Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 13 av 13
    Medlem siden
    Jun 2012
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    2

Standard Sv: Fjerna skjoldbrukskjertelen pga knutestruma

Har fjernet tre biskjoldbruskkjertler og skjoldbruskkjertelen i oktober, synger i kor. Greide ikke å synge etter operasjonen, nå synger jeg, men mimer på de høyeste tonene-frustrerende!

asva Gjest

Hei. Ser det er lenge siden dette innlegget. Men siden jeg sliter med det samme
    hadde jeg lyst til å skrive noe. Fjernet skjoldbrukskjertelen for snart ti år siden.
    Under operasjonen klarte de å kutte noen nerver til stemmebåndene så jeg sliter
    med pusten, kan ikke synge(annet enn langt nedi kjelleren) Klarer heller ikke å få nok
    pust til å synge setninger ut. Har hes stemme og blir sliten visst det er mye støy rundt meg.
    Har fått legeerklæring på at nervene ble kuttet pga at skj.b.kjertelen hadde vokse og infilterert
    nerver og andre ting rundt der. Sliter også med slim. Jobbet i barnehage da jeg ble operert.
    Men det kunne jeg ikke fortsette med pga stemmen og for lite pust til å f.eks. løpe etter/til
    unger vissr noe skjedde ute. Har en jobb jeg trives velsig godt i nå, men det er vondt å ikke kunne synge,
    det er det jeg savner mest. AVA

Uregistrerte Gjest

hei,

jeg fjerna 75% av skjoldbrukskjertelen i 2006 og fikk et nytt liv etterpå. Det var flere knuter som hadde utvilket seg og en som presset på luftrøret var på ca 200 gram. etter operasjonen kunne jeg puste lettere, stemmen hørtes ikke så "potet" aktig ut, kom ikke lenger råtten lukt fra munnen og bakterieklumper, slutttet å få mat i vrangstrupen, sluttet å snorke. Jeg trurte mer etter opersajonen, beveget meg uten å bli andpusten, så bedre ut, gikk ned i vekt bl.a. Nå er det dessverre utviklet seg en ny knutestruma, og ønsker å få den operert bort.
    Mvh Nina Fasteland

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Skjoldbrukskjertelen lage tyroksin
    Av Bille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 01-11-07, 20:02
  2. Knutestruma
    Av nita i forumet Operasjonssalen
    Svar: 2
    Siste melding: 11-05-07, 19:13
  3. Knutestruma