Side 11 av 11 Først 1234567891011
Viser søkeresultater 101 til 110 av 110
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    68
    Meldinger
    10,234

Smile Sv: Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Å leve med lavt stoffskifte har i hvertfall endra meg. Før var jeg en person som hadde full oversikt, husket alt...
    Jeg prøver litt her og litt der, men klarer jo ikke å gjøre så mye. Til slutt må jeg bare sette meg ned, eller gjøre noe enkelt. Altså som f.eks. å brette klær, da vet jeg hva jeg skal og klarer holde oversikt.

Merkelig at det blir sånn. Før var jeg effektiv, nå går jeg ofte rundt og vaser og surrer uten å få gjort noe. Gjør litt her og litt der, men klarer ikke fortsette. godt å se det er flere som er som meg.
    Det er i hvert fald noget, vi kun har hinanden til at forstå, hvad betyder. Uanset at jeg er gået over til Thyroid for nogle år siden, er visse aspekter af at "leve langsomt" irreversible. Men jeg er også gammel i gårde. Det er I mange andre ikke, gudskelov. I har fortsat en chance at blive meget bedre, forudsat at I ikke lader jer spise af med underlødig behandling for sygdommen. Vent ikke over tyve år, som jeg gjorde.... slå i bordet og bliv ved med det til det virker! Til skræk og advarsel har jeg postet en ny tråd under overskriften Hormonal lobotomi - Abulia. Havde jeg fundet anden behandling tyve år tidligere, var der ikke noget at poste tråden om, mener jeg.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?

Det er viktig det du sier og å si ifra ja. Jeg merker at etter som jeg er blitt bedre, for det er jeg jo faktisk blitt så våkner kampviljen litt igjen hos meg. Neste legetime skal jeg henvises videre. Legen vilvil til henvise til sykehuset, men jeg en privat endokrinolog, som jeg har hørt positivt om. Og jeg håper jeg klarer å stå den helt ut og komme privat. Jeg betaler gjerne for ting, og jeg vet folk er flinke!

Skal lese tråden din Anisa.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Oj, dette virker litt "skummelt" :O

I dag var jeg hos en spesialist, og det var bra på godt og kanskje litt "vondt"?

La meg først gi en beskrivelse av selve "turen". Jeg bor et par timers kjøretur unna, så jeg dro tidlig og hadde 1 time buffer for problemer på veien. Men trafikken sto, og jeg trodde aldri jeg skulle rekke frem. Jeg var stressa og fortvila, for at jeg kom til å gå glipp av timen min. Jeg rakk frem, men jeg hadde løpt og var megastressa, så om jeg i det hele tatt fikk sagt særlig mye fornuftig tror jeg ikke. Arket med huskelista mi, lå hjemme også, og hodet var helt "blåst".

Han trodde jeg kanskje ikke hadde lavt stoffskifte, men at det er noe annet og vil ta meg av medisin. Blir sannelig "avhenig" av denne medisinen, for jeg ble litt redd for å prøve det eksprimentet. Er redd for å få en real nedtur og gå rett i bunn igjen, for selv om medisinen ikke fungerer bra nok, så fungerer jeg tross alt bedre, og jeg synes ikke lenger jeg selv er totalt håpløs. :P

Skjer så mye ellers i livet mitt, at jeg har ikke "råd til" en skikkelig nedtur nå. Det er så mye om skjer at jeg ikke har orket og fokusere på meg, eller å følge med her inne.

Jeg har tatt diverse prøver i dag og hadde også en arbeids-EKG, men der tror jeg kanskje jeg misforsto litt. Så kanskje jeg gjorde noe feil der? Vi får se...... Uansett har jeg ny time med flere svar neste uke.

Fant en tråd om å slutte brått på medisiner, men den var 2 år gammel. Så om det finnes noen andre her inne med erfaring, så fortell gjerne! For meg føles dette bare skummelt akkurat nå.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Oj, dette virker litt "skummelt" :O

Hei Qa!

Ja, dette synes jeg virket skummelt. Hva var teorien til spesialisten når han mente det var "noe annet"? Jeg ville ha vært veldig skeptisk til å kutte ut medisinen. Høres ikke bra ut, ihvertfall ikke uten noen spesiell teori i bakgrunnen, noen konkrete mistanker om annen sykdom. Skal du være en prøvekanin?

Jeg har lest noen av innleggene dine, og jeg tenker jo at du er ganske typisk når det gjelder lavt stoffskifte og slitne binyrer. KJenner meg veldig igjen, og av egen erfaring vet jeg hvor viktig det er med binyrestøtte. Fikk du testet binyrene dine? Det at du ikke tåler stress er et veldig typisk symptom! Det kan forklare hvorfor du er så ustabil i formen. Hvis du ikke har fått testet kortisolet ditt (altså binyrene), bør du insitere på dette. Blodprøver holder ikke, du ta spyttprøve. De analyseres på Aker. Vis blant annet til at det står i pakningsvedlegget til levaxin at det ikke skal gis til pasienter med underfunksjon i binyrene! Dette er veldig viktig! Jeg ville ha nektet å kutte ut medisin før binyrene er ordentlig utredet eller at du har fått prøvd binyrestøtte.

Rufus

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Jeg tenker det samme som deg, at dette er ting som bør sjekkes ut, for jeg har også kjent meg igjen i det som noen av dere forteller. I går var ikke dagen jeg fikk sagt så mye fornuftig, hodet var tomt, og når huskelista ligger hjemme sliter man.

Planen min er å få en utskrift av alle prøvesvar av meg, og ta dem med neste gang, pluss at jeg skal ta med min egen beskrivelse av hvordan ting har vært. Så blir jeg ikke begrenset av ytre omstendigheter.

Selv tror jeg at hans antagelser kommer på bakgrunn av legens henvising, som jeg mistenker ikke var god nok. Der sto også kun siste prøvesvar, som jo viser bra resultater (tror jeg). Jeg har "glemt" meg selv i det siste. Har vært og er mye rundt barna nå, så da har jeg ikke overskudd til å følge med på stoffskifte og alt rundt det. Men jeg fikk et spark bak med den turen i går, så jeg skal forberede meg skikkelig ved å ha med all dokumentasjon neste uke. Da blir jeg ikke stoppa av at det sier stopp for meg.

Takk for tilbakemeldinger, forresten. Er godt å høre andre som tenker som meg. Når alt blir "kaos" i stress, så tenker man jo ikke klart selv.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    49
    Meldinger
    2,404

Jeg har "glemt" meg selv i det siste. Har vært og er mye rundt barna nå, så da har jeg ikke overskudd til å følge med på stoffskifte og alt rundt det. Men jeg fikk et spark bak med den turen i går, så jeg skal forberede meg skikkelig ved å ha med all dokumentasjon neste uke. Da blir jeg ikke stoppa av at det sier stopp for meg.
    Husk at for å ta vare på andre må du først ta vare på deg selv. Lykke til hos legen

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Jeg er jo generelt skeptisk. (punktum)
    Særlig til at man har satt pasienter på feil behandling - og latt dem bare gå der.
    Burde jeg ikke være det ?
    Så husker jeg jo dårlig da : hadde du antistoffer ?
    I så fall : ikke slutt med behandling ! Finn en annen lege.
    Er ikke anti-TPO målt ? - se å få målt !
    Målte anti-TPO negativt ?
    Vel - da er det en teoretisk mulighet.
    Men TSH må da respondere på lave fT4/fT3 - verdier. Gjør den det, har du en mulighet for at du er feilbehandlet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    64
    Meldinger
    1,362

Hei Qa
    Jeg vet ikke noe om bakgrunnen din (symptomer, blodprøver da du startet på Levaxin osv.), men jeg vet litt om å slutte med behandling fordi en spesialist får den gode idéen. Selv fikk jeg nok det rådet fordi han var lei av maset mitt som han ikke skjønte noe av. Ikke gjør den samme feilen.

Skal du slutte må det være en god grunn til det, og den grunnen ser i alle fall ikke jeg i infoen ovenfor. Og det viktigste er at du selv er overbevist om at du bør slutte i og med at det er bare du som får problemene med det hvis det skulle vise seg å være en dårlig idé.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    54
    Meldinger
    3,366

Hej Qa

For mig lyder det som om, lægen bare vil 'se om det hjælper' at kutte medicinen
    Men det er ikke rimeligt at udsætte dig for nogen risiko, hvis det bare er fordi, lægen ikke ved nok om, hvad han ellers skal gøre ! Der skal være velbegrundet.

Dette er nok så alvorligt, eftersom vores medicin jo i sagens natur er erstatning for det, vi ikke selv kan lave !

Ikke godt at vide, hvad der foregår i hovederne på sådan nogle læger. Har de ikke lært, at stofskiftet er grundlaget for resten? Og hvordan tør de så eksperimentere med os ?!

Hvis du mener, du har haft gavn af medicinen, må der være en grund til det. Når du så alligevel ike har det godt nok, må der være en anden grund - at du enten ikke er reguleret ordentligt, eller at dine binyrer ikke har det godt.

For: Hvis man ikke har noget at bruge stofskiftemedicin til ... vil man da få det rigtig dårligt, hvis man spiser det ?!

I forbindelse med Eltroxin-skandalen i Danmark blev det klart, at mange reagerer på de såkaldte tablethjælpestoffer. Og på indlægssedlen fra Merck, som laver Euthyrox, står der da også noget om, at man kan udvikle allergiske symptomer over for disse stoffer. Så kan man, i følge Merck, blive nødt til at kutte medicinen for at finde ud af, hvad der er hvad og hvad man så skal stille op.
    Men man kan vel også bare skifte medicin, mener jeg så ... Min mor er et godt eksempel; fik det bedre i løbet af bare et døgn efter at være skiftet fra Euthyrox og et Lio-eksperiment til Erfa http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...ad.php?t=11037

Lykke til, Qa
    - jeg husker ikke, hvilken medicin, du bruger ?

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    68
    Meldinger
    10,234

Lightbulb Sv: Depresjon eller er det stoffskifte mitt?

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 11 av 11 Først 1234567891011

Lignende tråder

1. Svar: 125
    Siste melding: 13-10-10, 22:50
  2. Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
    Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av Borreliose
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-09, 21:51
  3. Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
    Av Qa i forumet Depresjon
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-07, 21:14
  4. Depresjon og lavt stoffskifte
    Av -diab- i forumet Depresjon
    Svar: 4
    Siste melding: 27-07-07, 00:10
  5. ny her: lavt stoffskifte, våkenhet, psyke, depresjon
    Av sloevingen i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 13
    Siste melding: 26-12-06, 14:16

Bokmerker