Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Vaksiner for alt mulig ?

Folkehelseinstituttet ligger ikke på latsiden.
    http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.5066435
    De fikk jo betalt for mange millionder doser av staten som ikke er blitt brukt. De er fremdeles på lager - kjære og kjente skremselsmetoder er for tiden oppbrukt, så der blir de vel til de kastes.....
    Men - penger må man jo tjene likevel.
    Så de har forsøkt å selge en vaksine mot rotavirus for 1400,- blanke, men ingen har kjøpt den !
    Rotavirus gir omgangssyke hos barn ved Påsketider her i landet.
    Den skal altså injeseres i de spedeste av spedbarn, og omsetningssvikten er forhåpentlig et bud om at foreldre ikke helt har mistet fornuften ?
    Og det har man vel endelig innsett - på folkehelkseinstituttet, og forstått at staten er lettere å overbevise om nødvendigheten - og fordelene.
    For det er vel det ? Helst begge deler ?
    Bare hør : " Det er en ganske god vaksine, den gir bortimot 100 prosent beskyttelse mot de aller alvorligste formene av rotavirusdiare. Det er ikke rapportert om noen alvorlige bivirkninger. Denne vaksinen er gitt til veldig mange forsøkspersoner for å utelukke alvorlige bivirkninger til den, sier Sandbu."
    Og :
    "Den ene vi skal se på er hvor mye rotavirussykdom det er i Norge. Det er det litt lite informasjon om. Så må man vurdere kostnadene ved vaksinen mot kostnaden ved å ha sykdommen, og da kommer sykehusopphold inn som en veldig tung del, sier Sandbu."

Men sikkerhet ? Langtidsvikning ? Om noen, skal de vel slite like jævlig for sin sak som HPV-rammede ?
    Her finnes flere linker : http://helse-kampanjen.blogspot.com/
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    77
    Meldinger
    490

Standard Sv: Vaksiner for alt mulig ?

Du hadde ikke svineinfluensa !
    Nå først kommer det fram at bare et meget lite antall prøver var positive :

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3823518.ece
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    41
    Meldinger
    2,767

Ulv! Ulv!

Jeg mener folkehelsa har misforstått noe når den begynner på pushe vaksiner for sykdommer som er ufarlige på folk som er friske nok til å tåle en omgang sykdom.

Selvfølgelig er det noe helt annet med
    - sykdommer med potensielt alvorlige konsekvenser (kusma hos voksne menn f.eks..)
    - menneskegrupper som er mer utsatt (eldre og helsepersonell)

Men når man begynner å defaulte til at man skal vaksinere seg i stedet for å selv jobbe for et godt immunsystem synes jeg det er feil. En god helse er ikke å for enhver pris unngå roten til sykdom, men å understøtte en kropp som selv kan takle slike ting.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Vaksiner for alt mulig ?

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Folkehelseinstituttet ligger ikke på latsiden.
    http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.5066435
    De fikk jo betalt for mange millionder doser av staten som ikke er blitt brukt.
    De er fremdeles på lager - kjære og kjente skremselsmetoder er for tiden oppbrukt, så der blir de vel til de kastes.....
    Men - penger må man jo tjene likevel.
    Så de har forsøkt å selge en vaksine mot rotavirus for 1400,- blanke, men ingen har kjøpt den !
    Rotavirus gir omgangssyke hos barn ved Påsketider her i landet.
    Den skal altså injeseres i de spedeste av spedbarn, og omsetningssvikten er forhåpentlig et bud om at foreldre ikke helt har mistet fornuften ?
    Og det har man vel endelig innsett - på folkehelkseinstituttet, og forstått at staten er lettere å overbevise om nødvendigheten - og fordelene.
    For det er vel det ? Helst begge deler ?
    Bare hør : "Det er en ganske god vaksine, den gir bortimot 100 prosent beskyttelse mot de aller alvorligste formene av rotavirusdiare.
    Det er ikke rapportert om noen alvorlige bivirkninger. Denne vaksinen er gitt til veldig mange forsøkspersoner for å utelukke alvorlige bivirkninger til den, sier Sandbu."
    Og :
    "Den ene vi skal se på er hvor mye rotavirussykdom det er i Norge. Det er det litt lite informasjon om.
    Så må man vurdere kostnadene ved vaksinen mot kostnaden ved å ha sykdommen, og da kommer sykehusopphold inn som en veldig tung del, sier Sandbu.
    "

Men sikkerhet ? Langtidsvikning ? Om noen, skal de vel slite like jævlig for sin sak som HPV-rammede ?
    Her finnes flere linker : http://helse-kampanjen.blogspot.com/
    Jeg vil gjerne legge inn en link til - vedrørende vaksiner: http://www.vaksineaksjon.no/ - da kommer du rett til 17 grunner som du bør vite om vaksiner.
    Du kan også lese denne artikkelen:

"Den Polske helseministeren nekter å ta inn svineinfluensavaksinen.

Polens Helseminister: Ingen test av svineinfluensa-vaksiner på befolkningen

Polens Helseminister Ewa Kopacz sa i dag at hun ikke hadde til hensikt å tillate testing av ikke-svine- influensavaksiner i bruk i Polen.
    Hun rapporterte også at en hemmelig avtale som Polen skulle signere med farmasøytiske selskaper, er ulovlig på 20 forskjellige områder.
    Andre vestlige stater, som Finland og Sverige, har undertegnet denne avtalen.

OPPDATERING: Den polske helseministeren, som er en familie-lege,
    forteller til det polske parlamentet at hun ikke vil tillate bruk av utestet Swineinfluensa-vaksine – avslører hemmelige kontrakter som bryter loven.
    (The Flu Case)

Den polske helseminister, Ewa Kopacz, fortalte idag parlamentet under en opphetet debatt om svineinfluensa- vaksinering, at hun,
    som en kvalifisert fastlege med mer enn 20 års erfaring, ikke vil autorisere bruk av utestet vaksiner på millioner av mennesker i Polen
    så lenge det er utilstrekkelig informasjon om sikkerheten til vaksinene.

Hun sa at den hemmelige avtalen som den polske regjeringen skulle signere med farmasøytiske selskaper,
    hadde mer enn 20 klausuler som strider mot loven.
    Kopacz bemerket at regjeringer i Vest-Europa hadde inngått hemmelige avtaler med legemiddelindustrien,
    men antydet at helsen til folket i Polen var viktigere for henne enn overskuddet til Big Pharma.

Hun bemerket at det er tre vaksiner med ulike typer adjuvants som foreslås for Polen,
    og hun var bekymret over at alle disse vaksinene ville bli behandlet som om de var de samme.
    I tillegg observerte hun at bare 13% av befolkningen i Tyskland vil ta svineinfluensa-vaksine.
    Men selv om 5 ganger flere mennesker i Tyskland enn i Polen tar den vanlige influensa-vaksinen,
    spurte hun seg om hvorfor tyskerne er så uvillige til å ta svineinfluensa-vaksinen.
    Hun nevnte at det var hemmelighold omkring innholdet i vaksinen. Det finnes ingen informasjon om hvor mye adjuvants det er i vaccinen, la hun til.
    Videre sa fastlegen og helseminister at det er absolutt ingen informasjon om bivirkninger av svine- influensa-vaksinen.
    De farmasøytiske selskapene ville ikke ta ansvaret for bruken av den.
    Hun sa videre at utprøvningen av svineinfluensa-vaksinen ble gjennomført på et relativt lite antall friske mennesker,
    og at disse utprøvningene ikke var tilstrekkelig for henne til å anbefale vaksinen.
    Kopacz fortsatte med at den vanlige influensaen var mye mer vanlig og farligere enn svineinfluensaen –
    og likevel var det ikke blitt erklært pandemi over sesong-influensa.
    Hvorfor er det slik panikk for svineinfluensa-viruset? Spurte hun.
    Kopacz mente at det polske folk var i stand til å fortelle forskjellen mellom objektive fakta, sannhet og løgn.
    Hun bemerket at alt 193 personer, som angivelig hadde fått svin influensaen i Polen, hadde overlevd.
    Til slutt kunne hun fortelle at folk i Polen hadde ringt henne for å vise sin støtte til henne
    da hun kom under et økende press fra langere av svineinfluensa-vaksinen som ville gi folk den farlige og dårlig likte vaksinen.
    Hvorfor er norske myndigheter så ukritiske og ivrige til å massevaksinere befolkningen?"

Nettstedets side om presse og nyheter: http://www.vaksineaksjon.no/index.ph...d=26&Itemid=31

På dette nettstedet står det også om Virapen og hans bok "Dødelige Bivirkninger
    Undertittel: Bekjennelser fra en Legemiddel Direktør" - det er flere linker til ham og hans foredrag i andre tråder på Forumet.
    Skriv Virapen i søkefunksjon øverst til høyre - jeg bruker søkefunksjonen her inne på Sonjas hyppig

Hvorfor står ikke dette på norske avisers forsider - igjen og igjen; istedenfor lavkarbo, Anna Anka og ..Fandens Oldemor!!!!!!!!!
    Jeg står fast med min signatur!
    Sist endret av Kevlin; 12-11-11 kl 16:38
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: Vaksiner for alt mulig ?

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Hvorfor står ikke dette på norske avisers forsider - igjen og igjen; istedenfor lavkarbo, Anna Anka og ..Fandens Oldemor!!!!!!!!!
    Kun ekkoet svarer.... også i Danmark http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ll=1#post76193
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Ja - sånn ser det altså ut
    Flott at du linker til videoen av Polens enestående helseminister.

Så kan jeg fortelle at den selvsamme video også lå her -
    http://www.vaksineaksjon.no/index.ph...30&video_id=72 - men ikke nå lenger
    Hvis du prøver å se filmen der - så får du følgende beskjed på sort skjerm:
    "This video is no longe available because the YouTube
    account associated with this video has been terminated"

Wonder why.. denne medlinga kommer når klippet går via vaksineaksjonen.no
    fordi; den ligger på YouTube hvis du søker på "Polish Health Minister"

Jeg har sendt mail til Vaksineaksjonen.no om denne linken de har som ikke virker -
    at de pr YouTubes definisjon er/har en "account.. terminated".
    Kevlin

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    10,241

Den findes også uploadet til andre Youtube-kontoer. F.eks.:

og

og

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    52
    Meldinger
    3,083

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    ..

Nettstedets side om presse og nyheter: http://www.vaksineaksjon.no/index.ph...d=26&Itemid=31

På dette nettstedet står det også om Virapen og hans bok "Dødelige Bivirkninger
    Undertittel: Bekjennelser fra en Legemiddel Direktør" - det er flere linker til ham og hans foredrag i andre tråder på Forumet.
    Skriv Virapen i søkefunksjon øverst til høyre - jeg bruker søkefunksjonen her inne på Sonjas hyppig
    I Elbeths innlegg får du YouTube-link:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    Se videoene på i alt 4 deler av foredraget til John R. Virapen og gjør opp din egen mening.
    John Virapen var tidligere salgsagent i Eli Lilly. Nå reiser han rundt og holder foredrag for å fortelle hvordan legemiddelindustrien går fram og "går over lik" for å selge sine produkt
    Kevlin

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    59
    Meldinger
    3,120

Kanskje ikke så dumt at jeg har nektet og ta influensavaksiner, selv om legene på død og liv skal gi meg dem.
    I "gamle dager" var bare siden jeg er risikopasient med astmaen min, men etter hvert som jeg blir storsamler av auto-immune ting, kan de ikke forstå hvorfor jeg er så "dum" at jeg sier nei. For vaksinene er heeelt ufarlige

Lignende tråder

1. Mulig hypo for meg?
    Av lasse50 i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 57
    Siste melding: 01-09-15, 09:04
  2. Influensa vaksiner og lavt stoffskifte
    Av Siriusen i forumet Vaksiner
    Svar: 7
    Siste melding: 03-02-10, 17:28
  3. Svar: 8
    Siste melding: 21-05-08, 20:35

Bokmerker