Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    30
    Meldinger
    56

Question Hvordan hjelpe familien til å forstå?

Jeg sitter nå å skal skrive en mail til pappa om litt informasjon om hvordan det er å leve med hypothyreose, lettere å få fram orda hvis jeg skriver.. trodde jeg! jeg vet han ikke vil forstå hvis jeg sender over en del faktaopplysninger, det tok ikke jeg selv seriøst heller. Jeg tenkte jeg kanskje kunne lime inn noe av de tingene som har blitt sagt her på forumet om utbrenthet, men jeg tror virkelig ikke han vil forstå.. Hva i alle dager skal man si til en "uteforstående" for at han skal få ett lite innblikk i hvordan det er å leve med en sånn sykdom? han er ikke den som forstår så godt når det kommer til helse og sånt. han har aldri tatt meg seriøst på noen ting. har hendt at jeg har brekt bein i kroppen, klaget, ikke blitt tatt seriøst, å det hele har endt opp med at jeg har spart opp mine egne penger å dratt til legen flere måneder etterpå å fått bekreftelsen på at det er brudd.. eneste gangen han tok meg på ordet var da jeg forstuet nakken.
    Det var bare ett eksempel på hvordan han forholder seg til sånne ting. det er veldig viktig for meg at han forstår meg, men jeg vet bare ikke hva jeg skal si. jeg trenger også litt hjelp av han for å komme meg til legen (jeg går umedisinert nå, å har alltid gjort det. nå orker jeg ikke mer). er det noen som har noe forslag?
    Sist endret av Siljenta; 27-10-10 kl 14:53 Begrunnelse: skrivefeil
    Levaxin siden 10.11.10 da TSH var på 16,18 og FT4 10,2. *klem* Siljenta
    Informasjonstråden min
    Dagboken til Siljenta

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    44
    Meldinger
    418

Standard Sv: Hvordan hjelpe familien til å forstå?

Jeg kan anbefale boka: "Hypothyreosen og meg" skrevet av Audhild Løhre. Kunne du fått han til å lest den tror du? Hun beskriver veldig godt hvordan det er å ha lavt stoffskifte.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    30
    Meldinger
    56

ja, det går jo alltids ann å prøve. han liker jo å lese bøker eneste jeg tenker er at uansett hvor mye han leser, så vil han tro at det gjelder alle andre, bortsett fra meg.. hahaha, jeg er pessimist eller? :P men jeg skal prøve det ut.. takk skal du ha er det en bok man får i bokhandelen?
    Levaxin siden 10.11.10 da TSH var på 16,18 og FT4 10,2. *klem* Siljenta
    Informasjonstråden min
    Dagboken til Siljenta

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    44
    Meldinger
    418

Vet ikke om de har den på biblioteket eller vanlig bokhandel... Det går iallefall an å bestille den her: www.leet.no/
    Lykke til

Lignende tråder

1. Skal vi forstå vores pårørende, før de kan forstå os?
    Av Anisa i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 8
    Siste melding: 28-12-11, 14:23
  2. Har du flere i familien som har stoffskifteproblemer?
    Av elric i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 13-09-08, 09:42
  3. nå går det på familien løs
    Av lotten i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 04-07-08, 01:38
  4. Svar: 3
    Siste melding: 08-04-08, 18:27
  5. Kan noen hjelpe meg med å forstå noe av dette?
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 16
    Siste melding: 23-04-06, 21:13

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn