Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    33
    Meldinger
    60

Standard Frustrasjon om Levaxin og vektnedgang..

Hei til dere alle som leser innlegget mitt
    Jeg har helt siden jeg ble diagnostisert med lavt stoffskifte gått på Levaxin i varierende doser. Likevel har jeg blitt satt på 100 ug 5 dager i uken, og 200 ug 2 ganger i uken (dette resulterte i TSH på 3, 0 / 0, 03, T4 på 22 og T3 på 6, 8). Dette mener både fastlegen og endokrinologen på Aker sykehus er bra nok. Til tross for dette har jeg alene begynt å ta 150 ug daglig (dette er da 50 ug mer i uken sammenlignet med den "gamle" dosen).

I tillegg spiser jeg ca. 1500 kcal daglig, inkludert rent kjøtt, fisk, grønnsaker og litt frukt - ingen bakverk som brød, eller pasta/ris/poteter. Likevel ståt vekten min bom stille, eller så går den opp. Det er til å bli deprimert av! Desverre, og mye pga nedstemtheten, har jeg lite energi til fysisk aktivitet utenom det vanlige (er fullt opptatt student) og prøver mitt beste på å syke (ergometersykkel) hjemme 30 min flere ganger i uka..

Hva gjør jeg egentlig galt? Jeg vet ikke mine verdier nå som jeg bruker 150 ug Levaxin, men får svar på dette i løpet av neste uke.

RosaElefant

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    39
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Frusterasjon om Levaxin og vektnedgang..

Du skal være veldig forsiktig med kalorirestriksjon på levaxin. Det kan forskyve forholdet mellom rT3 og T3. rT3 signaliserer til kroppen at den skal på sparebluss ...

Søk og let litt i forumet og på nett så finnes det en del (skremmende!!!) forskningsrapporter om dette. Og det forklarer hvorfor en del i kroppsbyggemiljøet bruker T3 og T2 for å øke forbrenningen... :(

Teoriene om dette var én av årsakene til at jeg ville ha inn ERFA (helt eller delvis) i stedet for ren levaxin. Nå er jeg midt i en stor kostomlegging på grunn av antatt matintoleranse og candida (bl.a ingen gjær, intet sukker/honning etc, intet mel, intet egg, ingen melk... og kun 250g frisk frukt daglig), så det har nok sitt å si. Men tilfeldighetene vil iallfall at fra morgenen den første dagen jeg byttet ut 50µg levaxin med 30mg ERFA og startet denne kuren til dagen etter så hadde jeg gått ned 0,8 kilo. Og jeg spiser så mye jeg vil, bare jeg holder meg til dietten. I går var det pølse, kylling, rotmos, salat, bacon, nøtter ...

Sånt har ikke skjedd meg annet enn ved dødsens hard trening etter at jeg ble stoffskiftesyk. Nå har jeg kun gått på dette i 2 dager da. Men det virker veldig lovende.
    Sist endret av smgj; 20-10-10 kl 12:03
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Vektnedgang?
    Av Siri -67 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 4
    Siste melding: 29-10-07, 11:30
  2. lavt stoffskifte, vektnedgang og Reductil.
    Av grynet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 16
    Siste melding: 30-08-06, 20:55
  3. Irritasjon, sinne, frustrasjon og humør svingninger
    Av sivcath i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 42
    Siste melding: 04-08-06, 18:00
  4. Vektnedgang
    Av grynet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 22
    Siste melding: 15-05-06, 18:22
  5. Litt frustrasjon
    Av Leya i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 39
    Siste melding: 06-10-05, 19:44

Søkeord for denne tråden

Bokmerker