Side 4 av 4 Først ... 234
Viser søkeresultater 31 til 37 av 37
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Nyoperert og nettopp fjernet hele kjertelen

Jeg har slitne binyrer og har efrart at etter jeg begynte å ta HC så gikk hevelsen ned i fingre ankler og legger ned. Helt borte er det enda ikke etter snart 4 måneder, men det er stadig bedring å spore. Hvorfor tok du prednisolon og har du fått sjekket binyrene dine?

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Hei Anisa og takk for tipset.
    Etter jeg slutta med Prednisolon så har ikke opprinnelige leddplager blitt verre. Hadde heller ingen religiøs opplevelse av å være på Prednisolon og kan jeg unngå det så synes jeg det er det beste.

Kommer snart til å selvmedisinere meg om ikke jeg får gehør på sykehuset. Alternativet er å shoppe rundt etter en lege som vet litt om faget men det burde ikke være nødvendig.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Bastian Vis post
    Er vel på tide med en liten update fra meg nå.

Er oppe i 225mcg Levaxin nå og har hatt en 2 ukers kur med Prednisolon for å finne ut at håndledd og ankler ikke er så svullne lengre. Fint at noe går rett veien, men det negative er vel at ryggen og kanskje "noe inni der" ikke har det helt bra. Er helt klart vel høy for tia. Sliter med søvn pga smerter i nedre/indre rygg, får ikke til å ligge på siden litt utpå natta. På meg virker det som om musklaturen i ryggen ikke fikser å ligge urørlig/rolig så lenge. Måtte ta meg smertestillende for å fungere i dag og det går selvsagt ikke i lengden. Skal se det an et par dager til før jeg maser på legen, men føler vel litt på at jeg ringer litt for ofte dit...

Holder på å miste litt av trua på det jeg ellers kjemper så hardt for, nemlig et godt offentlig helsevesen. Enkeltpersoner der gjemmer seg bak rutiner og "studier" og virker fint lite interessert i å lære/vurdere nye behandlingsformer. Virker det ikke med "pillen" så er det svært få som vet noe annet. Hva i alle dager er det de lærer på medisinstudiet ??

Men, det jeg egentlig lurte litt på er om andre også har slike erfaringer med predninsolon som jeg beskrev her i starten av innlegget mitt ?
    Noen tanker herfra...

At du har effekt av prednisolon kan jo tyde på at du har slitne binyrer da... og at kroppen trenger mere kortisol for å få et optimalt stoffskifte..

Føler det som deg; er lei hele helsevesnet, og leker av og til med tanken om å bo i Tyrkia f.eks hvor jeg kan selvmedisinere meg alt jeg vil.. Og jeg hisser meg opp over alskens leger som tydligvis ikke klarer å se skogen for bare trær, og sitter der og ser tomt på deg eller nesten provoseres av at du påstår at du er syk. Hehe...men dette har dere vel skjønt for lenge siden.. Hisser meg opp igjen da jeg ser f.eks at du har de samme tankene om hele greia. Men det er jo ikke for ingenting at vi blir oppgitte..
    Jeg sliter f.eks med tørre øyne; og en skulle jo tro at legen skulle være interessert i å hjelpe en 32 åring med bedre øyehelse.. I stedet ser han tomt på meg og foreslår allergimedisiner til øynene i stedet for å f.eks henvise meg til øyenlege.. jaja, nok om meg og mitt...

Til spørsmålet ditt:
    På meg virker jo kortisontilskudd veldig positivt; jo mer jo bedre virker det som. Jeg har jo slitne binyrer og da..

Lykke til!!!
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Noen tanker herfra...

At du har effekt av prednisolon kan jo tyde på at du har slitne binyrer da... og at kroppen trenger mere kortisol for å få et optimalt stoffskifte..

Til spørsmålet ditt:
    På meg virker jo kortisontilskudd veldig positivt; jo mer jo bedre virker det som. Jeg har jo slitne binyrer og da..

Lykke til!!!
    Takk Jeanette! Tror jeg skal be om å få vurdert tilstanden til binyrene ved neste korsvei. Nå venter jeg på å få komme til riktig lege etter henvisningen har vært på rundtur i diverse avdelinger... Føler meg IKKE trygg på at alle leger og relevant personell nede vet hva de holder på med. Mulig fastlegen har rota her, men inntil videre er h*n fredet.

Driver å fisker litt på privaten etter leger via bekjente som har god kompetanse på faget og ikke tviholder på "pillen" eller fastlagte kotymer, eller ikke tør endre medisineringen for ikke å være "ukollegial".

Men, det er så mange her inne som har det verre enn meg så jeg skal være forsiktig med å klage for mye...

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    28

Hei!
    Jeg vil på det varmeste anbefale dr. Siri Aabel (www.greendoctors.no). Privatlege med stor kompetanse innen stoffskifte, som tør å gå utenom det konvensjonelle apparatet. Hun har hjulpet meg masse etter jeg fikk kreft i skjoldbruskkjertelen, og jeg vet hun har hatt mange pasienter med samme diagnose som meg og andre stoffskifteproblemer.

Lykke til

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg har slitne binyrer og har efrart at etter jeg begynte å ta HC så gikk hevelsen ned i fingre ankler og legger ned. Helt borte er det enda ikke etter snart 4 måneder, men det er stadig bedring å spore. Hvorfor tok du prednisolon og har du fått sjekket binyrene dine?
    Min bruk av prednisolon skyldes lunge/astmatiske problemer som har kommet, økt på og forverret seg de siste årene. Er overbevist om at det har en sammenheng med manglende stoffskifte, men får ingen gehør i helsevesenet. Har passert kols-grensa og har det ikke spes fint når det er på det kaldeste... Har ikke hatt redusksjon i lungekapasitet før inntil 2 år siden.
    Men, har blitt lovt at jeg skal vurderes på bredere grunnlag til neste time så da får man vente og se
    Binyrer må jeg be om å få sjekket. Har sjekket kortisol i blodet men det var midt i skalaen.

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Sitat Opprinnelig skrevet av månestråle Vis post
    Hei!
    Jeg vil på det varmeste anbefale dr. Siri Aabel (www.greendoctors.no). Privatlege med stor kompetanse innen stoffskifte, som tør å gå utenom det konvensjonelle apparatet. Hun har hjulpet meg masse etter jeg fikk kreft i skjoldbruskkjertelen, og jeg vet hun har hatt mange pasienter med samme diagnose som meg og andre stoffskifteproblemer.

Lykke til
    Takk for tipset
    Hun er herved ført inn på lista over mulige leger jeg kan kontakte om alt skjærer seg.

Side 4 av 4 Først ... 234

Lignende tråder

1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Nyoperert
    Av rutta3 i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 4
    Siste melding: 17-11-09, 11:21
  3. fjernet halve skjolbruskkjertel
    Av cyrene i forumet Operasjonssalen