklinikkene "Arenaklinikken er et medisinsk kompetansesenter for integrert medisin. Fagpersonene ved Arenaklinikkene er utdannet innen skolemedisin og alternativ medisin og har flere års erfaring med pasientbehandling. Klinikkene drives som et tverrfaglig fellesskap."
      ---
    8. Green Doctors "Green Doctors har fokus på forebygging av sykdom. Gjennom kartlegging av generell helse, kartlegging av kosthold og vitaminstatus kan pasienten få hjelp til å unngå alvorlig sykdom. (...) En Green Doctor er interessert i hvem du er som pasient – fra fødsel og fram til i dag. Derfor blir du spurt om dine foreldre og besteforeldre hadde sykdommer, om barndommen din og hvordan du har det som voksen. For at vi skal kunne gi deg en behandling som er mest mulig tilpasset deg, trenger vi at du forteller om deg selv."
      ---
    9. Kilden Helse "Hos oss kan du få samme hjelp og service som hos fastlegen. Fordelen hos oss er at her er alle velkommen. Du trenger ikke stå på noen liste. Du betaler litt mer da våre leger ikke mottar noen offentlig støtte, og vi prøver å gjøre alt for å skaffe deg time så fort som mulig. Ved behov for akutt hjelp, kan du droppe inn og legge fram ditt problem for våre medarbeidere i resepsjonen. Vi strekker oss langt for å hjelpe deg. (...) Roald Strand er utdannet lege fra universitetet i Oslo i 1986. Han har lang erfaring som allmennlege, men jobber nå mest med kosthold og ernæring, Han bruker prinsipper fra "ortomolekylær medisin" og "functional medicine"i sin daglige praksis. (...) Dr. Strand har et nært samarbeid med ledende spesialister og laboratorier i mange land."
      ---
    10. Lynx Medisinske Senter "LYNX er et lite legekontor. Du kan henvende deg til oss med ulike typer helserelaterte problemstillinger. Vårt legekontor har ikke et begrenset antall listepasienter, derfor kan alle kontakte LYNX for legetime. I motsetning til avtalespesialister og fastleger som mottar økonomiske tilskudd og refusjoner fra stat og kommune, har vi ingen støtte fra det offentlige. Vi mener at vår uavhengighet gir oss bedre mulighet til å tilpasse behandlingen til den enkelte. Pasientens meninger og synspunkter er viktige for oss. (...) Vår ambisjon er å være godt faglig oppdatert. Vi har behandlingsprotokoller som inkluderer intravenøs behandling og injeksjonsterapi. Disse behandlingsprotokollene kan være aktuelle ved sykdommer som ME/CFS og Fibromyalgi. Dette kan også gjelde pasienter med Stoffskiftesykdommer."
      Klinikken er anbefalt av Bellis. Les mer i denne tråden.
      ---
    11. Funksjonell Medisinsk senter "Funksjonellmedisinsk Senter består av leger og psykologer med videreutdanning innen funksjonell medisin, ortomolekylær medisin, hypnose og psykoterapi. (...) Funksjonellmedisin er ingen unik eller separat kunnskapsgren eller vitenskapsretning. Den er fundert på vitenskapelige prinsipper og informasjon som er godt kjent innen det medisinske fagmiljøet i dag, man kombinerer forskning og kunnskap fra forskjellige disipliner til detaljerte klinisk relevante sykdomsmodeller og effektive behandlingsstrategier. Istedenfor en enkel behandling for hver enkelt diagnose, legger man i funksjonellmedisinen vekt på sammensatte behandlingsprosesser med fokus på flere nivåer som kan læres bort til pasienten . Man bruker pasienthistorien , symptomer , laboratoriedata og andre tegn på kliniske ubalanser som grunnlag for å lage en behandlingsplan med det formålet å bedre de miljømessige faktorer og pasientens fysiologiske funksjonsnivå. Dette er en klinisk disiplin som klart skiller seg fra den vanlige arbeidsmetodikken i primærhelsetjenesten på mange måter." Les mer. Klinikken er anbefalt av Esmeralda (les her), men vi vet at flere brukere på dette forumet er pasienter ved denne klinikken.

Denne listen blir oppdatert med nye klinikker når/hvis nye (begrunnede) anbefalinger/advarsler mottas (e-post).
    Alle anmeldere av advarsler blir sikret 100% anonymitet.

