Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
  1. #1
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Rogaland
    Alder
    42
    Meldinger
    21

    Standard Legger man på seg av Levaxin??

    Ble veldig opprørt av å lese det i en tråd...da jeg på mitt største var 125 kg og slet med skikkelig søvnapne og valgte og ta en Gastric Bypas og gikk ned 45 kg og nå etter fødsel klart å gå ned de 9 kg jeg la på meg og i mai fikk jeg tatt all huden på magen og følte at nå er mitt tynne liv startet hehe, men så leste jeg da plutselig om ei som skrev at hun la sånn på seg av Levaxin.....og da tar jo panikken meg helt kjenner jeg......


    anyone who knows???
    Høyt stoffskifte som kom i forbindelse med fødsel. Nå lavt.
    TSH:13 FT4:12 FT3:3,5 Levaxin 100 mg pr dag.

  2. #2
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

    Standard Sv: Legger man på seg av Levaxin??

    Ikke vet jeg sikkert, men føler jo litt at dette er et sånt "hva kom først, høna eller egget" spørsmål. Vi vet jo at mange legger på seg av hypothyreosen i seg selv, så hvordan skal man da vite om det er hypothyreosen eller levaxinen som gjør at man legger på seg. Veldig mange har jo hypo-symptomer selv med behandling av levaxin. Jeg ville heller stille spørsmålet hva er det levaxin IKKE tilfører kroppen som gjør at man legger på seg? Noe info finner du i denne tråden av smgj, samt at du også finner endel andre linker.
    Du er ikke den eneste som er bekymret over vekten din, så jeg føler med deg.

  3. #3
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

    Standard Sv: Legger man på seg av Levaxin??

    Jo, det er jo sånn at stoffskifte og forbrenning er samme skjea. Jeg tenker vel sånn at når behandling for lavt stoffskifte fungerer, så legger man ikke på seg.
    Så gjelder det om å finne en behandling som fungerer.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  4. #4
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    55
    Meldinger
    911

    Standard Sv: Legger man på seg av Levaxin??

    Jeg bruker Levaxin. Den første tiden etter overgang fra høyt stoffskifte til lavt la jeg på meg.

    Det finner jeg ikke så merkelig og jeg tror ikke Levaxin var den direkte årsaken til det. Mer nærliggende å tro at når stoffskiftet ble bremset helt, så brukte Levaxin noe tid på å få det hele i gang igjen. I tillegg førte denne perioden med sykdom til en svært lite aktiv tilværelse. Jeg oppfattet nok litt sent at jeg kunne unngått noe av vektoppgangen om jeg hadde fokusert litt på hva jeg "puttet" inn når stoffskiftet var blitt lavt. Aktivitetsnivået hadde jeg ikke krefter til å gjøre noe med i denne tiden og derfor ble fokuset mitt rettet mot mindre sukker i hverdagen, spise oftere og sunnere enn tidligere.

    Når stoffskiftet ble bedre regulert og jeg orket å fokuserte litt mer på hva jeg faktisk spiste, når jeg spiste og mitt til da altfor høye sukkerinntak startet vektnedgangen. Jeg er tilbake på den vekten jeg hadde før stoffskifteproblemene startet og vekten har vært stabil i mange år nå.

    Jeg tror det er svært individuelt hvordan denne sykdommen arter seg og hvordan Levaxin fungerer hos hver enkelt av oss. Så rådet får bli at du forsøker å ikke bekymre deg nevneverdig for noe som ikke behøver å inntreffe hos deg

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn