Side 1 av 5 12345 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
    Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Standard Lavt stoffskifte, Fibromyalgi/CFS. Legen har satt meg på LDN - low dose naltrexone

Hei!

Jeg er ei jente på 28 år, 1 barn, hjemmeværende

Har nettopp fått hjelp for mine 'plager', måtte til en lege i nabofylket som er utdannet naturlege i tillegg..
    Fastlegen sluttet å ta prøver og sjekke opp symptomer for en del år siden, jeg måtte bare innfinne meg med situasjonen.
    Men det synes jeg er uholdbart iallefall siden jeg har barn (som er funksjonshemmet)

Den nye legen lyttet, tok 'bøttevis' med blodprøver og diverse.
    Fant at jeg var lav på B-vit, jern og en hel del andre mineraler som kroppen trenger for å gå rundt.
    Han satt meg på Levaxin og Liothyronin, har ikke tatt det så lenge så føler ikke jeg tør å si så mye om virkningen enda

Han har også satt meg på LDN - low dose naltrexone for endel andre ting.
    Satser på at ting blir bedre

Oida, ble litt langt, men
    Litt bekymret for hva som skjer i kroppen. Perifer vev resistens mot thyroid hormon og fibromyalgi/CFS. Armour fra aug'10

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    10

Standard Sv: En aldri så liten presentasjon :)

Hei på deg Jeg er ny her på forumet jeg også, ser du er like gammel som meg, koselig Kanskje vi preikes etterhvert her på forumet da!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    68
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: En aldri så liten presentasjon :)

Velkomne begge to.
    Gi dere tid med det å få inn informasjon...det kommer etterhvert som medisineringa faller på plass.
    Men dere har fått en sykdom som ikke lar seg medisinere natta over...det tar minst et år før dere er i mål, tenker jeg--i beste fall.
    Tålmodighet er en god venn å ha med på denne reisen.....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Unhappy Litt bekymret for hva som skjer i kroppen

Fikk stilt lavt stoffskifte diagnose pga. symptomer ikke blodprøver.
    Gikk på levaxin 25 mg og liothyronin 20 mg(annenhver dag) fra midten av mars.
    Var til legen i midten av juni og han ba meg øke dosen til 2 levaxin og 1/2 liotyronin pr dag.
    Samme dag (før jeg begynte å øke dosen) ble jeg veldig svimmel og klarte ikke kjøre hjem. Vært svimmel/uvel mye tidligere, men ikke så galt at jeg ikke kunne kjøre bil. Sjekket for krystallsyke osv.
    Har omtrent ikke klart å kjøre bil siden.
    Vært mye plaget med migrene og kvalme/oppkast i tillegg.
    Da jeg kom hjem fra ferie i begynnelsen av juli, følte jeg meg kraftløs i hele kroppen, var sengeliggende i en uke, svimmel, kraftløs, nummenhet i armer og ben. Oppkast, kjevestramminger/smerter og migrene noen av disse dagene. Var så sliten at jeg ikke fikk sove engang. Betennelser i rygg og nakke. Orket ikke ta medisiner.
    Var hos legen, han tok noen tester med koordinasjon osv. ville sende meg til MR pga migrenen.
    Har ikke vært sengeliggende, men klarer ikke gjøre mye.
    De fire siste dagene har jeg hatt bryst/armsmerter+fortsatt nummenhet + stikking i handa, ringte legen på dag 2, men de hadde ikke tid så fikk beskjed om å gå på legevakta når den åpnet.
    På legevakta tok jeg ekg som viste sinustakyardi (forhøyet puls el. hjerteslag?)
    Legen sa det muligens hadde med stoffskiftemedisinene og gjøre, jeg sa jeg hadde ikke tatt de på ca 3 uker, men han mente det kunne være en mulighet.
    Måtte ta blodprøver og få time hos fastlegen før helgen, ikke noe senere.
    Fastlegekontoret har gitt meg time på mandag, for vikar legen har for mye og gjøre. De mener at det ikke er akutt.
    Edit: blodprøvene var visst fine.. Levaxinblodprøven var ikke kommet tilbake.
    Har Fibromyalgi/CFS.

Noen med erfaringer/råd/hva som helst??
    Litt bekymret for hva som skjer i kroppen. Perifer vev resistens mot thyroid hormon og fibromyalgi/CFS. Armour fra aug'10

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard Sv: Litt bekymret for hva som skjer i kroppen

En viktig ting å vite om når det gjelder mistanke om stoffskiftesykdom, er om en har antistoffer mot kjertlen.
    Mål disse (anti-TPO og TRAS).

Så vidt jeg vet, er sinustakykardi puls over 100.
    Det er flere årsaker til at slikt kan oppstå.
    Noen får denne "diagnosen" fordi de rett og slett trenger så høy puls der og da.
    Har du målt binyre-hormoner ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    49
    Meldinger
    2,404

Det interesante her ville være å se stoffskifteblodprøvene dine før og etter du startet på medisiner med referanseverdier. Legen kan ha rett i at det kan være overdosseringssymptomer, men det kan være mye annet også. Se linken for å lese om overdossering.
    http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ead.php?t=7996

Endel reagerer med endel bivirkninger på Levaxin som ikke nødvendigvis er veldig kjent for legestanden. Kan også hende du ikke tåler å bruke liothyronin, da først og fremst med tanke på sinustackykardien du har påvist. Hvorfor fikk du liothyronin i første omgang? Det er jo ikke vanlig førstevalgs behandling mot hypothyreose.

Til syvende og sist tror jeg ikke nødvendigvis det har med stoffskiftemedisinene å gjøre, for selv om de selvsagt henger i etter tre uker uten, vil iallefall symptomene begynne å avta...føler du at de gjør det?

Du skriver i singaturen din "LDN fra mai 10" samt diagnose "CFS". Fint om du forteller uten forkortelser hva dette er. Vi er mange her inne med såkalt "brainfog" så selv om vi i utgangspunktet visste hva det betyr, er det ikke sikkert det "dukker opp":-D

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Legen som satt diagnosen tok en hel haug blodprøver, ikke helt sikker på om de du nevner var noen av de.
    De jeg tok denne uka var fritt T4(?) + levaxinprøven som er klar nesteuke

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    49
    Meldinger
    2,404

Tror du må be om utskrift av prøvene dine. Kjente du deg igjen i overdosseringssymptomene (linken)?

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Føler meg ikke noe bedre, desverre.. Altså jeg har ikke vært sengeliggende siden uka etter jeg kom fra ferie, men er sofaliggende da..

LDN er lav dose naltrexone, har fått det for fibromyalgien, reduserer endel smerter.
    CFS= cronic fatigue syndrome

Føler meg bare som en hypokonder hos vanlige leger, så gleder meg ikke så veldig til mandag

Skal tilbake til Arendal helsesenter(hvor jeg fikk diagnosen) i starten av august, de er på ferie så får ikke tak i de før..

Medlem siden
    May 2010
    Meldinger
    26

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Tror du må be om utskrift av prøvene dine. Kjente du deg igjen i overdosseringssymptomene (linken)?
    Kjente igjen endel symptomer, ja..
    Eneste symptomet jeg fikk itillegg da jeg økte dose var mageproblemer bortsett fra dette som har kommet i ettertid da..

Edit: ang. Liothyronin - usikker på hvorfor jeg ble satt på det med en gang, men har lest at det fremskynder 'prossessen'

Side 1 av 5 12345 Siste

Lignende tråder

1. LDN - Low Dose Naltrexone
    Av Pingvinen i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 13
    Siste melding: 12-03-12, 14:09
  2. LDN - Low Dose Naltrexone
    Av Vigdis i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 3
    Siste melding: 11-03-12, 09:03
  3. Discoverer of Low Dose Naltrexone, Dr. Bernard Bihari
    Av Mod i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 1
    Siste melding: 10-02-12, 18:21
  4. Low Dose Naltrexone - andre som har forsøkt det?
    Av evelin i forumet Low Dose Naltrexone (LDN)
    Svar: 0
    Siste melding: 03-02-12, 07:33
  5. lavt stoffskifte = fibromyalgi??
    Av mojavi i forumet Fibromyalgi og CFS
    Svar: 7
    Siste melding: 24-10-09, 23:56

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg