Side 1 av 5 12345 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 44
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Exclamation Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Med henvisning til vores seneste oplevelse af Balderklinikken (iflg. http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10484 ) samt talrige tidligere skuffende/negative brugererfaringer med Balderklinikken - henstiller vi til, at der fremover IKKE anbefales Balderklinikken direkte til navngivne brugere her på Sonjas Stoffskifteforum!

Det er helt i orden, at der findes her enkelte brugere, for hvem Balderklinikken var/er en hjælp og vi har heller ikke noget imod, at disse tilfredse patienter beretter om deres gode erfaringer. Men alle direkte anbefalinger af Balderklinikken, vil fremover blive redigeret bort.

Balderklinikken er ikke homogen og mangler et fælles, fagligt fodslag de enkelte læger imellem. Man kan således ikke regne med, at blot man køber konsultationer på Balderklinikken, at man så også får hjælp til behandling af sygdom i skjoldbruskkirtlen. Dertil er lægerne på Balderklinikken kun alt for forskellige i deres kundskaber og holdninger til denne sygdom.

Vi kan ikke være bekendt at "reklamere" for en klinik, hvor (for)mål, holdninger og resultaterne er så kaotisk indbyrdes forskellige, og som kan koste, de i forvejen hårdt plagede hypothyreosepatienter endnu flere nederlag, på toppen af en række af andre nederlag, der i første omgang har ført disse patienter til Balderklinikken i håb om at (endelig) at få hjælp.

Vi kan ikke være bekendt at "sende" de nødlidende til en klinik, der internt ikke kan finde ud af fælles fodslag i behandlingen af hypothyreose og vi bør afholde os fra, i trådene opfordre andre til at benytte lægerne på Balderklinikken, også selv om der findes tilfredse undtagelser iblandt os. De er bare ikke mange nok til, at vi tør påtage os et generelt ansvar for plads til formidling af den slags anbefalinger.

Vi beklager at måtte tage dette skridt, men vi vil altid tage større hensyn til vores brugere og alle syge andre syge af hypothyreose, end til lægeklinikker.

Stop for personlige anbefalinger af Balderklinikken gælder fra nu af på åbent forum og via Personlige Meldinger.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Jeg har jo vært av dem som har anbefalt Balder i mange år, men har aldri vært der selv. Har gjort det ut fra hva nære venner og hva pasienter har skrevet her, ut fra at det faktisk ikke var noe andre tilbud den gangen, og ut fra Balders egne statutter.
    Den gang vurdert som tross alt bedre enn det helsetilbud offentlige tjenester ga.
    Det kan det fortsatt være, men nå har det kommet flere og mye bedre tilbud, og er helt enig med Driftsjefen i betraktningene.

Det er synd at Balder ikke følger opp sine egne statutter og følger opp behandlingsmetoder. Da hadde vi hatt et enda bredere tilbud - og det trengs !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    800

Balder fortjener MASSIV kritikk for TSH- policyen deres. Når det er sagt, synes jeg det er viktig å få frem det positive med denne klinikken; de skriver faktisk ut thyroid i stor skala (og hc, selv om dette muligens er vanskeligere å få skrevet ut). Balder er således med å gjøre thyroid kjent, hvilket de etter min mening skal ha ROS for. Jeg mener at vi som stoffskifte pasienter ikke er tjent med å dømme en klinikk nord og ned, når antall klinikker som skriver ut thyroid i Norge kan telles på en (halv) hånd. Mange pasienter vil kunne tjene på å gå til denne klinikken for å prøve en alternativ stoffskiftemedisin. Vi må imidlertid prøve å formidle- som det gjøres her på forumet- at man selv må sørge for å styre unna TSH- policyen deres, da den er helt KRISE.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Jeg mener at vi som stoffskifte pasienter ikke er tjent med å dømme en klinikk nord og ned, når antall klinikker som skriver ut thyroid i Norge kan telles på en (halv) hånd. Mange pasienter vil kunne tjene på å gå til denne klinikken for å prøve en alternativ stoffskiftemedisin.
    Nu er i hvert fald en af os i teamet, der har været med her gennem mange år og det er ikke uden grund at vi har truffet beslutningen om at ophøre med støtte til anbefaling af denne klinik.

Problemet er, at det er slet ikke givet, at alle "trængende" bliver sat i behandling med Thyroid via denne klinik. Vi kender mange tilfælde hvor det ikke er sket, trods overvældende indikationer på behandlings-genstridig hypothyreose. Vi kender ligeledes mange tilfælde, hvor klinikken er blevet kontaktet som "sidste udvej" og hvor TSH har afgjort behandlingens forløb, præcis som hos de fastlæger, der har (for)drevet patienterne til denne klinik. Konsekvensen heraf blev at de pågældende patienter, de ressourcesvage og nærmest uopretteligt nedslidte - har fuldstændig opgivet håbet og opgivet flere forsøg på at lede efter hjælp. Vi ved alle at det er det værste der kan ske.