• Anbefal nye klinikker her.
    • Advar mot navngitte leger (uansett hvor dere har møtt dem i behandlingsforløpet) her.
    • Anbefal navngitte leger (uansett hvor dere har møtt dem i behandlingsforløpet) her.
    Sist endret av Mod; 30-01-14 kl 16:34
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Standard Sv: Private klinikker anbefalet av våre brukere

Sitat Opprinnelig skrevet av ForumInfo Vis post
    • Balderklinikken: Vær oppmerksom på at Balderklinikken overveiende behandler etter resultater av TSH-prøven. ER TSH-prøven "fin" og innenfor referanseverdiene, kan man risikere å bli møtt med de samme holdninger som man møter hos sin fastlege. Man kan ikke vite på fohånd hvilken Balder-lege som følger TSH-regimet. Det må heller ikke bli tatt for gitt at Balderklinikken behandler med naturlige hormonlegemidler, (Thyroid USP). Les videre i underforumet "Balderklinikken".
    Sitat Opprinnelig skrevet av kruse Vis post
    Jeg har fått Thyroid på Balderklinikken Har prøvd å foklart gang på gang at jeg må øke dosen, og håper på at T4 stiger, ettersom jeg ikke har det bra med en sånn lav T4.

Men både Balderklinikken og fastlegen er helt bestemt på at det ikke er det som er problemet. De vil heller få TSH til å bli målbar. TSH er viktig, og for lav TSH er farlig for hjertet og beinskjørhet. Og da spiller T4 ingen roller, sier de. Jeg er ikke enig, men det spiller vist ingen rolle.

Grunne til at jeg ikke øker dosen selv, er at så lenge TSH ikke er målbar vil både lege og svarene fra laben poengtere at jeg må gå NED på medisinmengden. Jeg kan ikke gå til legen for noe annet, uten at han først har et langt TSH foredrag.
    Les mer: http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=8802
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Lightbulb Sv: Private klinikker anbefalet av våre brukere

Sitat Opprinnelig skrevet av ForumInfo Vis post
    • Arendal Helsecenter "Arendal Helsesenter er landets eldste tverrfaglige legekontor der vi arbeider med helhetsmedisin. Vi har erkjent at det ikke finnes selvstendige sykdommer; men syke mennesker i prosess og at ethvert menneske derfor må behandles individuelt, selv om de har samme ”diagnose”! (...) Som pasient skal du vite: Vil du aktivt arbeide med din helse, vil vi gå veien sammen med deg så langt vi har erfaring for at vi kan. Dersom vi ser at du trenger hjelp fra annen ekspertise i Norge eller andre steder, henviser vi deg dit!"
    "Skolemedisinen er basis for enhver legepraksis, både fordi en lege har studert 6 år ved universitetet og fordi han er trenet i bruken av kirurgi og legemidler fra den industrielle legemiddelproduksjon. Uten denne kunnskap er det tvil om vår innsikt i sykdom ville ha vært den samme som i dag. Legesentret benytter selvsagt denne kunnskap i utstrakt grad: alle våre pasienter blir testet med et batteri av blodprøver og bakteriologiske tester og allergitester; samt henvist til sykehus og spesialister der dette er nødvendig. Vi har lang erfaring med utredning av tilstander som lavt stoffskifte, fibrositt, astma, ME, kronisk tretthetssyndrom, stress, allergier, Borrelia syke, mykoplasmainfeksjoner og leddsykdommer, for å nevne noen hovedgrupper av pasienter.

For oss er det imidlertid viktig å poengtere: vi behandler ikke sykdommer, men syke mennesker og helbredelse finner sted når hele mennesket er satt i stand til å gjennomgå en selvhelbredelse; uten med eller uten legemidler. Dersom skolemedisinen har bevist at den ikke strekker til; betyr det ikke at syke mennesker er uhelbredelige eller lider av psykiske sykdommer; da er tiden inne til å benytte metoder som ikke er prøv før. Det er da vi tar i bruk diagnose og terapimetodene nedenfor! Ofte resulterer slike utvidede tiltak til ny innsikt og derved bedring av allmennhelse og til sist helbredelse av ens sykelighet; men like ofte hender det at vi velger å samarbeide med spesialister; enten i Norge eller utlandet."
    Mer...

