Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard DHEA og binyretretthet.

Hei

Har vært borte fra forumet en stund da jeg har hatt eksamen og startet på jobb igjen. Jobber med mennesker i krise og gir mye av meg selv ift. det om dagen, håper dere tilgir meg for ikke å ha bidratt på forumet en stund..

Har økt litt for brått fra 2 til 2.5 grain thyroid, en LITEN blemme så og si, det har jeg funnet ut nå.. Jeg ble plutselig kald i kroppen, og særlig på hendene, og startet å kaldsvette et par netter.. Brainfog har kommet litt tilbake.. Dermed økte jeg thyroiddosen først med 15 mg, med god effekt, og til slutt med 15 mg til.. Fordi jeg følte at symptomene økte igjen.. Tenkte jeg var hypo..

Men jeg er ganske sikker på at det er binyrene mine som svikter meg litt.. Jeg kan godt føle meg værre ift symptomene jeg har nevnt når jeg tar thyroiddosene mine. Sluttet med DHEA fordi jeg drev med litt for mange prosjekter på samme tid, og har startet igjen i dag.

Kan jeg ta DHEA før jeg legger meg på kveldstid? Jeg blir fryktelig trøtt av det, slik at jeg vegrer meg veldig for å ta DHEA på dagtid.
    Noen som har erfaringer med når evt. bivirkninger av DHEA gir seg? En uke, 14dager?

Har nå tenkt å gå ned på thyroiden, ta 6.25 mg DHEA hver dag, og kutte ned på unødig aktivitet. Og smøre meg med hydrocortison på morgenen.

Spiser ellers lavkarbo, tar magnesium, sink, selen, omega 3, 6 og 9, triobe, c vitamin (1000 mg) og jerntilskudd.. Noen andre gode forslag?

Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    53
    Meldinger
    3,360

Standard Sv: DHEA og binyretretthet.

Hej!
    Godt at høre fra dig igen!

Nogle her på forummet snakker om en erstatning for DHEA, nemlig 7-keto. Det skulle vist være nemmere at have med at gøre men kunne det samme, som jeg forstår det i hvert fald.

Læs fx her:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ghlight=7-keto
    og her, hvor der også er en strimmel fra youtube:
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=9113

Nu lyder det jo også til, du har haft vældig travlt ... Men pas nu godt på dig!!

Nielsigne

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Hei snille Nielsigne

Takk skal du ha for svar Jeg skulle sikkert ha startet med 7 keto , men jeg har to krukker DHEA stående i skapet kjøpt i Tyrkia , og 3 resepter fra Balder, så jeg har lyst tii lå prøve det en stund..

Har følt meg bedre i dag etter å ha smurt meg med hydrocortison i dag tidlig og kanskje etter å ha tatt DHEA i går. Reduserte 15 mg thyroid også.
    Fikk unna en lang liste med skriverier på jobben. Så da får vi se i morgen

Ingen som vet om man kan ta DHEA på kveldstid?

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Ingen som vet om man kan ta DHEA på kveldstid?
    Siden du blir trøtt av det, er det sikkert smart å prøve å ta det på kvelden i stedet. Min lege har også skrevet at jeg skal ta det på morgenen, det er nok fordi man kan bli mer våken av det. Har ikke merket at det gjør meg mer våken/piggere med det samme jeg tar det. Har bare merket generell positiv effekt. Nå har jeg nettopp byttet ut DHEA med 7-keto. Ingen merkbar forskjell ennå, men det har bare gått seks dager.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Takk skal du ha Rufus

Jeg er litt i tenkeboksen enda over hva som egentlig skjer i kroppen for tiden.

I dag fikk jeg et innfall på jobb fordi jeg fikk lettere panikk over at jeg følte at "tåka" kom sigende,og at jeg snart skulle ha samtale som jeg visste skulle kreve mye av meg. Det endte med at jeg satset, tenkte binyrer eller ikke binyrer, og smelte til med 30 mg thyroid... dermed var hele dagsdosa på 2 1/4 G Thyroid konsumert før kl 12.00. Og du og du hvor bra jeg har følt meg i dag.. Tok i tillegg 15 mg til fordi jeg endret teori fra binyrer til mere thyroid. Og er i mye bedre form ennjeg harvært de siste dagene.. Syns det er fryktelig vanskelig å skille binyretretthet fra hyposymptomer...

Lignende tråder

1. DHEA
    Av ella i forumet DHEA
    Svar: 70
    Siste melding: 17-02-12, 07:05
  2. Cortef og DHEA fra i dag....
    Av BeritM i forumet Hydrocortison
    Svar: 16
    Siste melding: 05-08-10, 10:46
  3. 7-keto DHEA
    Av Anisa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler