Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    68
    Meldinger
    10,234

Smile Svovl og MSM (methylsulfonylmethane)

Til Vigdis her:
    I "min" glukosamin-tråd skrev jeg bl.a. "Når det er sagt, må jeg lige gøre opmærksom på, at jeg aldrig har indtaget glukosamin(sulfat) alene, men altid sammen med MSM. Der var en kort periode hvor jeg er gået tom for MSM, ikke mere end 5-6 dage og da kom nervesmerterne i benet (efter en gammel DP i 1999) tilbage. 3-4 dage efter at jeg genoptog MSM, var de væk igen." Og jeg må tilføje at når jeg skriver "voldsomme" (smerter) så mener jeg "voldsomme". Så voldsomme, at man end ikke kan holde sig oprejst. Det er min erfaring med alle slags smerter i led og muskler, at MSM enten mildner den slags smerter dramatisk, eller fjerner dem helt. Desuden har MSM længe været brugt af dyrlæger til at fjerne smerter hos f.eks. vædeløbsheste og disse prægtige dyr kan man vist ikke mistænke for at være "købt og betalt" eller for "placebo".

"MSM - methylsulfonylmethane - er også et naturligt stof, der stammer fra plankton i havene, hvorfra det stiger op i atmosfæren, når plankton rådner, kommer ned med regnen og bliver optaget i planter og træer. (...) Det findes naturligt i vores krop i mindre mængder. Det er utrolig ugiftigt, nærmest i styrke med vand. Et voksent menneske skal tage et helt kilo på en gang for at have 50% risiko for at dø af det. MSM virker smertestillende ved ryg- led og muskelsmerter i doser på op til 5 gram to gange dagligt. Større mængder hjælper ikke. MSM er også med til at gøre tarmslimhinden tæt ved utæt tarm og modvirker derfor allergi. Det er også godt mod ar dannelse efter operationer og opheling af skader, fx idrætsskader, da det gavner bindevævet og modvirker inflammation. (...) Dosis af MSM er fra to til fem gram to gange dagligt." (Kilde...)

Jeg selv har i årevis brugt denne på abonnement fra UK, og hvis sandheden skal frem, er jeg fortsat lige forbløffet over MSM's smertestillende virkning, som jeg var første gang jeg har erfaret det da mine (dengang friske) "diskus-prolaps-smerter" mildnedes først, for at forsvinde helt "uden grund". Hvad angår inflammationer, har jeg ingen erfaring i. På den anden side, at jeg (i min alder) har slet ingen betændelser nogen steder i kroppen, kan måske takkes MSM for. Det ved jeg ikke, men det tror jeg på. Varmt anbefales.
    Til Damen her:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
    Har vært masse hos ulike hudleger tidligere, da jeg har hatt ymse hudplager siden jeg var liten. Etter hva jeg har lest kan nok ikke en hudlege gjøre stort mer enn hva som har blitt gjort.
    Hej Damen

Hvordan er (var) din hud i det hele taget? Har du en sart, tynd hud? Eller er den tyk og u-elastisk? Ved skrammer eller sår - heler huden godt og hurtigt, eller langsomt og trægt? Og hvad med ardannelse? Ved ikke om du har været opereret for noget eller på anden måde har fået ar, men hvis du har - er det pæne ar eller grove, "udflydende" og/eller mørke?

Da du har haft mange hudplager siden du var lille barn, har jeg svært ved at sætte alt på, at det er hormonernes skyld altsammen. Det kunne tyde på at du kunne have et dårligt optag af svovl (eller en svovlfattig kost) og evt. lever i en permanent tilstand af underskud af svovl. Uden svovl nok - en dårlig keratin-gendannelse i overhuden > nem grobund for bakterier/svampesporer = hudinflammationer/allergiske reaktioner + svækkelse af beskyttelse mod sollyset = igen grobund for hudinflammationer/allergiske reaktioner.... og sådan kan man blive ved og ved. Svovl er mad, svovl er næring, får man for lidt af det, kan kroppens celler (her hudceller) ikke regenerere. "Svovlbade, og andre former for svovltilskud udvortes anvendes på huden ved psoriasis, eksem, skæl, follikulitis (inficeret hårsække), vorter, og pityriasis versicolor (en kronisk hudsygdom karakteriseret ved lapper af hud, som afviger fra farven fra sædvanlige hudfarve)." Endnu mere effektiv indvortes. Kilde (University of Maryland)

Derudover påvirker svovl (eller svovlmangel) et svimlende (an)tal af kroppens øvrige funktioner, hvoraf en del minder pænt om, hvad du tidligere har skrevet om div. plager... både inde og udenpå kroppen. 3 måneder med 3 g MSM dagligt og der er gode chancer for at du kan få dig en aha-oplevelse. Det er nemlig noget jeg en gang har væddet mod (du ved - "skeptiker" er mit andet navn) og... tabte (gudskelov).
    Sitat Opprinnelig skrevet av Damen Vis post
    Hvordan får man i seg svovel til vanlig da? (...)
    Event. kan du anbefale produkter med samme innhold som jeg kan kjøpe på helsekost her, så jeg kommer fortere i gang.
    Det lader til (iflg. denne artikel), at MSM er at regne for lægemiddel i Norge og kan derfor ikke købes.

Men man kan altså godt købe MSM til..... heste i Norge, og dette for småpenge i sammenligning med "menneskepriser". Det gør også et par danskere jeg kender. De bruger det dyrlægens MSM til at bade i, men lige netop det ved jeg ikke så meget om.

En naturbehandler skriver om MSM: "svovel (MSM) er et flyktig stoff. Det finnes mange matvarer som inneholder svovel, men det er umulig å spise de mengdene som kroppen helst skulle fått daglig. Hvem klarer å spise en kilo rå brokkoli i slengen for å få i seg dagsdosen? Så fort brokkolien legges i kokende vann, forsvinner nemlig svovelen. Derfor er det viktig å få dette stoffet i seg utenfra." Men så afslutter hun artiklen med følgende oplysning: "En boks MSM koster rundt 800 kroner og varer i rundt fire måneder. Det blir 200 kroner i måneden. - Man får fylt opp lageret i kroppen i løpet av disse månedene. Ta en skje om dagen og rør ut i vann eller juice." Det ER dyrt... Artiklen er skrevet i 2005, så det er ikke til at sige hvad info er forældet eller fortsat aktuelt. Jeg kunne (i hvert fald) ikke finde en forhandler i Norge....

Ellers kan MSM nemt købes i Sverige, i Danmark, og i resten af EU/EØS. Det er dog bedst at sammenligne priserne idet de varierer meget. Hos Vimishop.se kan man købe 1 kg MSM for lidt over 500 sek. Det er en god pris.

Hvad angår svovl-salve, er det omgærdet af mystik, hvorfor i alverden kan man købe et utal af svovl-produkter i hele verden, men i Scandinavien nærmest slet ikke. Prøv at google på Sulphur ointment (søg i Billeder) og se selv. Hvis du finder en svovlsalve i EU/EØS er det så afgjort et forsøg værd. Eller kunne man måske spørge om apoteket kan fremstille svovlsalve magistrelt, selv om jeg personligt foretrækker købe den slags selv, da jeg, i så fald ved, hvad der er i. Det er ikke altid at apotekerne kan finde ud af at bruge organiske cremebaser kan jeg hilse og sige. Desuden er de apotekfremstilte remedier hundedyre. Meeen... hvad med at købe svovlsæbe hos en dyrlæge? Det ved jeg flere gør med succes. Og når man nu er i gang, kan man spørge om evt. andre svovl-produkter. Kvalitet er mindst lige så god som "menneske-produkter" og så er de ikke testet på... dyr.

Også salve med tjære er nyttig i behandlingen af kroniske hudlidelser. Det lugter fælt af "helvede", men virker altså... også i den grad.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: Svovl og MSM (methylsulfonylmethane)

Takk for informasjonen. Da blir det harry tur så fort jeg orker å bevege meg blant mennesker.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn