Side 2 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 98
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Høyt stoffskifte kan slite på hjertet.

Og jeg tror det også er noe å bekymre seg over når det kommer til osteporose uansett grunn til det høye stoffskiftet.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Ja.. noen har jo høy t3 som følge av høyt stoffskifte, mens andre har høy t3 som følge av stoffskiftehormonene de tilfører kroppen.. Så tenkte på hvilket av disse alternativene som kan forårsake osteporose? Om det eventuelt er begge? spørsmålet dukket opp da nora fortalte om datterens t3 på 40 og noe..

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Det er skrevet mye om osteoporose og lav TSH, men de fleste som har hypothyreose mener det ikke er lav TSH per se som har noe med osteoporose å gjøre, men høy ft3 slik som for eksempel hyperthyreose.

Det er gjore flere studier, og de første indikerte en sammenheng med lav TSH og osteopporose, men når man gjorde nye og ekskluderte dem som hadde vært hyper før, så var det ikke noen sammenheng mellom lav TSH på thyroxin og osteoporose.
    de første resultatene kom vel av at man inkluderte dem som hadde vært hyper før.
    mer om dette hos www.drlowe.com og hos http://thyroid.about.com

Fremdeles så tror mange leger at det er en sammenheng.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard få`kke Armorn jeg...

Kommer hjem fra legen, og veit ikke om jeg er irritert eller sur Men jeg får ikke Armorn av legen min hvertfall. Hun har nå etter 2 mnd lest om det og sidestiller det med ting fra helsekosten, og er ikke til å rikke. Jeg argumenterte att det er det som var vanlig medisin før levaxin, men nei.

Er egentlig ei kjekk dame som tar meg for det meste på alvor, og vi har hvertfall blitt enig att jeg må være i øvre sjikte på FT4 tabellen(rundt 20) for å være "frisk" så vi er hvertfall kommet så langt.

Da får jeg jo høre med dere ARMORNere da, en eller annen her bestiller det rett fra England. Hvordan gjøre jeg det og hva er prisen?

Om jeg ikke gjør det helt enda, så kommer jeg nok til å prøve, om da ikke formen blir helt toppers igjen innen kort tid. Er gøra lei!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Jeg synes at du må se på ft3-prøver også, og hvis ft3 er lavere enn ft4 i sitt referanseområde gjør det mening å prøve liothyronin.
    Har du vurdert det?
    Armour vil øke din ft3 ganske mye. Kanskje du trenger bare litt lothyronin.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    75
    Meldinger
    490

Standard

Kan jo prøve en kortvariant siden jeg har brukt det siden mai 04.
    Armour er tørket grisekjertel, og det var det man brukte før medisinindustrien utkonkurrerte det med sin Levaxin, som de hevdet var "så meget bedre". De fikk leger og bevilgende myndigheter med på sin argumentasjon til de grader at produktet faktisk ikke har gått igjennom de vanlige godkjenningstester fordi man trodde på at "det var det samme, bare mye bedre" enn det man brukte.
    Legen kan skrive ut dette på spesielle vilkår og trenger ikke søke om det - men du må betale selv. Koster 2-5000 i året.

Vil bare legge til at dette virker forskjellig på oss. Jeg fikk et helt nytt liv på Armour for jeg var skikkelig dårlig på Levaxin. Som "mitt eget thyroxin" var det likevel ikke, (selv om jeg har mange likhetstrekk med grisen), så nå prøver jeg om en cocktali kan gjøre det enda bedre.

Din opplevelse hos legen er nok desverre velkjent. Leger har en sterk inngrodd skepsis til alt som smaker av helsekost, og om Armour havner i nærheten så får du de reaksjoner du fikk.
    Jeg synes at en som ikke har det bra på Levaxin må ha full rett til å få prøve noe annet ! Det er etter mitt syn et overgrep du er utsatt for, et overgrep mot din egen integritet i personlige helsspørsmål.
    Jeg synes ikke du skal gi deg på dette, og håper du har ork til en ny rubde. Om du trenger meg som sannhetsvitne til at jeg er blitt bedre, så stiller jeg opp. Bare send meg en Pm, så skal du få telefonnummert mitt hvis legen din vil snakke med meg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
    Om du trenger meg som sannhetsvitne til at jeg er blitt bedre, så stiller jeg opp. Bare send meg en Pm, så skal du få telefonnummert mitt hvis legen din vil snakke med meg.
    *hoppe og ned og vinke febrilsk* Jeg også! Jeg også!

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard Re: få`kke Armorn jeg...

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    Da får jeg jo høre med dere ARMORNere da, en eller annen her bestiller det rett fra England.
    Og her er det nok meg du tenker på. Kan sende deg linken til nettapoteket etterhvert om du finner ut at det blir nødvendig, men det beste - dersom du bestemmer deg for å prøve armour - er selvsagt at du får det gjennom legen din, for da har du det kontrollert, du har trygghet, osv. osv. Og du slipper porto. Samt hovedpoenget; at det blir registert i systemet at du får armour (i motsetning til om du bestiller selv) - og det er ganske viktig med tanke på fremtiden.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

jeg har brukt Liothyroin i over 2 mnd, og det har hatt en kjempefin effekt, men jeg ville ha en bekreftelse fra legen om att jeg får prøve det om jeg ikke kommer meg tilbake til jobb snart.

Har vært hos Mr Oftebro idag, og han er også IKKE for Armorn, men ikke av samme grunn som legen min.... Men det skal bli artig å se hva han sier etter hvert, og til kr 2000,- pr 25 min bør han jo igrunn si noe fort spør du meg . Faren min har også vært der idag og han skal kanskje på ett dags-kurs i ernæring, noe jeg også helst vil. er egentlig derfor jeg ville dit for å få hjelp via mat.

Han tror og så att jeg kan ha blitt resistent mot Levaxin, siden jeg ble dårlig så kjapt, så vi får igrunn se. Timen hos han ble ikke det jeg hadde forventet, men jeg ønsker meg litt kjapp fremgang og raske svar og da har jeg kanskje fått feil sykdom.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Ja, lavt stoffskifte og lav tålmodighet er ikke noe god kombinasjon, hehe. Det var det med de tre T'ene.
    Men hvilke argumenter hadde Oftebro i forhold til armour? (vil han ikke gi deg det, eller vil han ikke gi noen det?) Det er greit når vanlige leger er i mot, for de har ofte ikke satt seg inn i det.. og har direkte kunnskapsmangler. Men hvis såkalte eksperter ser armour som noe betenkelig, blir jeg litt bekymret, iallfall nok til at jeg vil lytte til eventuelle argumenter i mot. Selv har jeg hatt en veldig bra periode etter at jeg startet med armour, men jeg har kanskje 60 år igjen å leve, så det er klart jeg tenker på eventuelle ukjente ringvirkninger.. ikke veldig mye, men det gnager i bakhodet.

Side 2 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. symptomer siden 1990?
    Av Lita i forumet Presentasjoner
    Svar: 11
    Siste melding: 18-02-10, 11:33
  2. Woodstock 40 år siden!
    Av Anisa i forumet Forum: Litt musikk
    Svar: 0
    Siste melding: 02-09-09, 22:51
  3. Les på denne siden om ME
    Av Tynn Tråd i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 18
    Siste melding: 01-02-07, 21:00
  4. Fra hyper til hypo..
    Av tollo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 30-08-06, 23:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine