Side 1 av 7 123 ... Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 65
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Standard Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min fødsel

Hejsa

Nu har jeg luret her med jævne mellemrum igennem de sidste to år, og fået mange gode svar, links og lignende til mange af de spørgsmål jeg selv har haft; jeg vil derfor gerne sige TAK til alle aktive her på dette forum, og præsentere mig på høflig vis.

Jeg er en kvinde på 30 år fra Aalborg i Danmark, jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min fødsel og har siden været i behandling med Eltroxin.

Eftersom jeg er født i en tid med 2 tv-kanaler og intet internet, har jeg igennem min barn- og ungdom ikke sat spørgsmålstegn ved min behandling, ja jeg har faktisk ikke set mig selv som syg - de "småting" jeg tumlede med var nok ikke så anderledes end hvad alle andre døjede med - troede jeg. Noget af et chok at finde ud af i midten af 20'erne at utallige depressioner, smerter, hukommelsesproblemer, vægtproblemer og generel utilpashed IKKE er noget alle døjer med. Hvor blev jeg vred! At vi på denne måde negligeres af sundhedssystemet og er henvist til EEN behandlingsmetode. At jeg så ydermere er opdraget til en (naturlig) respekt for autoriteter gør det så ikke bedre - lægens ord har jeg derfor tidligere aldrig draget i tvivl.

Jeg sidder nu i en situation hvor jeg (som alle I andre) sikkert har læst mere litteratur om stofskifte, skjoldbruskkirtel, t3, t4, eltroxin, thyroid end den gennemsnitlige læge - og stadig er det rigtigt svært at bruge denne viden til noget, når man ikke er medicinsk uddannet. For ... informationssøgning på internettet er fy-fy, og man får jo nærmest stemplet "hypokonder" hvis man stiller spørgsmål til sin behandling mere end een gang, så ...

Jeg er strandet med min forsyning af Eltroxin, besat af lysten til at prøve en thyroid-variant, men i tvivl om, hvordan jeg får LOV - uden at bryde gældende lovgivning (dvs. at slå sin inkompetente skvatnavle af en læge ihjel duer ikke).

Nå, sikke en svada ... men i hvert fald: Hej med jer :-)
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Slut med at lure :-)

Sitat Opprinnelig skrevet av FruStration Vis post
    (dvs. at slå sin inkompetente skvatnavle af en læge ihjel duer ikke).

Heisann!

Og velkommen skal du være. Dessverre får jeg nesten si.. Men du er vel nok et bevis på at t4 preparater alene ikke duger for alle, og at du ikke når fram hos din lege selv om du kan mer enn ham. Jeg ser at du har vært og er plaget med din sykdom (og din lege), og håper virkelig at du snart får det bedre!

Men jeg kan på alle måter anbefale deg å kutte ut din eltroxin og starte med thyroid. Du må være klar over at et kan være en fulltidsjobb en periode å bytte til thyroid, fordi det kreves mye av din kropp og særlig av dine binyrer i begynnelsen. Men det er mye bedre å ta den jobben, enn å fortsette å jobbe med eltroxinens ødeleggelser. Du har kommet langt i din "utdannelse" og det lover bra for din framtid, bare du får tak i en dugelig lege. Kanskje det er noen fra forumet som kan tipse deg om lege i Danmark?

Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Tak for velkomsten Jeanette78

Jeg er villig til at investere både tid og penge i mit helbred (har i hvert fald tid nok ...) - det værste der kan ske er jo at jeg om ikke andet bliver afklaret om at thyroid heller ikke er løsningen - jeg kan umuligt blive værre stillet end jeg er nu - det skal jeg så bare have overbevist det håbløse sundhedssystem om.

Det kan være at den hurtigste løsning er selv at uddanne mig til læge med "license to prescribe" - jeg ved jeg kunne finde et stor patientgrundlag her på forummet

Utroligt uheldigt at man bor i et land hvor de hellere lader folk lide end at lytte til erfaringer fra andre lande - men der er vel ikke penge nok i os stakkels stofskiftesyge til at gøre det til et interessant område. Det kunne være det skulle begynde at regne ud hvor mange penge de kunne spare i førtidspension og sygedagpenge hvis de gav en reel hjælp og ikke mindst nogle flere valgmuligheder til os.

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    29

Jeg kunne også være interesseret i tips om hvilke læger i Danmark, der er positivt indstillet overfor at udskrive recept på thyroid :-)

kh
    Buskhut

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Det lyder som en opgave for Operation X og Morten Spiegelhauer. Eller bare nogen med et mentalt overskud og en times sendetid i prime time.

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    70

Hej. Velkommen til.
    Hvordan ligger dine tal? Hvis din fT3 ligger i den lave ende af normalområdet og T4 ligger i den høje ende, så kan du argumentere med at du er dårlig til at omdanne T4 til T3, det er jo noget en læge kan forstå og forholde sig til. Der er en del videnskabelige artikler som viser at visse patientgrupper har fået det bedre med T3 behandling - dem kan du jo tage med til lægen. Det kan måske overbevise ham/hende til at give dig T3 tilskud, enten i form af liothyronin eller som thyroid. Held og lykke.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Paxx: Tak for det.

Må med skam meddele at jeg ikke kender mine tal - og aldrig har gjort det. Jeg har bare ringet til lægen efter hver blodprøve for at få at vide om dosis skulle op eller ned. Den eneste gang jeg har fået et tal, var da jeg i protest lod være med at tage Eltroxin i 8 mdr., der havde jeg vist et TSH på 187. Men jeg vil da spørge nu. Det er ikke af dovenskab jeg ikke har spurgt, jeg har bare ikke haft overskud til at starte på noget, som sandsynligvis ender med endnu en hypokonderanklage. Men tallene har jeg vel ret til, og med dem i hånden kan jeg vel så prøve at gå andre veje.

Tak for det lille tiltrængte spark.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    60
    Meldinger
    5,124

Ta kontakt med legekontoret. Tallene er dine. Be om utskift fra alle blodprøver. Du trenger ikke gå via legen for å få det.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    39
    Meldinger
    229

Vigdis: Det har du selvfølgelig ret i, jeg kan jo bare bede om udskrift fra min journal ... mit hoved er vist mere tåget end sædvanligt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    74
    Meldinger
    490

Jo, vi er jo det alle sammen. Tåkete i hodet.
    Men ikke alltid, og ikke samtidig.........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 1 av 7 123 ... Siste

Lignende tråder

1. Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 414
    Siste melding: 04-07-11, 12:59
  2. Thyroidea-sykdom, graviditet og fødsel
    Av Mod i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 5
    Siste melding: 11-12-09, 13:55
  3. Høj TSH efter influenza
    Av gitteh i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 17-01-08, 21:37
  4. "Normale" prøver etter et par måneder på Armour?
    Av Stina i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 02-10-07, 16:09
  5. Lavt stoffskifte etter fødsel
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 29-08-06, 08:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder