Side 27 av 27 Først ... 17252627
Viser søkeresultater 261 til 266 av 266
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Standard Sv: Opptrapping, bivirkninger af Cortef

Det er jo helt ulidelig å ha det slik, og i tillegg plages med uvisshet.
    Det jeg mente - altså å seponere fullstendig i en dag eller to var bare for å avsløre eller bekrefte om ERFA er synderen. Det var slik jeg gjorde for å finne ut om det virkelig var Levaxinen.

Å gå tilbake til noe du egentlig har forlatt, av gode grunner, syns jeg ikke er løsningen. Da ville jeg heller fått tak i noen Thyroid-S eller Westhroid ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Jeg mener du bør konsentrere deg om en ting og en ting alene, og det er binyrene. Kom deg opp i den dosen med HC som kroppen din trenger, når du har vært der en stund kan du begynne å tenke på å gjøre noe med Erfa. Smertene du beskriver kan være noe tilsvarende som jeg har hatt over rygg og mage i nyreregionen. Jeg har tolket dette til å være binyrer og når jeg begynte å lytte til dette signalet ved å ta mer HC når jeg fikk vondt, ble smertene borte. Det er kun binyrer du må tenke nå. IKKE begynn å rote med stoffskiftemedisinene dine nå. Kroppen din trenger den stabiliteten den kan få. Det kan være voldsomme svinginger over kort tid som er problemet. Lag en plan og hold deg til den.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    127

Kan man dø av dette? Føles sånn. Ligger bare og vrir meg i smerte i brystet og uro med bare noen få minutters pause. Føles som om jeg blir torturert. Klarer enten ikke å snakke eller så skriker jeg. Tør ikke ta noen form for stoffskiftemedisin og merker mangelen på dette også nå. Dette er ubeskrivelig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,228

Question Sv: Opptrapping, bivirkninger af Cortef

Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
    Kan man dø av dette? Føles sånn. Ligger bare og vrir meg i smerte i brystet og uro med bare noen få minutters pause. Føles som om jeg blir torturert. Klarer enten ikke å snakke eller så skriker jeg. Tør ikke ta noen form for stoffskiftemedisin og merker mangelen på dette også nå. Dette er ubeskrivelig.
    Nej, det er 110% sikkert at det dør du ikke af, selv om det føles sådan og du vil ikke kunne tro på det jeg siger, uanset hvor mange gange jeg gentager mine forsikringer til dig. Men den er HELT galt med dig nu! Du er mentalt gået i en hårdknude og jeg tvivler om du overhovedet kan bruge nogen råd til noget, som du har det nu.

Der er brug for at nogen nærstående bliver hjemme ved dig 24 timer/døgn i nogle dage og tager sig af både dig, husholdningen og dit barn, så du ikke selv skal segne under ansvaret for, hvordan det går hjemme i nogle dage. I mellemtiden burde nogen sørge for at give dig nogle effektive sovetabletter til at sove igennem i et par døgn - mindst, fordi der findes ikke den medicin, det råd eller den terapeutisk lægesamtale som vil have effekt på den tilstand af yderste desperation og angst du lige er viklet ind i.

Normalt plejer jeg hverken anbefale sovemedicin eller opfordre til at melde sig ud af sit liv i nogle dage (her sove et par dage væk) - men i dit tilfælde - og særlig efter dit sidste klageråb, tror jeg ganske enkelt ikke at dit sind og krop er modtagelige for nogen form for hjælp, medmindre det skulle være en magisk pille der 1-2-3-tryller alt i orden igen.

Der er ingen anden løsning end at skære igennem denne knude og skaffe dig en lomme af fred, så når du er på den anden side - igen vil du blive i stand til både at tænke klart og se tingene i et perspektiv + det er med garanti at mange af de desperate plager du lider under nu - bliver mildere eller væk, når du først har fået hvilet presset, desperationen og panikken væk.

Jeg tror ikke der er andet at gøre lige nu. Lige nu lyder "god bedring" hult og skævt i forhold til hvordan du har det nu - men god bedring alligevel.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Erfa i hus - så var det overgangen da!

Jeg har ikke så mange gode råd utover det som allerede er sagt. Men vil bare si at jeg føler veldig med deg!

Som de andre har skrevet må du nok bruke litt tid på å la Cortefen få effekt. (På meg virket Cortef umiddelbart, men har i ettertid skjønt at det ikke gjelder alle).

Synes Blondies siste innlegg var fornuftig; konsentrer deg om en ting: Binyrene! Det er de som sliter deg ut nå. Håper også du støtter opp om dem med masse c-vitamin, adaptogener og annet godt for binyrene (feks binyreekstrakter). Tror ikke du gjør noe feil om du går raskt opp til 20 mg. Tipper ut fra deg du skriver at du også etter hvert vil ha beov for å gå høyere. Jeg har trengt rundt 40 mg, nå har behovet falt til ca 30.

Ser du skriver at du føler deg bedre når det er en stund siden du har tatt Erfa. Har du forsøkt å ta Erfa i flere, men mindre doser. Det er jo hardt for binyrene og om du fordeler du utover dagen i smådoser, vil kanskje belastningen bli mindre? Men ikke hopp opp og ned i Erfadosen din. Prøv å gjøre en ting av gangen.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Erfa i hus - så var det overgangen da!

Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
    Hei og takk for svar.
    Det er om kvelden jeg er mest surrete i hodet, så trenger det mest da.
    Jeg VET at det ikke går over bare jeg holder ut. Det blir bare verre og verre. Jeg har aldri greid å venne meg til Lio heller. Fått stressanfall med jevne mellomrom, hver gang jeg nærmer meg en anstendig dose.
    Det beste rådet jeg kan gi deg er å lytte til Anisas råd! Du må ha ro!!!!

Det er ingenting som blir bedre av at du er så redd. Jeg skal skrive litt om hvorfor: Når du er så redd at du aldri skal bli bedre, så redd at du tror du skal dø av dette skiller du ut både kortisol og adrenalin i korte impulser selv, som legger seg "oppå" medisinene og øker blodtrykk, minuttvolum og øker glucosekonsentrasjonen i blodet. Du får da motsatt virkning enn det du ønsker! Du opplever nye og mer skremmende symptomer enn de opprinnelige.

Husk: Binyrene dine har tålt sress og sykdom lenge før de ble slitne. De ble slitne av å ha for mye stress (psykisk og fysisk av sykdom og kanskje av graviditeten din med svangerskapsdiabetes osv.) Det vil ikke på lang sikt hjelpe bare å spise kortisol (Cortef). Du må ha ro og klare å slappe av.. La verden gå sin egen gang en periode selv om det er det du minst ønsker. Om du kunne hatt mulighet til å være sammen med din sønn en time om dagen -. akkurat på den tiden du er på det beste vil det gi istedet for å ta energi. Samme med mannen din. Forstår dine nærmeste hvor syk du er? Du må be om hjelp! Ikke bare medisinsk. Har du venner og familie som kan avlaste som Anisa foreslår? Har du venner eller familie i nærheten som kan passe din sønn over helgen slik at din mann bare kan ta hånd om deg? Jeg tror Anisas råd er det eneste brukbare rådet slik du har det nå.

Satt og tenkte på at du faktisk trenger noe som skaper litt hemmende signaler i nervesystemet ditt slik at du slipper unna angsten. Man skal ikke tulle med angsten for å dø når man har det som værst. Har vært der mange ganger selv. Sovepiller øker antall hemmende signaler i hjernen og får deg til å slappe av å sovne. Det samme med f.eks. valium eller liknende. Men da trenger du selvfølgelig å vite at andre tar seg av alt du passer på og alle som er avhengig av deg. Disse medisinene har fått mye negativ oppmerksomhet pga. misbruk, men i enkelte tilfeller er de faktisk helt nødvendige og ikke farligere enn alt det andre vi tyller i oss. Om angsten kunne få en pause - kunne kanskje det andre fått indre forhold i kroppen til å bygge istedet for å bryte ned.

Å sove er den aller beste måten å hente seg inn igjen på uansett. La alle tankene og angsten få en pause.

Du må tro på at det kommer bedre dager, for det gjør det. Men det kommer til å ta tid.

God klem - H:-)

Side 27 av 27 Først ... 17252627

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 398
    Siste melding: 18-10-15, 17:20
  2. Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
    Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 18-09-10, 10:16
  3. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  4. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder