Side 21 av 21 Først ... 11192021
Viser søkeresultater 201 til 203 av 203
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,757

Standard Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010

Status 2019:
    På grunn av leveranseproblemene med Erfa måtte jeg strupe meg noe mens jeg ventet.
    Det viste meg at det å gå ned så lite som til
    1/2 x 125mg + 30mg Erfa + 25μg Levaxin
    ble for lite

Mens
    125mg Erfa eller Glostrup (den siste fikk jeg i påvente av Erfa - den smaker kalk, men kjennes ellers ut til å fungere like bra)
    er nok om sommeren (bruker 15-30mg mer om vinteren)

Denne kroppen er finstilt, og lar seg ikke lure til å tro at syntetisk er det samme, nei.

Mannen (som forøvrig gikk fra samboer til ekte mann i høstes ) sier at han merker det på at jeg mister ord og mister "tiltak". Dvs at sofaen blir mer interessant enn å gå en tur, eller å jobbe med noe sammen. Han har hatt 5 år nå på å å lære. Tannlegen ser det faktisk på tannkjøttet mitt. De gangene hun har sagt at "nå ser det dårlig ut" har passet 100% med at jeg har trengt å gå opp. Enten på grunn av årstid, eller som nå, på grunn av mangel.
    Selv merker jeg det lettest på at "musearmen"/kald høyrehånd viser seg igjen og at jeg blir "passiv". Mister overskudd til å være sosial, mister "frasparket" til alt - å gå en tur / trene / sette på en maskin klær / ta initiativ på jobben / whatever som bør gjøres i og rundt en enebolig.

Det er iallfall tydelig at små tuer kan ta store lass.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,053

Red face Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010

Gratulerer med kjærligheta smgj

Mtp trening og slikt - jeg har selv kommet meg mer ut a sofaen den siste måneden (slow train coming).
    Ikke spist sjokolade, is eller kake siden 26 mai - dvs forsøker å få i meg minst mulig sukker, men det er jo tilogmed i kjøttpålegg
    - så litt blir det, men betraktelig mindre enn de siste årene (tilbudspris på godteri hos Europris på lørdager .. say no more).

Så har jeg samtidig gått inn i periodisk fasting (IF - Intermittent Fastingt på engelsk hvis du vil søke på tips)
    - den 6 juni tok jeg mot til meg - og brakk meg nok litt også - tok selfie i truse og BH
    Har du sett et eple med bein og armer, så vet du det viktigste av åssen bildet ble
    Tatt ny selfie hver uke - og har hele tiden vært fokusert på at min 'dobbelmuffin' skulle bli mindre, men så for noen dager siden så jeg plutselig at siluetten min ble mer og mer pære Ju-huuu en midje kommer til syne

Igår fikk jeg menstuasjon igjen - etter flere måneder uten. Og kilo, samt centimeter forsvinner uke for uke.
    Siden fasting får kroppen til å bruke tilgjenglig 'brensel', så følger også huden med; så jeg slipper løs hud av vektnedgangen.
    Så: Anbefales!

Tenker jeg vil opprette en egen tråd på fasting - men du altså; Gratulerer igjen
    Sist endret av Kevlin; 29-06-19 kl 11:20
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,757

Standard Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010

Så hyggelig å høre fra deg, Kelvin! Takk, takk - og gratulerer til deg med tilbakevendende midje og tante.

Jeg har også fjernet nesten 20kg de siste halvannet året, og er nå (tilbake) på en vekt jeg håper å holde framover. Må si at jeg er lei av å slanke de samme kiloene... Håper det blir siste gang jeg ser de fra 70 og opp!
    Jeg har fulgt et kosthold ideologisk basert på lavkarbo + paleo + IF.

For meg, i praksis
    - glutenfritt (det er den eneste harde regelen jeg har fulgt).
    - reduser prosessert mat så godt man kan (det inkluderer sukker, oljer og andre høyprosesserte råvarer) - men langt ifra fanatisk.
    - lag mat mest av "grunnstoffråvarer" som grønnsaker, fisk, kjøtt, egg etc (shit in, kilo på - tenker jeg; ordentlig mat inn, en kropp som er klar for alderdommen på en helt annen måte).
    - visste bestemor/oldemor (hadde de skjønt) hva matvaren var - så kan den sannsynligvis spises... om ikke, så bør jeg nok iallfall ikke ha så mye av det.
    - min IF har vært å ikke være redd for å hoppe over frokost eller "kun" å spise 2-3 måltider om dagen.
    - ikke overse alkohol. Litt er greit, men for mye velter lasset både i form av kalorier og negativ virkning på lever (= forbrenning).
    - litt (hel & laktosefri) melk/melkeprodukt er greit - jeg er tross alt nordeuropeer, og vi har brukt sånne produkter i mange generasjoner - men jeg er ingen kalv...
    - unngå butikken på tom mage.

Jeg har spist litt sjokolade hver uke, og drukket litt vin/cider. Men siden ratioen og mengdene er bedre enn før har det virket for meg.
    Dog - ingenting fungerer uten nok og riktig medisin...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 21 av 21 Først ... 11192021

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 09-08-15, 16:04
  2. Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
    Av Milli i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 75
    Siste melding: 12-12-12, 18:45
  3. Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
    Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2