Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Post Florinef - eller ikke..

Dette er en avlegger fra Ruths tråd -

Jeg er jo fersk på hydrokortisontabletter og har rusla gjennom Vigdiss tråd (igjen ) -
    og så prøver jeg å finne ut av hvordan det er med florinef og de som skriver her..

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Begynte på Cortef 27. 10. 2,5 mg hver dag i begynnelsen, økte raskere. Den 1. 11 sto jeg på 20 mg Cortef og 2,5 grain Nature-Throid. I følge legen min hadde jeg økt for raskt på egenhånd. Og ble litt redd da han begynte med all hjertemonitoreringen, og tenkte at dette er alvorlige saker, ikke gjør ting på egenhånd. Så nå har jeg stått på samme dose siden da, skal øke til uka.
    Bortsett fra at 1 tablett Florinef ble innført på tirsdag. Jeg ba om det.

I dag er det 19. 11. Og jeg føler meg egentlig ikke noe særlig bedre enn da jeg begynte med Cortef.
    Jeg ser også på andre meldinger i samme tråd - bl.a denne:

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Ikke så meget om Florinef, men nævnt er det et par steder i bogen...:

Side 34:

Because patients with spontaneous adrenocortical deficiency usually seek medical care before a complete lack of cortisol develops, replacement dosages for such patients usually total less than 35 mg (hydrocortison/red.) daily, taken as 7,5, 5, or 2,5 mg four times daily before meals and at bedtime (ac and hs). Supplementary sodium-retaining effect the form of 9-alpha-fluorohydrocortisone (9-alpha-FF marketed as Florinef), 0,1 mg daily og three times weekly, is rarely needed exept in totally adrenalectomized patients.

Side 42:

Patients who have been totally adrenalectomized or who have more severe degrees of adrenocortical deficiency can usually be satisfactorily maintained on cortisol in a dosage of 10 mg at breakfast and lunch, 5 mg at supper, and 10 mg ad bedtime. Supplementary sodium-retaining activity may be necessary, and 9-alpha-fluorohydrocortisone (9-alpha-FF, marketed as Florinef), 0,05 to 0,1 mg daily or three times weeklyis sufficient in most cases.

Side 43:

In addition to supplementary sodium-retaining activity as provided by small doses of 9-alpha-fluorohydrocortisone (9-alpha-FF, marketed as Florinef), women with severe adrenal insufficiency may require supplementary androgen to achieve optimum strength and sense of well-being. This is not surprising since their chief source of androgen is normalIy their adrenals. Unfortunately, natural adrenal androgens such as dehydroepiandrosterone (DHEA) and androstenedione are not generally available for clinical use, but some pharmacists have 5 mg capsules of DHEA. Otherwise, 5 mg linguets of methyl testosterone may be helpful to provide androgenic effects. As will be discussed later, there is evidence that DHEA is a better replacement androgen for adrenal deficiency than testosterone. Women's International Pharmacy in Madison, Wisconsin is an excellent source of physiologic dosages of dehydroepiandrosterone (DHEA).
    Jeg kuttet ut DHEA og bruker isteden 7-KETO - men jeg lurer altså på dette med Florinef
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Florinef - eller ikke..

det var nora som sa en gang at de som ikke ble bra da de slet med binyreproblematikk ofte ble bedre ved Florinef. den siste måneden har jeg glemt å ta Florinef. Nå merker jeg ingen forskjell. Så da tenker jeg at den har kanskje gjort jobben sin?

Kan du be legen om å få forsøke Florinef, Kevlin? det kan jo være et forsøk verd....
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,070

Smile Sv: Florinef - eller ikke..

Takk for at du tittet innom Ruth

Så da brukte du Florinef i ca 10 måneder Ble ikke det ganske dyrt, da
    Merka du på noen måte at det funka for deg?

Jeg har jo handlet inn hydrokortison utenfor Norge - dvs legen vet ikke at jeg bruker dette.
    Forøvrig så er det en vikarlege jeg har gått hos - og nå er det en annen vikar inn;
    den egentlige fastlegen har permisjon så h*n har jeg ikke truffet enda
    Sist endret av Kevlin; 14-10-10 kl 14:24
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Florinef fikk jeg på blå resept. Kanskje vikaren kan gi deg det????
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2010
    Meldinger
    38

Er også nysgjerrig på florinef/aldestoronmangel.

Om jeg gjör pupilltesten på STTM så "pumper" den ut og inn hele tiden, klarer ikke å holde seg sammentrukket. Gå såvidt innover og blåser seg opp igjen med en gang. Ser meget pussig ut!

Dette selv om jeg tar HC, 20mg/dag.

Jeg er også veldig sulten på salt og sött. Har byttet ut vanlig salt med havsalt, som det anbefales.

Vil tilskudd av pregnenolone også hjelpe mot aldestoronemangel?

Lignende tråder

1. Melatonin - godt eller ikke?
    Av Nielsigne i forumet Melatonin
    Svar: 2
    Siste melding: 07-10-10, 22:54
  2. Florinef
    Av Anisa i forumet Hydrocortison
    Svar: 0
    Siste melding: 13-11-09, 13:23
  3. Har de ikke peiling, eller?
    Av Kenneth&Lisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 15-06-09, 06:08
  4. Operasjon eller ikke
    Av Dahlia i forumet Operasjonssalen
    Svar: 5
    Siste melding: 30-04-07, 18:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine