Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    48
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Hvordan kan man vite hvilke symptomer som hører til hva???

ME meg her, og ME meg der. Jeg er lei av at alle endokrionloger forteller folk at de har ME så snart de ikke blir friske med levaxin, evt lio. Veldig nyttig diagnose for å skjule sin inkompetanse og utilstrekkelighet. -Kalle det noe annet når de ikke lykkes med behandlingen. Jeg har også ME-diagnose fra en endorinolog. Selvfølgelig har jeg ikke ME, bare binyretretthet og hypothyreose.

Hvis ikke du får gehør hos legen i morgen mht Thyroid og binyrestøtte (du MÅ teste binyrene med spyttest), så ta saken i egne hender. Det er flere som gjør det... Lykke til i morgen

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Er så glad jeg har dere.

Jeg har bare cirka tall på siste måling nå i september, for de fikk jeg bare muntlig. Da var TSH 0,46, noe som er mye høyere enn før sommeren. fT4 var 14,3, noe som er nedgang, for jeg var faktisk oppe på 16 i juni. Og jeg var jo bedre i sommer.

fT3 har fastlegen aldri målt, men spesialisten sa noe om 3 et eller annet, men ville ikke snakke mer om dan. Så den vet jeg rett og slett ikke hva pleier å ligge på. Selv mener jeg at jeg har mye å gå på her før jeg kan slå meg til ro.

I tillegg så er jeg også veldig enig med dere som snakker om binyrene.

Jeg tregte virkelig deres ord nå, så dette hjalp mye.

Medlem siden
    Aug 2010
    Meldinger
    81

Jeg har dessverre ingen råd til deg, men må bare si at jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i mye av det du skriver. Jeg sitter også med en ME-diagnose som jeg absolutt ikke tror på, men jeg ser jo begrensningene mine. Jeg har høye anti-tpo så jeg må ifølge legen vente til de andre prøvene mine slår ut før jeg får prøve medisin for stoffskifte.

Håper du finner en vei ut av elendigheten. Som sagt jeg har ingen råd men hadde lyst til å gi deg en medfølende klem!
    Anti TPO sier "Hashimoto's". Legene sier "ME".
    Det som er vanskelig med ME-diagnosen er at man ikke får noe hjelp
    .

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Sitat Opprinnelig skrevet av jolene Vis post
    JJeg har høye anti-tpo så jeg må ifølge legen vente til de andre prøvene mine slår ut før jeg får prøve medisin for stoffskifte.
    Uff, det er ikke noe ok. Håper du slipper å ha det slik lenge!

Sender deg en klem tilbake.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Da er jeg henvist videre til sykehuset og det står om mitt ønske om utredning i forhold til nyrer og prøve andre medisiner. Så da velger jeg å være positiv frem til det er prøvd ut.

Blir jo nok en runde med vente tid, men nå har jeg noe å se frem i mot og det er bra.

Så får jeg bare krysse fingrene at jeg har hellet mer med meg denne gangen. Jeg skal i hvertfall ikke godta ME diagnosen, før jeg har prøvd det jeg kan først.

Er glad nå.

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Hvilke matvarer bør man spise/ikke spise? Hvordan bør...osv.
    Av Dolphin i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 12
    Siste melding: 13-12-15, 13:33
  2. Hvilke symptomer får man ved for mye binyremedisin?
    Av Flower i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 22-07-10, 17:26
  3. Svar: 14
    Siste melding: 20-04-08, 14:01
  4. Svar: 6
    Siste melding: 18-04-08, 19:52
  5. Hvordan skille høyt stoffskife fra lavt på symptomer
    Av sverre73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 12-12-06, 12:13

Bokmerker

Regler for innlegg