De stærke personligheder og de der fortsat har rest af foretagsomhed og er mentalt fortsat selvhjulpne - de skal nok klare det, uanset vores anbefalinger eller ophør med dem.

Det er det store, tavse flertal af svækkede og kognitivt/mentalt nedslidte, der skal skånes for at binde an med en klinik, der i den grad ikke leverer en ensartet medicinsk koncept i tilgangen til behandling af hypothyreose og så længe TSH overhovedet spiller en rolle på denne klinik, er anbefalinger af den ikke velkommen her af hensyn til alle de syge, der ikke kan magte tage kontrollen selv. Dem er der flest af og dem har vi en særlig forpligtelse for ikke at forlede til et forgæves håb. Mange her har, i årenes løb, oplevet deres håb stækket på denne klinik og vi vil ikke risikere at endnu flere kommer til det via vores netsted.

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    Det er helt i orden, at der findes her enkelte brugere, for hvem Balderklinikken var/er en hjælp og vi har heller ikke noget imod, at disse tilfredse patienter beretter om deres gode erfaringer. Men alle direkte anbefalinger af Balderklinikken, vil fremover blive redigeret bort.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    800

Jeg må innrømme at jeg ikke er så godt kjent med denne klinikken før jeg selv entret dette forumet. Det er fryktelig trist å lese at så mange ikke har fått hjelp der. Jeg ønsker på ingen måte å drive reklame for denne klinikken! Mitt inntrykk- som sikkert er feil- har imidlertid vært at klinikken er positive til å skrive ut thyroid til pasienter som allerede går på levaxin. For øvrig tror jeg ikke det finnes noen klinikker i dag som ikke har en rigid TSH-policy, offisielt i alle fall.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Smile Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    For øvrig tror jeg ikke det finnes noen klinikker i dag som ikke har en rigid TSH-policy, offisielt i alle fall.
    Det er rigtigt. Men da denne klinik promoverer sig stærkest og er mest kendt - omfatter konsekvenserne af dennes virksomhed flest syge. Desuden er denne klinik ganske dygtig til at fortrænge andre i baggrunden, hvorfor andre gode muligheder risikerer slet ikke komme i betragtning.

Vores (off topic) overordnede håb er at udbrede kendskabet til både Thyroid og TSH-vildfarelsen til flest muligt fastlæger fordi det er på de nære klinikker, de fleste syge af hypothyreose findes, ikke mindst blandt de syge med små økonomiske midler. Dem der hverken har råd til privatlæger eller noget så enkelt som en ordentlig kost eller andre fornødenheder, mange ellers mener er en selvfølge.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    63
    Meldinger
    5,134

Balder er vel også restriktive med behandling ved subklinisk hypotyreose, mener å huske det fra den legen som var i VG for en tid tilbake. Og det er jo heller ikke bra!!! Folk bør få en mulighet til å se om det er der problemer deres ligger.

TSH rytteriet deres handler, i følge min behandler der om at høyt TSH kan gi hjerteflimmer og osteoporeose, mener jeg han sa
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Det så jeg også Vigdis. Ikke bra !
    Så er det heller ikke bra at Balders leger vil "informere" ens fastlege med skriv i kokkelimonke med NTF - man som pasient ikke få se !
    Slikt liker jeg bare ikke.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    51
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Det så jeg også Ruth. Ikke bra !
    Så er det heller ikke bra at Balders leger vil "informere" ens fastlege med skriv i kokkelimonke med NTF - man som pasient ikke få se !
    Slikt liker jeg bare ikke.
    ...og ikke nok med at jeg ikke liker det...det er ulovlig slik jeg leser pasientrettighetsloven

Medlem siden
    Nov 2010
    Meldinger
    1

Exclamation Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Viser til innlegg hvor Balderklinikken frarådes.
    Dette var da veldig kategorisk. Hvordan skal Balderklinikken kunne forsvare seg mot dette? Denne holdning er jo bare useriøs!
    Hilsen Pekka.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Side 1 av 5 12345 Siste

Lignende tråder

1. Stop the Thyroid Madness
    Av Persa i forumet Bøker om lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-04-16, 16:34
  2. Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.
    Av camomilla i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 07-04-09, 16:02
  3. Medicin-stop = bedring?
    Av Anisa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 0
    Siste melding: 03-04-09, 23:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder