Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    27
    Meldinger
    30

Standard Sv: Første møte med nav - trenger hjelp!

Herregud, jeg har jo helt glemt å svare dere her inne! Tusen takk for mange gode tips!
    Jeg har vært og snakket med NAV, og de var veldig imøtekommende og greie! Fikk beskjed om å søke om arbeidsavklaringspenger, så nå i dag har jeg sendt inn søknad etter å ha fått en attest fra fastlegen min. Han er virkelig verdens beste lege! Om noen der ute fra bergens-området leter etter en ny så kan jeg gi dere et tips ;)
    Jeg hadde ikke moren min med inn, og det var like greit. Hun jeg snakket med var veldig snill. Men just for the record så har muttern bein i nesen som bare det! Hehe!
    Nav nevnte forresten at siden jeg var under 20 år så skulle jeg kunne få et tilbud av de uansett. Så det høres bra ut vel?

Ellers har jeg etter sist gått opp til 50mg. Føler meg mye bedre i humør nå. Gikk rundt i byen etter å ha vært hos legen og bare smilte. Bare fordi jeg er så glad, og det er deilig å føle seg sånn! Ellers er jeg fortsatt trøtt og sliten, men kjenner at formen stiger. Gleder meg masse til å kunne få meg en jobb og en hverdag. Morsomt at du skriver at jeg skal gå inn på iherbs.com, for jeg kjøpte rikelig med D-vitaminer og Acai-bær-kapsler derfra for to uker siden. Kan være derfor jeg er så glad? Også har jeg gått på B-vitaminer for mangel på B12 siden juni. Men hva er dette pregnenolone du nevner?

Ellers vil NAV sende meg til spessialist, men fastlegen ser ikke noen grunn for dette siden vi vet at det er hypotyreose som følge av thyroditt, og vi har startet behandling for dette. Men han sier at om det er noe jeg ønsker, så skal han selvfølgelig henvise meg. Jeg aner ikke. Hva sier dere?
    Jeg driver også og vurderer dette med Norsk Pasientskadeerstatning. Men hvor langt kommer man med noe sånn?

Jeg er forresten ikke sykemeldt, Pebles. Jeg er arbeidsledig :-) Må bare nevne at jeg er glad for at et slikt forum eksisterer! Hva skulle man gjort uten?!
    Jeanett Elisabeth. Har jeg lavt stoffskifte?

Medlem siden
    Feb 2010
    Meldinger
    36

Dette var jo svært gode nyheter Så flott at ditt møte med NAV ble så positivt.
    Masse lykke til videre

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,748

Det er ikke sikkert du kommer langt med Norsk Pasientskadeerstatning, men jeg håper du orker uansett. De TRENGER å vite at vi blir holdt syke gjennom direkte feilbehandling. Kun gjennom å klage kan vi få snudd dette slik at stoffskiftesyke kan komme til legen(e) og få en anstendig og individuell behandling.

Ellers - sørg for å få utskrift av prøvesvarene dine og merk av hvilke verdier du har når du føler deg bra og når du føler deg dårlig. Dette gir deg "skyts" til seinere om du kommer i den situasjonen at legen av en eller annen grunn vil skru medisinen ned.

Personlig tror jeg ikke noen spesialist vil hjelpe deg sålenge du responderer bra på levaxin og du ennå ikke har funnet en stabil dose. Men det er min mening, da. Jeg synes dere bør legge en opptrappingsplan og se når trivselen din og ft4 når et bra område. (Antakeklig et sted over midten av normalområdet.) Dersom det da ennå gjenstår symptomer/problemer så har du antakelig større nytte av en spesialist.

Pregnenolone er byggesteinen til flere av kroppens hormoner og tilskudd er fint når man kommer litt opp i årene eller sliter med binyrene (som det viser seg at flere gjør når man starter på erfa i stedet for levaxin). Det har også ofte positiv virkning på brainfog. Det var skisseversjonen.... Det finnes mer om du søker på forumet.

Lykke til. Husk å følge med jernnivået også. Det er også ofte lavt hos stoffskiftesyke.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,401

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Det er ikke sikkert du kommer langt med Norsk Pasientskadeerstatning, men jeg håper du orker uansett. De TRENGER å vite at vi blir holdt syke gjennom direkte feilbehandling. Kun gjennom å klage kan vi få snudd dette slik at stoffskiftesyke kan komme til legen(e) og få en anstendig og individuell behandling.

Ellers - sørg for å få utskrift av prøvesvarene dine og merk av hvilke verdier du har når du føler deg bra og når du føler deg dårlig. Dette gir deg "skyts" til seinere om du kommer i den situasjonen at legen av en eller annen grunn vil skru medisinen ned.
    Jeg har kjørt sak gjennom npe (norsk pasientskadeerstatning) etter min fars død for over 2 år siden. Det er en slitsom, utamattende og tøff prosess, som til slutt ender opp på pulten til en spesialist (i ditt tilfelle en endokrinolog) som skal gi sin uttalelse på medisinsk grunnlag. Til syvende og sist er det denne uttalelsen som blir avgjørende for om man kan få erstatning eller ikke.

Man må kunne mye selv, men man kan få hjelp av lokalt pasientombud i ditt fylke. Som smgj sier er det smart å ha fulle utskrifter av journal som viser prøvesvar som uten tvil sier du har hypothyreose i 5 år uten at det blir gjort noe. Når jeg sier uten tvil, mener jeg uten tvil fra skolemedisinens ståsted. Det er disse npe forholder seg til. Videre må du bevise/sansynliggjøre at du har hatt økonomisk tap pga den manglende behandlingen, tap av inntekt osv. Det holder ikke å "bare" være feilbehandlet.

For ordens skyld er ikke min fars sak ferdigbehandlet enda...

Jeg prøver ikke å skremme deg fra å gå inn i dette, men jeg vil hjelpe deg med å være klar over hva som kreves. For hvis du velger dette må du ha litt energi og overskudd, evt ha noen rundt deg som kan hjelpe deg med dette.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    41
    Meldinger
    498

A.A.P. er jo en midlertidig ordning. Sikker på at du hører til under den? Kanskje du skulle prøvd å søke på Unge uføre? Du finner mer om det her: http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+hel...nge+uf%C3%B8re .

Ønsker deg velkommen hit! Håper du ikke blir skremt, over alle forslag og meninger som du finner her.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    54
    Meldinger
    409

aap er nok ikke så dumt, det erstatter rehabiliterings og arbeidsledighetstrygd der man er arbeidsledig etter sykdom.
    Da har de også mange muligheter til å tilby deg utfyllende utdanning eller omskolering, og det skal være mer oppfølgende enn vanlig arbeidsledighetstrygd.
    Og som det ble sagt, be om utskrift av alle prøveresultatene du har hatt og lag en egen mappe som du tar vare på alt ifht din tilstand,lege,nav etc.
    Du får sjekke at b12 er kommet seg også hvis det er tilskudd i form av tabletter du tar, den er utrolig viktig så du ikke blander den ene grunnen til dårlig form med en annen,
    ref. slutter på 7eller 800, jeg må ligge oppunder 1000 for å være i form, så det kan variere mye,
    hvis det ikke har kommet seg noe bør du be om injeksjoner som du fint kan sette selv i skinka.
    Litt pregnenolone trenger ikke være dumt inntill du kommer deg litt ovenpå ettersom du har vært dårlig en stund, men du klarer deg nok med creme som gir dosering på 15mg. Man blir ikke overdosert av det og det er vel bare ekstra mat til å være sikker på at du lettere får alt du trenger av div. hormoner.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    27
    Meldinger
    30

Nå har det gått veldig lenge siden jeg oppdaterte her. Og det igrunnen fordi jeg ikke har hatt noe å komme med. Ikke før nå. Men det er ikke positivt.

30 agust sendte jeg inn søknadden om at jeg søkte arbeidsavklaringspenger. Den 1. august fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde levert inn alle dokumentene som var nødvendig, og at jeg hadde 14 dager på dette. Jeg ringte da nav og lurte på hva dette dokumentet var, og fikk da beskjed om at det var snakk om legeerklæringen. I samme telefonsamtalen fant han jeg snakket med ut at den var kommet inn elektronisk den 30. august. Altså to dager før brevet ble sendt ut.. (!?)
    Jeg fikk beskjed om at alt var i orden, og at jeg skulle vente på at saken ble tatt opp og behandlet. Det gjorde jeg. Den 30. september ringte jeg inn igjen da jeg ikke hadde hørt noe på en måned. Da tok han jeg nådde i telefonen opp det at jeg ikke hadde levert inn legeerklæring ENDA.. og jeg skjønte ingenting. Etter å ha satt på vent i 5 minutter uten forvarsel fikk jeg beskjed om at dokumenter VAR kommet inn, og at jeg ville få svar på søknaden min første uken i oktober, senest andre.
    Ingen overaskelse at jeg på fredag den 15. oktober ikke hadde hørt noe. Jeg ringte inn og snakket med en som satt på hovedsentralen. Han skjønte ikke hva som hadde skjedd, og sa at saken ikke var åpnet engang. Han informerte meg også at jeg ifølge loven skal ha mottat et brev om behandlingstid. Dette har jeg ikke hørt noe om. Han beklagde og bad meg ringe tilbake på mandagen (i dag).
    Når jeg ringte i dag og forklarte enda en uvitende person om hva som hadde skjedd sa han "eh, ja..to sek" og plutselig var jeg satt over til en annen dame som var like forvirret som meg når jeg sa "helloo? er det noen der?" dette viste seg å være saksbehandleren min. En sur kjerring. Hun sa at saken ikkje var behandlet fordi jeg ikke hadde sendt inn legeerklæring... Jeg holdt på å le.. eller grine.. og ble mer og mer oppgitt..
    Når jeg forklarte det samme til henne så sa hun "åja.. se der ja.. det hadde jeg ikkje fått med meg" i en sur og litt skamfull tone. Jeg holdt på å klikke. Hun var frekk, kald og fikk meg til å virke som en idiot. Hun sa at jeg måtte melde meg inn på nav som arbeidssøker, og at jeg skulle fylle ut enda et skjema og sende inn til de. For det var visst sånn jeg allerede skulle gjort. Så begynte hun å spørre meg ut om hvorfor jeg hadde forskjellig postadresse og boadresse, og hvorfor i alle dager jeg ikke var sykemeldt fra jobben min, men at jeg sluttet og bla bla bla.. Så bad hun meg gå på sosialkontoret og spørre etter hjelp... er ikke NAV sosialkontoret da?! Jeg vet ikke.. Dette kommer til å ingen ende ha...

OPPGITT!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    179

Trist å lese om problema du har med NAV. Vil anbefale deg å ta kontakt med pasientombudet. Det finst sikkert i Bergens-traktene også.

Klem til deg.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,125

Oj, oj. Ikke noe hyggelig. Og så er vi så sårbare når vi kommer til NAV.

Det går også an å klage til Sivilombudsmannen. Men vær nøye da med å få med alt i hele saksgangen. Med Sivilombudsmannen får NAV fart på seg nemlig....

http://sivilombudsmannen.no/
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    27
    Meldinger
    30

Takk for det, dere. Jeg skal ta kontakt igjen nå om det ikke løser seg snart. Var inne på kontoret deres med min far (som ikke lar seg pusse på nesen) dagen etter telefonsamtalen. Det endte i mer surr, og den nye damen jeg snakket med der var ikke særlig forståelsesfull og backet opp sin kollega slik at det hørtes ut som at det var jeg som var et problem. Men nå fikk de inn alle papirer som de manglet før helgen. Får se hva det blir til nå!
    Er spent!!

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Hei. Trenger hjelp
    Av Månelys i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 26-10-08, 20:10
  2. Trenger råd/hjelp.....
    Av mohaienne i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 37
    Siste melding: 09-01-08, 15:33
  3. Hjelp! Møte med nav og lege
    Av vødrun i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 11-10-07, 15:25
  4. Første møte med enokrinologen...
    Av Line i forumet Hos legen
    Svar: 7
    Siste melding: 03-11-06, 19:27
  5. Mitt første møte med en PC
    Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humor