Side 24 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 231 til 240 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Blondies bok

Tusen takk for svar begge to
    Kjære Honeyhob: Ikke enkelt å ta i mot råd (eller uråd) fra andre som sitter i samme gjørma. Jeg følte oppriktig at det gikk helt fint å øke hver 14.dag. Dette fordi det er så raskt at man ikke merker overgangen fra hypo til hyper. Hypersymptomene blir jo på en måte hyposymptomer også på grunn av binyreproblemet og det blir umulig å skille. 6 uker er nok det ideelle som Rufus sier.

Jakten på dosen er nok ikke slik jeg håper. Nemlig at en dag skal jeg våken å kjenne at NÅ er jeg der. Jeg tror det er bedre å finne en OK dose som jeg kan leve med en stund nå når binyrene er der de er. På den måten gir jeg binyrer tid til restaurering, så kan man eventuelt klatre til en mer ideell dose når kroppen er klar til å ta i mot mer stoffskiftemedisin.
    Tror jeg...akkurat nå...

Jeg er virkelig lykkelig over å være på jobb igjen. Det blir ikke energi til alt annet i fritiden, men jobben betyr mye og er derfor høyt prioritert i min verden. Godt å høre at du leser det jeg skriver, så skriver jeg ikke bare for egen del, Rufus. Håper du koser deg masse i ferien din.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    332

Kan godt forstå du er glad for at være på job igen. Et job man er glad for giver så meget næring til sjælen

Kan virkelig følge dig i, at man slet ikke når at mærke overgangen fra hypo til hyper, når man øger hver 14. dag! Og hvem kan vi så takke det for Blondie??? Vores MANGLENDE tålmodighed

For 14 dage siden øgede jeg med 15 mg og nu vil jeg stå på denne dosis i 4 ugers tid tror jeg og så håbe at binyrerne får mere tid til at vænne sig til den nye dosis

Jeg har også ferie og den skal nydes
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    50
    Meldinger
    3,075

Question Sv: Blondies bok

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Når det gjelder aminosyrer har jeg spist dette før uten den helt store effekt, men det er denne acetyl-komponenten som finnes i NAC og en god del andre produkter som er det magiske...tror jeg
    Jeg også kjører på med aminosyrer + + ...men føler heller ikke at alt "går inn"
    Hvilket produkt er det du bruker Blondie
    Sist endret av Kevlin; 14-02-11 kl 14:16 Begrunnelse: Legge deler av innlegget i en annen tråd
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    798

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg tror det er bedre å finne en OK dose som jeg kan leve med en stund nå når binyrene er der de er. På den måten gir jeg binyrer tid til restaurering, så kan man eventuelt klatre til en mer ideell dose når kroppen er klar til å ta i mot mer stoffskiftemedisin.
    Tror jeg...akkurat nå...
    Da tenker vi helt likt:-) Man merker jo tålegrensen sin, jeg gjør det i alle fall, mht den direkte tilførsel av t3. Jeg har forøvrig trappet ned til 12, 5 mg hc men har ikke merket noe til at det er vanskeligere å ta Erfa. Eneste jeg er litt stresset for, er at effekten av nedtrapping kan komme gradvis etter noen mnd, i og med at det tok noen mnd før jeg merket bedring av hc. Men foreløpig går det greit nok.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    332

Hvor flot at du er trappet ned på kun 12.5 hc BeritM . Jeg står stadig på 27.5 og mærker ik så meget hjælp fra hc, håber det er fordi stofskiftet stadig er for lavt og binyrerne slider, men vil nu fremover prøve kun at øge hver 6. Uge. Står kun på 150 mg Erfa, så der er nok et stykke vej endnu..
    BeritM du øgede med 30 mg Erfa hver 14. dag ik? Hvad sagde binyrerne til det? Mærker du ellers stadig fremgang?

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Ja, enig. Riktig dose er alltid et spørsmål om binyrefunksjon og den endrer seg stadig. Bra å få litt mer erfaring mht dosering og symptomer etter hvert.

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Jeg har forøvrig trappet ned til 12, 5 mg hc men har ikke merket noe til at det er vanskeligere å ta Erfa.
    Det er jo fantastisk!! Da tror jeg at du til slutt klarer deg uten.
    (jeg har måttet gå opp til nesten 40 igjen, det liker jeg dårlig)
    Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    NYD din skitur Rufus Jeg kan ikke særlig meget fysisk, så jeg misunder dig det
    Min fysikk er ikke noe å misunne. Føler meg som en 80-årig dame. Og det er ikke sikkert at binyrene mine alltid har godt av å gå på ski. Men når det gjelder naturopplevelsen, har de definitivt godt av det! Tenk dere, skinnende sol, glitrende snø og utsikt over fjell og fjord. Nei, det er flott!

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    332

Okay Rufus, jeg misunder dig ikke din fysik så, nøjes med at misunde dig dit landskab med sne og fjelde, der er Danmark altså lidt flat
    Rufus, hvordan mærker du at du er nødt til at ta så høj en dose hc? Mærkeligt at dine binyrer stadig slider meget efter et godt stykke tid på hc?

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    45
    Meldinger
    798

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Hvor flot at du er trappet ned på kun 12.5 hc BeritM . Jeg står stadig på 27.5 og mærker ik så meget hjælp fra hc, håber det er fordi stofskiftet stadig er for lavt og binyrerne slider, men vil nu fremover prøve kun at øge hver 6. Uge. Står kun på 150 mg Erfa, så der er nok et stykke vej endnu..
    BeritM du øgede med 30 mg Erfa hver 14. dag ik? Hvad sagde binyrerne til det? Mærker du ellers stadig fremgang?
    Jeg økte med 30 mg hver fjerde uke, Honeyhob. Eller tror jeg hc har hjulpet meg, men jeg byttet jo til bare Erfa bare en mnd etter at jeg startet på hc, så jeg vet ikke helt om bedringen min skyldes hc eller at jeg droppet Levaxin helt. Jeg vet for sikkert at Levaxin gir meg bivirkninger så jeg tror mye av bedringen skyldes Erfa og ikke bare hc. Håper jo mest det, da.

I går hadde jeg barnebursdag med 12 barn, sjokka rundt hele dagen med vask, rydding og kakebaking, og jeg kom meg bra gjennom dagen- men i dag er jeg ferdig.. Imidlertid tror jeg formen vil være grei nok snart, og at jeg ikke blir utslått i flere dager. Jeg begynte å redusere til 12, 5 mg på fredag. De første dagene er alltid tøffe med litt hodepine og veldig slitenhet. Så jeg valgte en veldig dum helg for nedtrapping, i og med at jeg var i selskap på lørdag kveld, og skulle selv ha barnebursdag søndag. Er også redd jeg trapper ned litt for fort. Nå som jeg har bestemt meg for å gå av, blir jeg lett utålmodig. Man bør vel egentlig vente en mnd pr 2,5 mg, men jeg har trappet ned hver andre uke isteden. Er redd det kan bli litt for mye belastning på binyrene. Typisk meg, da. Når jeg først går inn for noe, er det ikke grenser for hvor fort ting skal gjøres..

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post

Det er jo fantastisk!! Da tror jeg at du til slutt klarer deg uten.
    (jeg har måttet gå opp til nesten 40 igjen, det liker jeg dårlig)

Min fysikk er ikke noe å misunne. Føler meg som en 80-årig dame. Og det er ikke sikkert at binyrene mine alltid har godt av å gå på ski. Men når det gjelder naturopplevelsen, har de definitivt godt av det! Tenk dere, skinnende sol, glitrende snø og utsikt over fjell og fjord. Nei, det er flott!
    Ble også veldig misunnelig på deg, Rufus! Synes det er sprekt bare at du tar turen ut på ski i det hele tatt! Ser deg for meg der du vandrer i sola. Heldiggris Du får sende oss andre slitere noen tanker da...

Når det gjelder at du må oppjustere hc, forstår jeg at det kan være frustrerende. På den annen side er du litt "heldig" (i den grad man kan være det med binyreproblemer...) fordi du faktisk merker effekt av høyere dose. Jeg kjenner meg litt igjen i det Honeyhob skriver om at hun ikke merker så forskjell på høyere eller lavere hc dose. Det er en av grunnene til at jeg forsøker å trappe litt ned- for å se hva hc egentlig gjør for meg. Når jeg går opp i dose- rundt 30-40 mg blir jeg ofte sløv og trøtt, og føler meg litt "rar". Forsåvidt en avslappende følelse, men jeg føler det sløver meg litt ned- vanskelig å forklare.

Men det kan GODT tenkes jeg trenger hc, altså. Bare et lite "eksperiment" jeg driver med.....

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Jeg fungerer rett og slett ikke på lavere dose hc. Da kommer jeg meg ikke på jobb, for å si det sånn. Blir shaky, blodsukkeret er "på tur", klarer ikke noen form for beveglse/fysisk aktivitet.

Ja, disse binyrene mine er ekstra slitne. Har sagt det "hele tiden", men det har aldri blitt tatt alvorlig. Er litt irritert på dette. Derfor bytter jeg lege. En måned til legetime hos den nye legen. Skal holde dere oppdatert hvordan det går da (og "min" tråd, bør ikke spolere Blondies tråd, kanskje...?). So stay tuned....

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    332

Kender det kun ALT for godt BeritM, jeg blivr også alt for utålmodig når jeg først har sat min noget for

Det er meget interessant at du skriver du føler dig mere træt og "rar" på 30-40 mg hc. Sådan oplever jeg det nemlig også!! Men på den anden side, nu hvor jeg står på 27.5 mg, oplever jeg stadig blodsukker problemer og bliver let "shaky" ved den mindste aktivitet, og så tænker jeg at jeg må sætte hc op, og når eg så gør det blir jeg bare mere træt og mærkelig/rar. Ikke til at finde ud af
    What to do

Vil følge din opdatering Rufus, og ja undskyld til Blondie for at have kapret din tråd

Side 24 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn