Side 11 av 11 Først ... 91011
Viser søkeresultater 101 til 105 av 105
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

TAkk for det, gunnda

Jeg har meldt meg inn i denne yahoo-gruppen, som tar for seg begge problemene..
    http://health.groups.yahoo.com/group/Na ... esADRENALS
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kjære anitab

Hvordan går det med deg? Vi venter i spenning... ;-)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Jo altså, nå skal dere høre..

Måtte bare ta en pause herfra, prøver å få orden på alt dette ved å bruke intuisjonen min, og det ble litt mye "støy" rundt meg.

Ting gikk jo rimelig bra, sålenge jeg ikke hadde noen påkjenninger, men de er altså ikke til å unngå avogtil, gitt.. Jeg ønsket også ha muligheten til å hjelpe meg selv ekstra over de påkjenningene, så jeg bestemte meg for å gå videre uten å ha truffet Dr. Peatfield igjen. Han skal ikke ha klnikk her i min region før i juli, og jeg følte at den forbedringen jeg hadde etter jegt starta med binyreekstraktet var gått over, og at jeg faktisk følte meg verre.

Begynte med hydrokortison for en mnd siden ca. Brukte 1% krem, som jeg fylte over på en 5 ml sprøyte med målestreker, og regnet ut fra at 0,1 ml krem tilsvarer 1 mg hydrokortison. Trappet opp forsiktig etter skjema herfra http://www.stopthethyroidmadness.com/ad ... -to-treat/ og fikk svar på spm fra yahoogruppen jeg nevner over her. Tar tempen og tolker etter skjema herfra: http://www.drrind.com/tempgraph.asp

Gikk samtidig ned fra 2,5 G Armour+10 lio, (trur det var det jeg hadde havnet på) Tok høy dose C, havsalt, og binyreekstraktet fortsatt, og urter for candida.

Ting har sakte gått (eller 1 mnd er kanskje ikke så sakte) oppover. litt etter litt har symptomene forsvunnet, mens noen "gamle" er kommet tilbake og gått igjen. Men stort sett er ting MYE bedre, morgenene er ok, ikke smertefulle, snur meg lett om natta, mer energi, jeg kunne ramsa opp en lang liste Men når jeg nådd maksdose med hydrokort (gikk over til tbl etterhvert - enklere npr man er på bytur..)så kom muskelspenningene tilbake, og helstive kjever, akkurat som når jeg begynte med Armour, og hver gang jeg økte den. Så jeg kutta all Armour og var på bare 20Lio en stund, tilslutt kutta jeg alt og var uten i en ukes tid. Merka ingen forskjell, kjevene var like forb stive.

To dager siden var jeg hos kinesiolog (går hver mnd) hun brukte muskeltesting for å finne dosene mine i alt jeg tar, og det viste seg at jeg måttte stoppe binyreekstraktet. Og jepp, det stemte- dagen etter jeg kutta ut det var jeg i knallform! Kjevene strammer seg litt midt på daen, men er ellers avslappet og ok. Avslappet ja...nå har hypoen satt inn igjen da. Var forberedt på det, at når kroppen får nok hydrokortison, vil jeg kjenne hyposymptomene. De siste dagene har tempen flatet ut og ligger jevnt på 36.3-36.4 etter å har vært berg- og dalbane i en mnd.. Og jeg fryyyyser og sooover, sveller opp og snorker... Det pussige er at det er slike "enkle" symptomer som jeg hadde i starten da jeg fikk hypotyreosen, eg før diagnose. Mest fysisk. Og nå trapper jeg opp igjen, er på 10 Lio om dagen nå, tenker å gå opp til 20 på den før jeg tilfører Armour i kvartgrains hver uke, eller kanskje raskere.

Jepp! Det var vel det, tenker jeg.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Det er noen på Other Food Intolerances folderen i OMG tråden som endelig har fått svar ved hjelp av muskeltesting slik som kinesiologi. De bruker en testing etter Dr. Klinghardt sin metode og de bruker tre personer tror jeg, en person imellom for å utelukke falske testreaksjoner. Dester alle tiskudd og medisiner på den måten og det stemmer bra.
    Interessant.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Jeg har stor tro på kinesiologi, og har hatt veldig bra resultater ved å bruke det både på meg selv og på datteren min. Gikk hos en i Norge som fokuserte mest på det emosjonelle og mentale, og balanserte "gamle" ting. Det har vært veldig utviklende. Men her jeg bor nå fant jeg en som fokuserer mer på kosthold og slikt, noe som tydeligvis har vært midt i blinken for meg akkurat nå. Dessuten er hun et vidunderlig menneske..

Har kommet meg over candidaproblemene iflg henne, og hun har bekreftet at jeg har intoleranse for hvete og melk og leaky gut, som jeg tar urtepreparater for. Gikk ned 10 kg etter jeg kutta hvete og melk. Og sukker og sjokolade da, men det har jeg ikke klart å kutte heelt ut da.. :-)

Side 11 av 11 Først ... 91011

Lignende tråder

1. Hvordan virker FT3 på formen deres?
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 01-12-06, 17:30
  2. FT4 og formen
    Av brits i forumet Høyt stoffskifte
    Siste melding: 11-06-06, 22:54
  3. Hvor finne referanseverdier?
    Av Vilde i forumet Blodprøver
    Svar: 7
    Siste melding: 05-05-06, 18:00
  4. Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
    Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Siste melding: 08-09-05, 14:01
  5. Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
    Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 27-05-05, 21:02

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn