Side 3 av 5 Først 12345 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 44
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Balder er vel også restriktive med behandling ved subklinisk hypotyreose, mener å huske det fra den legen som var i VG for en tid tilbake. Og det er jo heller ikke bra!!! Folk bør få en mulighet til å se om det er der problemer deres ligger.

TSH rytteriet deres handler, i følge min behandler der om at høyt TSH kan gi hjerteflimmer og osteoporeose, mener jeg han sa
    Hmm... personligt foretrækker jeg 1000 gange mere "hjerteflimmer" og "osteoporose" fremfor hypothyreose. Det mener jeg virkelig, selv hvis det passede (hvilket det ikke gør). Men det ser ud til, at denne TSH-sag i forhold til denne klinik er ikke af nyere dato, som vi ellers troede.

Ved et tilfælde fandt jeg i dag en tråd, Yvette postede på forummet allerede i august 2005: Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56, hvor Nora skrev bl.a.:
    Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Forresten har vi sett her på forumet at de på balderklinikken noen ganger undermedisinerer pasienter, det vil si at de går etter TSH og ikke som oss etter ft4 og ft3, altså ikke ft4 og ft3 i øvre halvdel av referanseområdet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    77
    Meldinger
    2,327

Exclamation Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    Det er helt i orden, at der findes her enkelte brugere, for hvem Balderklinikken var/er en hjælp og vi har heller ikke noget imod, at disse tilfredse patienter beretter om deres gode erfaringer. Men alle direkte anbefalinger af Balderklinikken, vil fremover blive redigeret bort.
    Notera att forumet inte har ändrat sin ståndpunkt.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Balderklinikken er ikke dygtig til at behandle med Thyroid-mediciner

Jeg har lige læst (med sorg) Littlei's sidste opdatering i tråden Lei av å vente, og det fik mig til at tænke tilbage til det, jeg har læst om Balderklinikken på dette forum... Jeg ville ønske at denne klinik ville holde sig til fordøjelse, parasitter, sopp (svamp) osv., og lod hypothyroide patienter være i fred.

Jeg kan ikke sige andet - efter at jeg gennem mange år har fulgt med i mange forskellige beretninger af Balder-patienter på dette forum - at Balderklinikken er ikke dygtig til at behandle med Thyroid-mediciner. Jeg har endda oplevet mig selv tænke, at Balderklinikkens Thyroid-politik og behandlingsmetode, nærmest må have til hensigt netop at svække tilliden til Thyroid-mediciner? Hvordan ellers forklare så mange tilfælde af ringe resultater af behandling med Thyroid-mediciner på denne klinik? Så mange mislykkede Thyroid-forsøg kan bare ikke være tilfældig, og en klinik kan kun fejle så meget og ofte som Balder, hvis den enten ikke har rette kundskaber eller hvis den direkte manipulerer/favoriserer syntetisk T4 som foretrukne behandling.

Ingen andre klinikker, så hyppigt og konsekvent mislykkes med at behandle med Thyroid-mediciner, som Balder. Det er utrolig, så mange Balder-patienter er gået tilbage til Levaxin, i sammenligning med patienter på andre private klinikker. Hvis jeg havde en syntetisk T4-fabrik, ville jeg sørme betale mange, mange penge til Balderklinikken som belønning for at sabotere Thyroid-mediciner så effektivt som denne klinik gør.

Flere Balder-hypo-patienter har slet ingen bedring opnået, selv efter mange penge og lang tid som patienter på klinikken. Andre har opnået nogenlunde resultater, men ofte ikke engang nok til både at kunne genoptage jobbet på fuld tid og til samtidigt at have overskud til privatlivet... Så er der enkelte der har vitterligt fået det bedre, men de ville nok få det bedre under alle omstændigheder, uanset hvilke andre private klinikker de var i behandling hos.... Der er, trods alt, folk der opnår en bedring uanset hvad. Så var det dem, der måtte slutte på Balder fordi de ikke havde flere penge at betale den høje pris for Balder-lægetimer og alverdens tillægsbehandlinger. Nogle af dem lykkedes at finde en Thyroid-venlig læge og... surprise, surprise... de blev sørme bedre.

Balderklinikken er nok det behandlingssted der kan prale med at kunne levere et sortiment af resultater: fra "ingen" til "nogenlunde", hvor jeg klart ville foretrække resultat-kvaliteten som spænder fra "nogenlunde" via "tilfredsstillende" til "god", men det må man opsøge andre klinikker for.

Jeg ser det som tragisk, at så mange af de patienter som vælger Balderklinikken som sidste udvej - efter behandlingsfiaskoen, mister de fleste af dem håbet for bestandigt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Advarsel: jeg spekulerer

Jeg tror Balder fikk et bra rykte i den tiden D.S jobbet der, og det ryktet tjener de grovt på nå, selv om de ikke "leverer" lenger. Når man hører hvilket regime Balder bekjenner seg til kan man lett spekulere i(men ikke vite) hvorfor D.S ikke jobber der lenger.

Det ene, gode man kan si om dem er at de iallfall skriver ut thyroid. Men derfra og ut, der virker det ikke som det er så mye helhetlig hjelp å få. Ut over det virker det som det er hit/miss på hver enkelt lege.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    69
    Meldinger
    1,111

Med henvisning til vores seneste oplevelse af Balderklinikken (iflg. http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10484 ) samt talrige tidligere skuffende/negative brugererfaringer med Balderklinikken - henstiller vi til, at der fremover IKKE anbefales Balderklinikken direkte til navngivne brugere her på Sonjas Stoffskifteforum!

Det er helt i orden, at der findes her enkelte brugere, for hvem Balderklinikken var/er en hjælp og vi har heller ikke noget imod, at disse tilfredse patienter beretter om deres gode erfaringer. Men alle direkte anbefalinger af Balderklinikken, vil fremover blive redigeret bort.

Balderklinikken er ikke homogen og mangler et fælles, fagligt fodslag de enkelte læger imellem. Man kan således ikke regne med, at blot man køber konsultationer på Balderklinikken, at man så også får hjælp til behandling af sygdom i skjoldbruskkirtlen. Dertil er lægerne på Balderklinikken kun alt for forskellige i deres kundskaber og holdninger til denne sygdom.

Vi kan ikke være bekendt at "reklamere" for en klinik, hvor (for)mål, holdninger og resultaterne er så kaotisk indbyrdes forskellige, og som kan koste, de i forvejen hårdt plagede hypothyreosepatienter endnu flere nederlag, på toppen af en række af andre nederlag, der i første omgang har ført disse patienter til Balderklinikken i håb om at (endelig) at få hjælp.

Vi kan ikke være bekendt at "sende" de nødlidende til en klinik, der internt ikke kan finde ud af fælles fodslag i behandlingen af hypothyreose og vi bør afholde os fra, i trådene opfordre andre til at benytte lægerne på Balderklinikken, også selv om der findes tilfredse undtagelser iblandt os. De er bare ikke mange nok til, at vi tør påtage os et generelt ansvar for plads til formidling af den slags anbefalinger.

Vi beklager at måtte tage dette skridt, men vi vil altid tage større hensyn til vores brugere og alle syge andre syge af hypothyreose, end til lægeklinikker.

Stop for personlige anbefalinger af Balderklinikken gælder fra nu af på åbent forum og via Personlige Meldinger.
    Jeg mener det er galt av Sonjas stoffskifteforum å skulle være negativ overfor Balderklinikken, på grunn av innlegg for flere år siden. Selv har jeg ingen erfaring derfra, men stoffskiftesyke i andre fora har hatt god hjelp fra Balderklinikken og stiller seg selvsagt spørrende til at man her faktisk anbefaler å ikke anbefale denne klinikken for stoffskiftesyke.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Jeg mener det er galt av Sonjas stoffskifteforum å skulle være negativ overfor Balderklinikken, på grunn av innlegg for flere år siden. Selv har jeg ingen erfaring derfra, men stoffskiftesyke i andre fora har hatt god hjelp fra Balderklinikken og stiller seg selvsagt spørrende til at man her faktisk anbefaler å ikke anbefale denne klinikken for stoffskiftesyke.
    Hej Elbeth

Vi er ikke så glade for, at netop du svarer i denne tråd i dag, fordi vi værdsætter dig og dine meninger så højt, at vi ønsker at være enige med dig i alt. Men ikke denne gang, Elbeth.

Det er korrekt, at selve advarslen er skrevet i 2010, men baggrunden for denne advarsel strækker sig helt tilbage fra 2004 (det er hvad vi kan dokumentere med indlæg her på forummet), og frem til nu, idet i den mellemliggende tid - fra advarslen er postet, og til i dag - indløber fortsat meldinger, som bekræfter at lægerne på Balder fortsat tilpasser den behandling de tilbyder thyreoideapatienter, til patienternes TSH.

Argumentet om at der er flere læger på Balder, og at de ikke alle følger samme behandlingsprincip, kan vi ikke bruge til noget af følgende årsag:

Navnet "Balder" eller "Balderklinikken" er klinikkens overordnet branding/varemærke udviklet af klinikken med det sigte, at gøre sig kendt som en leverandør af bedre lægehjælp end den lægehjælp man kan opnå hos den offentlige sundhedsvæsen og de offentligt ansatte læger.

Det er grunden til, at betegnelsen "Balder-læge" er også blevet en branding/varemærke i folks bevidsthed, uanset hvad vedkommende læge hedder til efternavn, og uanset hvilken personlig holdning til TSH den pågældende læge arbejder efter.

Balderklinikken har brug for branding/varemærke, fordi klinikken er en forretning, en business... og er derfor afhængig af branding/varemærke til promotion af klinikken som en samlet "læge-flok" med bl.a. ekspertise på lavt stofskifte, hvilket opleves af desperate stofskiftesyge som et løfte om hjælp, allerede når de hører navnet "Balderklinikken", fordi klinikkens salgs-strategi virker efter hensigten... stofskiftepatienter bare strømmer til Balderklinikken.

Det kan derfor ikke nytte at vi vil være med til at anbefale Balderklinikken og dermed pådrager os ansvaret for at indgyde folk håbet om, at blot de henvender dem til denne klinik, skal alt blive "godt igen", når det forholder sig i virkeligheden således, at endnu ingen for alvor er blevet "go' igen" af at blive udsat for behandling, der styres mod et (behandlings)mål som er at opretholde et tydeligt synligt TSH.

Du skriver "stoffskiftesyke i andre fora har hatt god hjelp fra Balderklinikken og stiller seg selvsagt spørrende til at man her faktisk anbefaler å ikke anbefale denne klinikken for stoffskiftesyke."

Nogen oplever at de har fået god hjælp, andre beretter om at de netop ikke har fået god hjælp, og så er det at vi gerne vil spørge dig nu:

1. Mener du at vi skal lægge større vægt på udsagn fra dem som oplever at de "har hatt god hjelp fra Balderklinikken", end på dem som blev svigtet af Balderklinikken?

2. Mener du, at vi bør fortsætte anbefalinger af Balderklinikken, velvidende at Balderklinikken overordnet arbejder efter samme TSH-bestemt behandlingsprincip, som resten af den norske lægestand?

Med andre ord: mener du, at vi bør ignorere, nedtone eller skjule tilbagemeldinger fra de syge, som ikke har fået god hjælp fra Balderklinikken, trods klinikkens egendefineret løfte om at være bedste i Norge til at behandle lavt stofskifte?

Bør vi så også skjule beretninger om forhenværende Balder-stofskiftepatienter, som har opnået bedring først efter at de har skiftet Balderklinikken ud med andre private klinikker eller læger?

Vi kunne selvfølgelig også blive enige om, at de stofskiftepatienter som Balderklinikken ikke kan hjælpe til bedring, i virkeligheden slet ikke har hypothyreose? Har vi ikke hørt den før? Og i så fald... hvorfor kan Balderklinikken ikke finde en anden "rette" diagnose, og behandle disse patienter for denne anden sygdom, end den hypothyreose de ikke har...? Det burde være let nok for Norges bedste lægeklinik, eller har vi misforstået noget?

Vores egen Egendefinert søk med Google er begrænset til kun 10 sider med resultater, så hellere søg direkte på Google, ved følgende links:

Der er både positive og negative indlæg om både Lars Omdal og Balderklinikken. Se hvilke er flest, læs dem og døm selv.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    69
    Meldinger
    1,111

Hej Elbeth

Vi er ikke så glade for, at netop du svarer i denne tråd i dag, fordi vi værdsætter dig og dine meninger så højt, at vi ønsker at være enige med dig i alt. Men ikke denne gang, Elbeth.

Det er korrekt, at selve advarslen er skrevet i 2010, men baggrunden for denne advarsel strækker sig helt tilbage fra 2004 (det er hvad vi kan dokumentere med indlæg her på forummet), og frem til nu, idet i den mellemliggende tid - fra advarslen er postet, og til i dag - indløber fortsat meldinger, som bekræfter at lægerne på Balder fortsat tilpasser den behandling de tilbyder thyreoideapatienter, til patienternes TSH.

Med andre ord: mener du, at vi bør ignorere, nedtone eller skjule tilbagemeldinger fra de syge, som ikke har fået god hjælp fra Balderklinikken, trods klinikkens egendefineret løfte om at være bedste i Norge til at behandle lavt stofskifte?
    Jeg sa at jeg ikke kjenner til klinikken personlig. Jeg syntes kun det var merkelig at Sonjas stoffskifteforum kategorisk bestemmer at folk - selv ikke i privat melding, kan si noe positivt om den. Pasienten i "annet forum" var ihvertfall sjokkert over at admin i Sonjas stoffskifteforum faktisk forbyr meninger som er positive til klinikken.

Lars Omdal har jeg heller aldri hatt kontakt med, men har lest en artikkel hvor han KUN anbefaler 90 mg Armour Thyroid/Thyroid Erfa, noe jeg synes er uhørt av ham, og vitner om at han mangler forståelse for å øke etter symptom. Jeg går f.eks på 250 mg Thyroid Erfa og trives på den dosen, men den ville nok ikke bli godkjent hos Omdal slik jeg ser det

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Jeg sa at jeg ikke kjenner til klinikken personlig. Jeg syntes kun det var merkelig at Sonjas stoffskifteforum kategorisk bestemmer at folk - selv ikke i privat melding, kan si noe positivt om den. Pasienten i "annet forum" var ihvertfall sjokkert over at admin i Sonjas stoffskifteforum faktisk forbyr meninger som er positive til klinikken.
    Folk kan sagtens sige alt det positive de ønsker, om deres egne erfaringer.

De skal bare ikke - på denne hjemmeside - anbefale denne klinik direkte til andre, fordi vi vil ikke være en reklamesøjle for en klinik, som vi ikke har tillid til.

Har du ikke læst hele denne tråd igennem, men i stedet reagerer du på det som du "har hørt" andre steder?

Hvad med at nærlæse denne tråd først?

Allerede i den aller første indlæg her er skrevet bl.a.:

Direkte anbefalinger til navngivne brugere - er noget i retning af: "kære XX. Gå til denne klinik, og du vil få hjælp".

Det er en direkte anbefaling, en reklame, som vi (i forbindelse med denne klinik) ikke ønsker at vores side skal bruges til.

Vi har lov (og ret) til at fravælge alt det som vi ikke ønsker at denne hjemmeside skal være en reklamesøjle for.

Mere indviklet er det ikke.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    66
    Meldinger
    1,362

Jeg gikk selv på Balder i nesten fem år. I ettertid ser jeg at jeg brukte alt for lang tid der.

Jeg er helt enig i at man ikke skal anbefale klinikken til andre, og de tingene er vel tatt opp tidligere i tråden. Selv hadde jeg en lege som ikke overstyrte meg når det gjaldt hvor mye Thyroid jeg skulle ta eller om jeg skulle blande med Levaxin. Men det gikk helt klart fram at han også i utgangspunktet styrte etter Omdals regler. Han uttalte flere ganger at han konfererte med Omdal fordi han hadde best greie på stoffskifte

Det som jeg synes er verst når det gjelder Omdal og stoffskiftesyke, er at han er mye i media og fremstår som en guru når det gjelder å behandle stoffskifte. Så jeg er redd for at han gjør dobbelt skade. Det hadde vært mye bedre om ikke han hadde fremstått som en ekspert, for da blir det en ekstra jobb å motbevise at han har rett.

Vet han ikke at TSH «forsvinner» ved bruk av Thyroid, og at man derfor ikke skal medisinere etter den?
    Vet han ikke at FT4 ofte blir lav, og at det er ok ved bruk av Thyroid?
    Vet han ikke at FT3 er det han bør være opptatt av?
    Vet han ikke at man ganske sikkert blir verre av for lite medisin?
    Vet han ikke at det er negativt å blande Thyroid og Levaxin?

Dette er noen grunner til at jeg har problem med hans posisjon i media.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    77
    Meldinger
    2,327

Angry Sv: Stop for anbefalinger af Balderklinikken!

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Jeg gikk selv på Balder i nesten fem år. I ettertid ser jeg at jeg brukte alt for lang tid der.

Jeg er helt enig i at man ikke skal anbefale klinikken til andre, og de tingene er vel tatt opp tidligere i tråden. Selv hadde jeg en lege som ikke overstyrte meg når det gjaldt hvor mye Thyroid jeg skulle ta eller om jeg skulle blande med Levaxin. Men det gikk helt klart fram at han også i utgangspunktet styrte etter Omdals regler. Han uttalte flere ganger at han konfererte med Omdal fordi han hadde best greie på stoffskifte

Det som jeg synes er verst når det gjelder Omdal og stoffskiftesyke, er at han er mye i media og fremstår som en guru når det gjelder å behandle stoffskifte. Så jeg er redd for at han gjør dobbelt skade. Det hadde vært mye bedre om ikke han hadde fremstått som en ekspert, for da blir det en ekstra jobb å motbevise at han har rett.

Vet han ikke at TSH «forsvinner» ved bruk av Thyroid, og at man derfor ikke skal medisinere etter den?
    Vet han ikke at FT4 ofte blir lav, og at det er ok ved bruk av Thyroid?
    Vet han ikke at FT3 er det han bør være opptatt av?
    Vet han ikke at man ganske sikkert blir verre av for lite medisin?
    Vet han ikke at det er negativt å blande Thyroid og Levaxin?

Dette er noen grunner til at jeg har problem med hans posisjon i media.
    Genom att också spela en viktig roll i NTFs "faglige råd" har Omdal bidragit till att vända denna patientorganisation bort från patienter och närmare den traditionella medicinska professionen. Allt detta betalas av medlemmar med deras egna pengar.

Se ... det ÄR en bedrift ... att få patienterna att stödja ... sin egen värsta, i stället för sin egen bästa.

1000 tack för ditt bidrag här, Lisbeth. Det kan bli lite ensamt uppgift att stå vakt över sina vänner i nöd, särskilt våra många gäster som är desperata för ordentlig medicinsk vård.

Det händer regelbundet att "anhängare" av denna klinik försöker använda "yttrandefrihet argument" (direkt eller i "annet forum") för att försöka tvinga detta forum till att ta bort vår rekommendation om att inte använda denna klinik.

Till dom säger vi än en gång, högt och tydligt: dom kan lika gärna ge upp!

Vi överger inte alla de som har förlorat hoppet och massor av pengar på förgäves att vända sig till denna kliniken för att få hjälp. Alla de som har fått den meningslösa blandningen av Levaxin / NDT, "rensade tarmer" och enorma räkningar ... många av dom är fortfarande sjuka efter denna behandling.

Balder Kliniken har lyckats nå en så stor effekt av rykte som de bästa läkarna, att de inte ens kan leva upp till detta rykte själv. Därför bygger mycket av detta rykte på tomma löften. Andra privata kliniker är mer ödmjuka och inte vilseleder sina patienter med tomma löften, varför är Balderklinikken den enda klinik som vi inte rekommenderar.

Relatert: Private klinikker anbefalt av våre brukere.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 3 av 5 Først 12345 Siste

Lignende tråder

1. Stop the Thyroid Madness
    Av Persa i forumet Bøker om lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-04-16, 16:34
  2. Ytringsfrihet! Leger: advarsler, anbefalinger.
    Av camomilla i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 07-04-09, 16:02
  3. Medicin-stop = bedring?
    Av Anisa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 0
    Siste melding: 03-04-09, 23:46

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder