Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    62
    Meldinger
    802

Standard

For å bli litt alvorlig igjen; har noen av dere forsøkt FlyLady?

Jeg startet så vidt på det for et års tid siden, men så ble jeg skikkelig syk, og så har det bare blitt liggende... Men det er faktisk et ganske lurt opplegg, for meg i hvert fall. Det går ut på at du får veldig konkrete oppgaver i huset, flere ganger pr. dag, som skal ta maksimalt 15 minutter å gjøre. Det første du skal gjøre er å polere oppvaskkummen din - og det høres litt patetisk ut, men faktisk smitter det, altså!

Jeg polerte vasken min første kvelden, og før jeg visste ordet av det hadde jeg ryddet og vasket hele kjøkkenbenken - og til og med pusset og oljet den!

(Jeg vet at det finnes en norsk gruppe også - skal prøve å spore opp en link dersom det er interesse for det!)

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    162

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Preventiver har jeg ikke tenkt på enda de formerer seg i rekordfart
    Aha! Jeg heiv mine preventiver under sofaen for lenge siden. Selvsagt gror det veldig under sofaen nåtildags. Preventivene jeg hadde, hadde kort gjenstående holbarhetstid allerede når de ble anbragt der. Trolig var det derfor de havnet der. Og det er lenge siden de havnet der.

De har ligget der så lenge at de ikke har noen preventiv effekt lengre. Hybelkaniner har derfor lett match hos meg.
    Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    63
    Meldinger
    1,971

Standard

Den Fly-greia di kris - den trenger jeg virkelig. Leste litt på den engelske utgaven og tror dette kan være noe for meg. Så hvis du finner noe på norsk er det supert Jeg er ikke i stand til å organisere meg selv så pass at jeg greier å holde rent et hus lenger. Merkelige greier dette. Hvorfor vasker jeg ikke i stedet for å trimme?? Når energien er der allikevel mener jeg.

Husvask, matlaging, baking, stryking av klær, klær inn og ut av vaskemaskinen...osv... er et utrolig pes.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    63
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Jon

Aha! Jeg heiv mine preventiver under sofaen for lenge siden. Selvsagt gror det veldig under sofaen nåtildags. Preventivene jeg hadde, hadde kort gjenstående holbarhetstid allerede når de ble anbragt der. Trolig var det derfor de havnet der. Og det er lenge siden de havnet der.

De har ligget der så lenge at de ikke har noen preventiv effekt lengre. Hybelkaniner har derfor lett match hos meg.
    Hmmm....

Og så fikk jeg til Quote for 1.gang!! :idea: Når tror jeg at jeg aner systemet. Mulig det var ren flaks.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    895

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Hva forer dere dem med ?
    De siste dagene har jeg foret mine små husdyr under sofaen med enda mindre husdyr, nemlig maur. Hadde maurinvasjon i hele leiligheten i forrige uke! :-(
    La ut digre porsjoner maurkverk rundt hele huset og sprayet med maurmiddel inne. Nå detter det noen få innom hver dag, men heldigvis blir det færre. Jeg håper de blir borte for nå er jeg grundig lei av å få maur i hodet, maur på skrivebordet, maur oppover buksebeinet, maur i kattematen osv. Trodde jeg skulle bli smårar!

Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Fått time hos endokrinolog veldig plutselig
    Av Stina i forumet Endokrinologer
    Svar: 93
    Siste melding: 01-11-07, 20:52
  2. Plutselig hopp i ft4 (4 mnd) sliten....
    Av trude.lutt i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 2
    Siste melding: 01-11-07, 13:56
  3. Huff så oppgitt man kan bli! Blodprøvene mine plutselig er fine
    Av Anne Ma i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 38
    Siste melding: 21-06-07, 01:16
  4. Snart vår
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 17-03-07, 18:07
  5. Plutselig dyslektisk..
    Av Ruth i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifte