Side 2 av 11 Først 1234 ... Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 105
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Ja, det er sant at det kan være lurt å bare ta 5µg liothyronin uten å senke levaxindosen, noen har prøvd det med hell her.

Det er fordi ft4 går NED når man begynner med liothyronin.

Du har lav TSH og lav ft4 og lav ft3 fordi du har en eller annen prosess i kroppen som senker disse.
    Det kan være en kronisk betennele eller inflammasjon som sender ut cytokiner som jo er kjent for å gjøre akkurat sånn.
    Cellegift eller strålebehandling gjør sånt også, er du under en slik behandling nå?

Det er feil å stirre seg blind på TSH. Hos meg og mange andre blir den jo 0,02 bare man får ft4 og ft3 halvveis opp.
    Jeg må ha dem minst 50% og Haug skriver at de ofte skal være høye.
    Hvor, er jo individuelt.

Det med bevis for at liothyronin virker eller ikke virker, er både og, fordi de forsøk som de gjorde, underdoserte forsøkspersonene slik at både ft4 og ft3 sank og TSH steg........slett ikke noe bevis, mener jeg. man må da få ft3 opp og beholde ft4 i øvre halvdel før man kan si noesomhelst, alt annet ligner for meg personlig på forskingsjuks.
    Escobar-Moreale konkluderte med at det ikke hadde noe for seg heller men at pasientene foretrakk kombinajsonsbehandling....

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Hmm, Nora, nå ga du meg virkelig noe å tenke på. Hvorfor har ingen av ALLE de legene jeg har vært hos det siste året vært inne på at kreftbehandlingen virker inn på stoffskiftet...

Nå søkte jeg på et amerikansk brystkreftforum jeg pleier å lese, og det viser seg at det er veldig mange der som har opplevd å få stoffskifteproblemer både under cellegiftbehandling og med herceptin. (en målrettet behandling mot spes aggressive kreftceller)

Jeg fikk adjuvant behandling med cellegift fram til mars i fjor, deretter stråling i 5 uker, og startet 6 uker etter med Herceptin, som jeg har fått i ett år, siste dose for 3 uker siden. Går på antiøstrogener og er kommet i for tidlig overgangsalder, med typiske symptomer. Så det er jo sant som fastlegen påpeker at alt dette henger sammen, og slett ikke rart at jeg er sliten, trøtt og deprimert, hjernetåke er jo også ganske vanlig etter cellegift. Men det er bare stoffskiftet det går an å gjøre noe med akkurat nå. Herceptin tar flere mnd før det er ute av kroppen, og antiøstrogen skal jeg fortsette med i 4 år til. Hvis jeg holder ut...

Mener du Nora at levaxin eller liotyronin da har liten effekt så lenge jeg har disse andre prosessene gående?

Jeg er tenker sånn at så lenge det går an å måle at t4 og t3 er for lavt, må det bli bedre av å tilføre mer uansett hva som trekker det ned...
    Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard

Det er flere brystkreftpasienter som forteller at ft4 er gått ned samt TSH. Kommer av betennelse/cytokinene antageligvis.
    Du kan jo skrive en liten ting til bladet Thyra, at legene bør informere om at stoffskiftet kan gå ned.

Herceptin har jeg hørt mye om.
    Det er noen bloggere som skriver noen bra blogger som bruker /brukte Herceptin. Den ene er Ull og Tull og den andre er Lauren Cahn (yogachickie)
    Ingen avdem bruker dog thyroxin eller stoffskiftemedisiner.

Det er bare å øke dosen slik at ft4 og ft3 er i øvre tredel, akkurat som Haug skriver. Ofte skriver de også at noen pasienter trenger dem littegrann OVER referanseområdet.
    Dine tall er veldig lave.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Takk for råd om blogger og dosering, jeg jobber meg sakte men sikkert oppover nå. Har ikke hatt noe hypersymptomer etter jeg startet med lio, og mener å kjenne at tåka letter litt.
    Mannen i huset sier han merker forskjell ihvertfall, og jeg oppdaget sjøl i dag at jeg er blitt en strengere mor enn på lenge. Godt tegn på mer overskudd for min del, men kanskje 4-åringen ikke er like enig i det...
    Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Og ja, tror jammen meg jeg skal skrive noe om dette med kreftbehandling/stoffskifte til Thyra. God idè! Det er nok dessverre slik med kreftbehandling at de er så opptatt av den ENE sykdommen, og setter alt inn på overlevelse, slik at alt annet i kroppen blir tatt mindre hensyn til. For jeg har virkelig spurt om dette ikke kan henge sammen, uten respons overhodet. Jeg har også spurt om å få tatt stoffskifteprøver samtidig som det ble tatt blodprøver underveis. Det ble tatt mange. Men det var de ikke så keen på, for det hadde de ikke noe med der. Da måtte jeg gå til fastlegen ja.

Skal se til å få mer overskudd nå så....

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard Blitt mye bedre med Liotyronin!

Etter bare 12 dg på Lio, er jeg blitt såå mye bedre. Hjernetåka er borte, depresjonen likeså kjennes det ut som, søvnkvaliteten er mye bedre. De siste nettene har jeg hatt lange drømmer også, det er lenge siden.... Og selv om energien ikke akkurat spruter, så orker jeg endelig mer enn bare å vaske klær og lage middag. Nå har jeg tilogmed begynt å tenke at jeg kommer til å klare å begynne i arbeid igjen. Har rehabiliteringspenger ut juli, og trodde ikke jeg ville orke å starte på i august, men vil nok prøve meg i 50% hvis dette fortsetter ja

Synes overgangssymptomene også har blitt mye bedre. Ikke så mange hetetokter, og mindre kraftige. Men har veldig vondt i kroppen fremdeles, tungt og vanskelig å komme meg opp av senga fremdeles. Men det kan jo være fordi jeg har "stått på" de siste dagene, når overskuddet endelig har kommet tilbake...

Økte fra 5 mcg/dg 5 x 2/dg for noen dager siden. Hadde litt trykk for brystet de første to dagene, i dag ingen ting. Har ikke seponert levaxin.

Dette var virkelig tingen for meg, håper det varer

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Så flott at det virker.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

SÃ… godt å høre at du blir bedre
    Husk bare på å ikke bruke for mye energi med en gang, for det har en tendens til å staffe seg i lengden. Ta det rolig og øk aktiviteten sakte men sikkert.

Lykke til videre
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    England
    Meldinger
    226

Standard

Takk for rådet, må nok passe meg for å bite over for mye. I dag var nemlig formen relativt laber igjen. Ble så ivrig vettu Så nå skal jeg bare kvile og ta det rolig. Har jo tenkt å ha en lat sommer, ikke jobbe, ikke stresse....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    47
    Meldinger
    2,691

Standard

Høres bra ut!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 2 av 11 Først 1234 ... Siste

Lignende tråder

1. Hvordan virker FT3 på formen deres?
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 01-12-06, 17:30
  2. FT4 og formen
    Av brits i forumet Høyt stoffskifte
    Siste melding: 11-06-06, 22:54
  3. Hvor finne referanseverdier?
    Av Vilde i forumet Blodprøver
    Svar: 7
    Siste melding: 05-05-06, 18:00
  4. Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
    Av Leya i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Siste melding: 08-09-05, 14:01
  5. Hva bør TSH være når man forsøker å bli gravid?
    Av i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 27-05-05, 21:02

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn