Side 2 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 60

Tråd: Høy puls?

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    45

Standard Sv: Høy puls?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Er ikke dette at du blir svimmel når du reiser deg et signal om at binyrene sliter?
    Jeg vet ikke. Kanskje? Hvordan sjekker jeg det? Har vært slik i maaaange år, og er jo bare 22. Stoffskiftet har ikke vært diagnosert, veldig opplagt, eller behandlet før nylig. Alltid tenkt at det er litt fall i blodtrykk, iom at det skjer når jeg reiser meg, om det er veldig varmt, etc. Hvordan tester man binyrene?
    TSH 3.4, ingen påviste antistoffer. Levaxine siden mars 2010

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Jeg har hørt at dette også kan være lave jernlager. Jeg har også hatt denne "svartningen" for øynene flere ganger og har hatt stabilt lavt jernlager. Da mensen stoppen (p-piller) så ble jeg bedre uten at jeg skal garantere sammenhengen.

Du bør iallfall få sjekket ferritinstatusen din.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

belle, sikkert lurt å sjekke jern først, som smgj foreslår, for å utelukke. Les i forummet binyrer her på Sonjas om spyttprøve, eller søk på spyttprøve.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    45

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    belle, sikkert lurt å sjekke jern først, som smgj foreslår, for å utelukke. Les i forummet binyrer her på Sonjas om spyttprøve, eller søk på spyttprøve.
    Jern har jeg sjekket av nettopp denne grunn, og det er normalt. Var lavt en gang i tiden, men ikke på lenge.

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    45

Standard Høy puls?

Jeg har egentlig siden jeg var rundt 15 hatt veldig høy puls. Veldig sjeldent under 100, veldig ofte rundt 110, noen ganger oppi 130. Ofte når jeg er hos legen er den nede i 90, og da overser de at jeg sier at den er over 100 mesteparten av tiden.

Er det vanlig hos folk med lavt stoffskifte? At pulsen er noe høy? Legen henger seg opp i at medisinen kan gi høy puls, men dette fikk jeg jo 7 år før jeg fikk levaxine, noe de også overser, og det er jo litt irriterende. Jeg tenker, det kan jo umulig være bra å ha >100 i puls hver eneste dag :(

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Telemark og Oslo
    Meldinger
    43

Er det hvilepulsen din som er over 100??
    Jeg har gått på Levaxin siden mars 2010 og min hvilepuls ligger fremdelses så vidt over 60. Den har ikke endret seg. Heller ikke det faktum at pulsen min stiger raskt ved aktivitet til sånn ca 90 ved gange uten belastning. Flyr vidre oppover ved øket belastning og synker så relativt kjapt når belastningen reduseres. Her er vi vel veldig individuelle vil jeg tro. Arv er også en faktor. I min familie er spinnesiden "belemret" med lavt blodtrykk (har vel egenlig ikke noe å si for pulsen) og hvilepulsen er som regel lav.

Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    45

Blodtrykket mitt er ganske lavt, 110/70 eller hva det nå var. Hvilepulsen er over 100 ja.. uforandret med medisin. Den har vært over 100 siden jeg var 15. Noen ganger er den på kanskje 80, som er det laveste jeg har hatt den på. 80% av tiden er den nok på rundt 110 :S

Sitat Opprinnelig skrevet av Orca Vis post
    Er det hvilepulsen din som er over 100??
    Jeg har gått på Levaxin siden mars 2010 og min hvilepuls ligger fremdelses så vidt over 60. Den har ikke endret seg. Heller ikke det faktum at pulsen min stiger raskt ved aktivitet til sånn ca 90 ved gange uten belastning. Flyr vidre oppover ved øket belastning og synker så relativt kjapt når belastningen reduseres. Her er vi vel veldig individuelle vil jeg tro. Arv er også en faktor. I min familie er spinnesiden "belemret" med lavt blodtrykk (har vel egenlig ikke noe å si for pulsen) og hvilepulsen er som regel lav.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

Det er vel mer vanlig med lav puls ved lavt stoffskifte. Hvordan har du det med denne pulsen da? Føler du noe fysisk ubehag? Noen har høyere hvilepuls enn andre uten at dette er sykdomsrelatert og på noe vis farlig.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Orca Vis post
    Arv er også en faktor. I min familie er spinnesiden "belemret" med lavt blodtrykk (har vel egenlig ikke noe å si for pulsen) og hvilepulsen er som regel lav.
    Må nok korrigere deg litt der. BT og puls henger i høyeste grad sammen. BT måler trykket i årene når blodet pumpes ut i årene og trykket i årene i det blodet returnerer til hjerte. Kroppen har en tendens til å ville kompensere et lavt trykk med å øke pulsen.

Hos stoffskifte pasienter er det vel vanligst å ha begge deler lavt, men vi er mange på forumet som sliter med høy puls også, særlig ved aktivitet. Dette skyldes ofte andre faktorer som binyrer. Men binyreproblematikk er også knyttet til lavt stoffskifte.

Hva skal man gjøre med den høye pulsen? Ikke vet jeg...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Hvilepuls er en term.
    Men jeg antar at man har forskjellige kriterier for hva som er hvilepuls.
    Idretten har flere begreper, som eks. sittende hvilepuls, men det man mener med hvilepuls er liggende etter 15min. Man skal ikke snakke i den tiden, ikke se på Tv, men ha åpne øyne og puste normalt.

Det finnes forskjellige teknikker til å senke pulsen under hvilpulskriteriet.
    Man kan feks benytte dykker-refleksen. Og en trenger ikke dykke, det er nok med en kald vårtklut i panna og å holde pulsen. Da synker pulsen flere slag for kroppen tror den må spare på oxygenet.....

Ser man snakker om hvilepuls utover dagen og antar at man ikke følger den idrettslige termen da.
    Det jeg vil si, er vel at det er en fordel om vi snakker om det samme.
    Hva er hvilepulsen etter hvile ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Lav puls...
    Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 3
    Siste melding: 05-10-08, 18:59
  2. Puls...
    Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 1
    Siste melding: 21-03-07, 23:43
  3. Høy puls etter mat...
    Av Irgni i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb