Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    50
    Meldinger
    3,081

Talking Grå hår blir mørke igjen :D

I fjor høst sluttet jeg å farge håret - ikke godt å si hva slags uffameg-stoffer de har i de greiene der

Uansett - så fikk jeg etter hvert uvanen med å trekke ut grå har i tide & utide
    (tilogmed i bilen, via sladrespeilet ).
    Men så, de siste sju-åtte ukene har jeg nappet ut hår som er grå/hvite, men som i andre enden er mørke
    Disse hårstråene er mørke ved rota og lysner gradvis -
    det er nesten så jeg kan telle millimeterne og se når thyroiden begynte og virke

Det ser også ut som om hårstråene ikke lenger får "knekk" på seg -
    hårets tilstand kan vel også fortelle litt om indre tilstander

Jeg har nesten sluttet å nappe ut hår - det var visst ikke bra iflg frisøren..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    39
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Grå hår blir mørke igjen :D

Jeg også! De grå - som kom med galopperende hastighet i vinter har så godt som forsvunnet. Jeg har også lagt merke til det samme på mannen min - som tidlig ble sølvrev (salt og brun pepper) - at mengden varierer. I vinter ble han mye gråere samtidig som at søvnbehovet hans økte markant (han har ikke stoffskifteproblemer det vi vet - heller ingen symptomer). Men i vår/sommer har han blitt brunere igjen og søvnbehovet har falt tilbake til normalen. (1-2 timer mindre enn mitt.)
    Jeg tror hans gråning hadde sammenheng med en periode med mye stress/høyt arbeidspress. Og at vi ikke fikk tatt den sedvanlige sydenferien i løpet av vinteren.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Denne tråden gjør meg glad å lese

Jeg har aldri ønsket så mye som jeg ønsker nå å få tilbake tykkelsen på håret mitt, generelt et ønske om ikke å miste flere hårstrå på mitt snart hårfattige hode!
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    50
    Meldinger
    3,081

Smile Sv: Grå hår blir mørke igjen :D

Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
    Denne tråden gjør meg glad å lese
    Så bra
    Kan også opplyse at den frisøren jeg har brukt i over ti år - bortsett fra siste trekvart året (pga økonomi'n) -
    hun mente at håret mitt var blitt fyldigere.

Jeg ser selv at vikene min begynner å fylles opp igjen så det stemmer nok det, da.
    Kevlin

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    56
    Meldinger
    88

Standard Hos meg er både hår, negler og hud blitt bedre!

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg ser selv at vikene min begynner å fylles opp igjen så det stemmer nok det, da.
    Jeg har bare tatt Levaxin i 4 måneder, og har først de siste 3-4 ukene merket bedring. Særlig de "små" tingene, sånn som at håret mitt ser sunnere ut enn på lenge, myke og oppflisete negler er blitt harde og sterke, og huden på leggene som var veldig tørr og klødde hele tiden er blitt slett og fin.

De siste årene har det dessuten plaget meg litt at jeg begynte å få viker på begge sidene (skjult under panneluggen), men etter det du Kevlin skrev om vikene dine måtte jeg sjekke i speilet selv - og jamen tror jeg ikke det var kommet mange småhår der også.....!

Jeg har litt grå hår her og der, men fordi jeg er ganske blond fra naturens side vises de ikke så godt - jeg skal jammen holde øye med dem også og se om de forandrer seg.

Hos meg kan det bare være en forklaring, nemlig Levaxin - for det er ingenting annet som er endret når det gjelder kosthold, trening og livsstil ellers.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    50
    Meldinger
    3,081

Unhappy Sv: Grå hår blir mørke igjen :D

..men nå har jeg fått høyere viker igjen
    Jeg brukte 7-KETO i vinter, samt pregnenolone- og progresteronkrem i vinter/vår.
    Smøringen har vært litt til og fra - og så byttet jeg på forsommeren fra 7-KETO til ren DHEA;
    det var kanskje ikke så lurt
    Etter hva jeg har lest her inne så er 7-KETO det beste (iallefall for damene).
    så sluttet jeg med DHEA-kapslene - og nå se jeg at vikene har kommet tilbake

psssst: jeg skal begynne med 7-KETO igjen
    Kevlin

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Sikter du til Akers gruppering av DHEA som et mannlig kjønnshormon ?
    Kan ikke tru det er korrekt jeg da.
    Menn lager testosteron - kvinner østrogen av dette.
    Og ikke bare det - det lages mye mer :

http://www.dhea.no/dhea_historien.html
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    50
    Meldinger
    3,081

Smile Sv: Grå hår blir mørke igjen :D

Neida - det var noe nora skrev i en annen tråd:

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Angående den 7keto-DHEA, det var en del postinger om dette på thyroid.about.com forumet og det var vel positiv omtale de hadde.
    Husker ikke hva Larrian skrev om det, hun har mange interessante maninger og begrunnelser...skal se etter en gang snart.
    Jeg mener at på forumet så skrev de om at kvinner skulle ta den formen, mens menn skulle eller kunne ta DHEA-formen hvis jeg husker rett.
    ..men jeg har ikke vært å sjekket på dette forumet - - kanskje de som er menn tar en sjekketur dit

Dessuten: det er jo ikke sikkert vikene mine øker på igjen fordi jeg kuttet ut DHEA....
    og jeg begynner nå å lure på om jeg blingsa på vikene mine i sommer - fordi jeg så gjerne VIL at det skal være bedre

Oppsummert: hårene blir mørkere; men ellers så er jeg muligens ikke blitt et hår bedre
    Kevlin

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Bare du nå ikke begynner å kløve hår så Kevlin
    Saker og ting beveger seg jo litt, ofte i hytt og pine. Det er lett å ta en positiv hendelse til inntekt for noe man har begynt med, og som man gjerne vil at skal virke.

Så håper jeg ikke hverken du eller andre vil bedømmes etter hårfarge eller viker da - heller ikke på deg selv.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    1,051

så sluttet jeg med DHEA-kapslene - og nå se jeg at vikene har kommet tilbake
    Ikke umulig at dette kan ha en sammenheng. Jeg mister fryktelig mye hår - gjort det lenge. Først mistet jeg da jeg begynte med dhea, det gav seg etter en stund. Men da jeg sluttet med dhea, begynte det for fullt igjen. (Nå håper jeg det slutter snart...) Det at du mister hår etter dhea-slutt, kan skyldes hormonendringer på samme måte som folk mister hår etter p-pilleslutt, fødsel etc. Har bestilt meg glukosamin/MSM etter inspirasjon fra denne tråden http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=10477
    Håper det kan ha noe effekt på gjenveksten. Ser at det er noen småhår i sikte ihvertfall...

Lignende tråder

1. Mørke vinger i fjeset
    Av Kevlin i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 3
    Siste melding: 15-03-10, 17:20
  2. Når blir man kvikk igjen?
    Av Claudia i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 5
    Siste melding: 10-12-09, 11:50
  3. Blir så sint...
    Av Hsn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8