”I 1999, etter mange strevsomme år som sjelesørger, forfatter og lege, opplevde jeg det som kaller ”totalt utbrenthet” eller ”sluttstadiet av langtkommen stress”. Krisen kom brått. Jeg var maktesløs, det var også de leger og natur-terapeuter jeg ba om hjelp. En lege sa: "Så syke som deg kan aldri mer bli frisk. Du vil aldri mer kunne bli lege!" Da alt var som mørkest tok jeg nødvendig beslutning; jeg vendte alle svartmalerne ryggen og begynte å forske på utbrenthet og stoffskiftesvikt. Jeg var fast bestemt på å løse gåten. Jeg søkte kunnskap i utlandet hos leger og forskere som visste og kunne.

I de neste 10 årene forsket jeg på hvorfor så mange kronisk syke følte seg utbrente, slitne og deprimerte, uten at leger kunne finne forklaringen. Etter å ha lest over 10.000 forsknings-sider, foretatt flere tusen pasientintervjuer og tusener av blodprøver og EKG tester fant jeg et oppsiktsvekkende svar: Sykdom er et gjennomgripende sammenbrudd i kroppens evne til å lage energi, bokstavelig talt en tidlig aldring! Jeg forstod plutselig sannheten i Asias urgamle visdom: "Uten energi, intet liv"! Spørsmålet var bare hvordan jeg skulle kunne måle og så få livs -energien tilbake i mine pasienter. Her er noe av den glemte vitenskapen jeg oppdaget og som brakte meg selv og tusener av pasienter tilbake til et godt, fullverdig liv. Her en noe av hva jeg lærte og vil dele med deg på dette foredraget og fremtidige foredrag:"
    Les mer i "Stoffskifte Skolen"
    Sist endret av Mod; 16-04-11 kl 10:50 Begrunnelse: Tilføyelse av sitat fra "Stoffskifte Skolen"

Medlem siden
    Aug 2010
    Alder
    39
    Meldinger
    16

Standard Lege i Arendal

Sitat Opprinnelig skrevet av SSF Vis post
    • Arendal Helsecenter "Arendal Helsesenter er landets eldste tverrfaglige legekontor der vi arbeider med helhetsmedisin. Vi har erkjent at det ikke finnes selvstendige sykdommer; men syke mennesker i prosess og at ethvert menneske derfor må behandles individuelt, selv om de har samme ”diagnose”! (...) Som pasient skal du vite: Vil du aktivt arbeide med din helse, vil vi gå veien sammen med deg så langt vi har erfaring for at vi kan. Dersom vi ser at du trenger hjelp fra annen ekspertise i Norge eller andre steder, henviser vi deg dit!"
    Jeg har også akkurat vært hos Dr.Øverby i arendal.

Må si jeg er meget fornøyd!! Han tok seg tid til å høre på meg, og var utrolig flink til å forklare hva som skjer med kroppen min.

Jeg har T4 på 16, T3 på 6,5 og TSH på 0,001. Går på 150 mkg Levaxin og 20 mkg Liothyronin. Så fastlegen min vil senke dosen pga utslettet TSH, men jeg har mange symptomer på fortsatt undermedisinering. Tok en drøss med prøver på henvisning fra Øverby som vist mye forskjellig å sette fingeren på. (Får ta det i ett annet fora) Så han ga meg resept på Armour med en gang, og fikk samme dag hente Armour på apoteket .

Pris for første konsultasjon var 700,- Da med en EKG test med i regningen, som viste til energi nivået i kroppen og hjertets tilstand. Kjempe morro resultat... Var akkurat som å si det selv... Neste time var 400,- Men som sagt tar han seg god tid og jeg har nok sittet der inne i 20-30 min.

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    28

Standard Sv: Nyoperert og nettopp fjernet hele kjertelen

Sitat Opprinnelig skrevet av SSF Vis post
    • Green Doctors "Green Doctors har fokus på forebygging av sykdom. Gjennom kartlegging av generell helse, kartlegging av kosthold og vitaminstatus kan pasienten få hjelp til å unngå alvorlig sykdom. (...) En Green Doctor er interessert i hvem du er som pasient – fra fødsel og fram til i dag. Derfor blir du spurt om dine foreldre og besteforeldre hadde sykdommer, om barndommen din og hvordan du har det som voksen. For at vi skal kunne gi deg en behandling som er mest mulig tilpasset deg, trenger vi at du forteller om deg selv."
    Hei!
    Jeg vil på det varmeste anbefale dr. Siri Aabel (www.greendoctors.no). Privatlege med stor kompetanse innen stoffskifte, som tør å gå utenom det konvensjonelle apparatet. Hun har hjulpet meg masse etter jeg fikk kreft i skjoldbruskkjertelen, og jeg vet hun har hatt mange pasienter med samme diagnose som meg og andre stoffskifteproblemer.

Lykke til

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    57
    Meldinger
    550

Standard Sv: Private klinikker anbefalt av våre brukere

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Lillestrøm Helseklinikk: Inntil videre ingen kritiske tilbakemeldinger vedr. Lillestrøm Helseklinikk.
    Lillestrøm helseklinikk har flyttet, og fått nytt navn: Heter nå Strømmen Medisinske senter, og har legene Mette Johnsgård og Ingrid Lund.

Link, her: http://www.strommenmedisinskesenter.no/

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    38
    Meldinger
    72

Standard Private klinikker anbefalt av våre brukere

kjære alle hverdagshelter
    Jeg har fått/får STOR hjelp på Funksjonell Medisinsk Senter i oslo! Jeg har hatt sterk nedsatt energinivå og en kropp som bare henger med til en viss grad- og det kjente "alt er såre vel med stoffskifteprøvene dine", har fulgt meg i lang tid. Helt til jeg kommer til legen der; som kartlegger med massevis av prøver-og finner at jeg har antistoff mot gluten (gliadin), antistoff mot kumelk og geitemelk, tarmdysbiose (betennelse i magen pga skadelig kost over år) og itillegg er jeg undermethylert med hjernekjemi i ubalanse(for lite produksjon av serotonin i hjernen)..ER DET NOE RART AT JEG HAR GÅTT RUNDT SOM EN TÅKESKY?? Etter 4 døgn på gluten- og melkefri kost, er brainfog og tåke kraftig redusert og jeg har mye mer energi...Det legene der er opptatt av, er å finne ut HVORFOR jeg fikk lavt stoffskifte i utgangspunktet!!! Og det fins mange pasienter hos han som har kuttet kraftig ned på stoffskiftemedisiener, og flere som har sluttet helt! Fordi kroppen har fått igjen balansen med rett kost og et "balansert" system!
    Jeg er igang med omlegging av livet, og det er herlig å tenke på at det fins en framtid...Det er håp...

Klemmer fra Esmeralda

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    53
    Meldinger
    525

Exclamation Private klinikker anbefalt av våre brukere

Der er kommet en ny orthomolekylær læge i København med klinik på Nordic Clinic. Hun arbejder bl.a. med ME, og hun er åben overfor hormonbehandling.

Hun virker også på mig som åben overfor at udveksle erfaringer med kolleger, så måske vil hun være den rette at spørge til råds?

Hun har en midlertidig hjemmeside her: http://www.funktionelmedicin.dk/

Pas nu godt på jer alle!!

Kh

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Exclamation Sv: Lynx Medisinske Senter i Fredrikstad

Sitat Opprinnelig skrevet av Bellis Vis post
    Ja, da har jeg vært der, og sitter igjen med et meget positivt inntrykk.

Klinikken heter altså Lynx Medsinske senter.
    Lynx Medisinske Senter's egen webbsida ↓

Här är länken till webbsidan: http://lynxmedisinske.no/

Mycket mer om detta besök i Lynx Medisinske Senter finns i Bellis' egen tråd här:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...l=1#post143449

1000 tack för att följa upp denna tråd Bellis.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,322

Exclamation Sv: Private klinikker anbefalt av våre brukere

Denne tråden har blitt oppdatert med to nye anbefalinger:

Lynx Medisinske Senter (Frederikstad) og Funksjonell Medisinsk Senter (Oslo)

(Se punktene 10 og 11 i det første innlegget i denne tråden)

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Anbefalt av Hertoghe
    Av Kevlin i forumet Nyttige linker
    Svar: 9
    Siste melding: 30-07-10, 07:27
  2. Privat praktiserende klinikker i landet
    Av Alma i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 04-10-08, 11:32
  3. Våre rettigheter
    Av kris i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom