Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 27 av 27
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    154

Standard Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    "
    Og nu har det norske toldvæsenet også fået sig en ny katten-efter-musen-leg... ved at afsløre at de har "taget"...

"flere utenlandske nettbutikker i å jukse med den norske 200-kronersgrensen, slik at norske kunder slipper å betale avgifter. Nå varsler Tollvesenet ekstra kontroller før jul." [/I] (...) "– Vi åpner pakken og sjekker at fakturaen samsvarer med egenerklæringen på pakken, eller så ber vi mottakeren sende fakturaen til oss. Alt som er kjøpt fra utenlandske nettbutikker kommer med en faktura eller regning, eller så er det betalt med kort, slik at det ikke er vanskelig å sjekke prisen på varen" Kilde: http://www.nrk.no/livsstil/ekstra-ko...sen-1.11323104[/INDENT]

Det kommer til at koste mange penge, at udbetale løn til alle disse ekstra toldere... så tag det som en form for bidrag til samfundet ved at en lille hær af mennesker får et job i toldvæsenet og løn, i stedet for at gå arbejdsløse (ironi anvendt ).
    Dette er nok mest skremselspropaganda - ikke at de ikke åpner pakker, men at de skal gjøre det i så mye større omfang og på andre måter enn før. Jeg tror ikke de kommer til å ansette flere tollere - de åpner allerede en stor del av pakkene som kommer, og i hvert fall Posten sine tollere har lenge sagt at de ikke tar hensyn til hva som står på tolldeklarasjonen; det er fakturaen eller ordrebekreftelsen som gjelder. De har lenge hatt perioder der de sjekker ekstra mange pakker og en av dem bruker å være før jul. Så jeg tror ikke det egentlig er noen endring i praksisen deres. Men det er jo helt klart at de allerede bruker store resurser på dette.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Når det er sagt, så oplever jeg det nærmest som at borgere skal for enhver pris plukkes, mens næringslivet/handel skal for enhver pris beskyttes. Jeg oplever også at det norske handelslivet er urimelig i sin prispolitik, og jeg kan godt forstå at for flere er det nok sådan, at enten køber de billigere på nettet eller... må de helt undvære fordi de har ikke råd til at betale den norske pris for varen.

Jeg har en tastatur til PC, sådan en med lys i tasterne (allertiders tastatur kan jeg forresten hilse og sige ). I Norge koster den godt og vel 100 kr mere, hvilket udgør omtrent 15% mere end i Danmark, for samme vare (har valutaomregnet mellem danske og norske kroner). Jeg har set på andre priser også og... rent ud sagt - er forbandet på de norske venners vegne, dette vel at mærke velvidende at Danmark er ikke det billigste land i EU.
    Har du prøvd å kjøpe mat i Norge? Jeg bodde i Danmark noen år, og da jeg kom tilbake til Norge fikk jeg sjokk - jeg visste jo at det var dyrere, men at det var så voldsomt, var jeg ikke forberedt på. Min opplevelse var at maten var dobbelt så dyr - det er sikkert en liten overdrivelse, men det kan søren ikke ha vært langt ifra - i hvert fall når man i Danmark hadde vært bevisst på å handle billig fordi man var fattig student. Sånn sett så utgjør ikke hundre kroner mer for et godt tastatur så mye ;)

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    74
    Meldinger
    2,323

Exclamation Slutt på 200-kronersgrensen fra 1975

Slutt på 200-kronersgrensen fra 1975: Nå heves grensen for kjøp av varer i utlandet.

Etter 39 år endrer regjeringen tollgrensen på varer fra utlandet til 500 kroner.

Les videre her (TV2.no Nyheter)
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Hva har skjedd med handling via utlandet? For første gang får jeg en tollfaktura fra DHL på 235 kr. Jeg har handlet for ca kr 450 på Iherb. Med andre ord tror jeg ikke det svarer seg å handle på Iherb lengre for meg. Jeg har enda en forsendelse som venter fra Iherb. Den har vel samme ekstrapris fra DHL... Nesten 500 kr i uforutsette utgifter....
    Jeg leste at Posten skulle ta seg betalt for å tollbehandle varer fra utlandet. Nå gjør DHL det samme.

Hermed er dere advart. Regn dette inn i prisen og sammenlikne med norsk helsekost, eller en Harrytur
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Unhappy Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Er de nye reglene satt i verk allerede, da..

Mener isåfall å ha lest at frakt regnes inn i totalprisen
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Uæææ. Det er jeg som har bommet. Jeg tenkte som om 500krsgrensen var trådt i kraft. Men det er den selvfølgelig ikke. Det er fortsatt 200 kr. Og dermed har du helt rett Kevlin Da ble det en bommert på ca 500 kr....
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Arrow 200 kronersgrensa er bare sååååå UT ;)

Henter opp innlegg #1 i denne tråden:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Tenkte jeg la denne her også:

De har en omregningskurs og forholde seg til -
    og den kan du også lett sjekke på omregningskalkulatoren hos toll.no:

http://www.toll.no/templates_tad/tol...tes.aspx?id=98

Kjekt å ha
    350 er den nye 200 (ikke helt, da )
    Jeg har prøvd å sjekke på toll.no;
    men jeg finner ingen info om 350-kronersgrensa

Fant imidlertid en artikkel fra 21/11-14 hos risanger.no:
    http://www.risanger.no/privat/tollfr...til-350-kroner

Slik må du handle i utenlandske nettbutikker med den nye grensen fra 2015

• Sjekk at varen koster under 350 kroner.
    • Legg varen i handlekurven og gå gjennom bestillingsprosessen for å få opp totalpris med frakt.
    • Sjekk at dette ligger under 350 kroner.
    • Om så er: Bestill.
    • Om ikke: Prøv igjen.

Noen som vet eksakte datoen for når de nye reglene skal gjelde? Er det 1. januar

Tillegg:
    Nå fant jeg noe annet - som jeg ikke var klar over:
    http://www.forbrukerradet.no/forside...%C3%A5-fjernes
    "Dette vil føre til at Postens gebyr
    (som fra Postens side er satt til 140 kroner i 2015 for forsendelser med en verdi mellom 200 og 1000 kroner)
    i realiteten blir gjort overflødig."

Hmmmm..
    Kevlin

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Exclamation Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Nå nærmer kursen seg 5 kroner og jeg bare må tipse igjen
    ..
    Ah - det var tider det
    Den siste tida har kursen ligget og vaket rundt åtte kroner

Kan'ke skjønne det Amerika som er så å si bankerott, jeg mener; hvor mye har de i gjeld nå...

Eksempelvis her - grafer på loco-americano:
    https://www.google.no/search?q=debt+...l%3B1035%3B753

(I rene ord; så ligger en analyse fra 2014 her: http://globaleconomicanalysis.blogsp...onal-debt.html)
    Kevlin

Side 3 av 3 Først 123

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn