Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

Standard artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    61
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin

Interessant, Nora!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    49
    Meldinger
    3,072

Post Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin

Fra Brasil!!
    (Åssen du finner fram til alt er meg en gåte men; fint for oss )
    Artig da, at hun henviser til en norsk studie som involverer 27 tusen nordmenn,
    men litt slomsete å beskrive slik:
    "Most patients are satisfied with one single tablet of synthetically derived levothyroxine daily"

De fleste pasienter vet vel ikke at det finnes noe annet -
    noen har spurt legen om der fins noe annet og fått nei til svar
    Andre igjen vil jo høyst sannsynlig være underdosert med bare en enkelt tablett;
    men stoler på at legen er den som får sin pasient så frisk som det går an..
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    95

Fint med slikt lesestoff.

Så, om jeg forstår det rett så skal folk med mage og tarmbesvær ha opptil 30% mer levaxin enn andre.
    I tillegg påstod artikkelen at man skulle ta medisinen på tom mage og helst vente 30 minutter før man spiste for å oppnå best opptak.

Det siste har sikkert andre her inne prøvd og kan si noe om.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Sitat Opprinnelig skrevet av Bastian Vis post
    Fint med slikt lesestoff.

Så, om jeg forstår det rett så skal folk med mage og tarmbesvær ha opptil 30% mer levaxin enn andre.
    I tillegg påstod artikkelen at man skulle ta medisinen på tom mage og helst vente 30 minutter før man spiste for å oppnå best opptak.

Det siste har sikkert andre her inne prøvd og kan si noe om.
    ... og da stemmer det jo veldig godt med at en del har veldig positive resultater med å ta medisinen (t4) om kvelden. For - folk flest spiser kun lett om kvelden og deretter kroppen ta seg gooood tid med det som er i mage/tarm.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,332

De forsøkte kveldsdosering på thyroid.about.com forumet, og det hadde forbløffende resultater.
    Flere gikk endelig ned i vekt.

Noen måtte dele dosen mellom morgen og kveld.

Ingen ble overdosert, men flere måtte litt opp i dose. (av dem som delte dosen opp)

Hollandske forskere prøvde også kveldsdosering på pasienter, og det er interessant.
    husker ikke linke til den artikkelen, men noen her må da kunne grave den opp.

Det pussige var at en forhenværende leder av ntf hoppet høyt i stolen når vi nevnte kveldsdosering, fordi hun var fast bestemt på at folk ville bli oversosert. hun spurte ikke hvordan erfaringene var. Mange måtte tvertimot litt opp i dose....

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    48
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Det pussige var at en forhenværende leder av ntf hoppet høyt i stolen når vi nevnte kveldsdosering, fordi hun var fast bestemt på at folk ville bli oversosert. hun spurte ikke hvordan erfaringene var. Mange måtte tvertimot litt opp i dose....
    Kjempespennende å høre Nora. Du har så mye spennende å komme med Liker alltid ny info som rokker ved gammel innbitt tro som er godt innbarket hos meg og mange andre.

Hvorfor skulle noen bli overdossert av å ta medisinene om kvelden...skjønner ikke hvor den kommer fra

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    38
    Meldinger
    2,765

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Hvorfor skulle noen bli overdossert av å ta medisinene om kvelden...skjønner ikke hvor den kommer fra
    Nei, den tanken ville jeg også likt å ha uttdypet - med mindre vedkommende da tenkte at man ville "score høyt" på en morgen-blodtest....

Hele tankegangen bak t4-medisin er jo at et stabilt lager av "lagerhormonet" skal gjøre susen sånn at kroppen skal fikse resten selv... og med den tankegangen så bør egentlig opptakstidspunkt være bortimot uvesentlig (såfremt tidspunktet gjør at opptaket blir minst mulig hemmet) - mener jeg inntil noen kommer med en god forklaring på hvorfor jeg burde tenke annerledes.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,361

Thumbs up Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin

Author: Laura S. Ward
    Professor of Medicine
    Laboratory of Cancer Molecular Genetics - Faculty of Medical Sciences, Zip Code 13083-970, Campinas, SP, Brazil.
    University of Campinas – UNICAMP

I dag kl. 21:49

Dear (my name)

I am happy to know that my article might be useful. This is the reason I wrote it. So, feel free to translate it whith my compliments,

Laura
    Vi har sendt en e-post, hvor vi be`r om lov til at oversætte artiklen kl. 21:20. Hvad mon er klokken i Brazilien nu? Ca. 4 timer bagefter os? Det var imponerende at modtage svar på henvendelsen kun en halv time efter den var sendt... Vi må hellere trække i arbejdstøjet og få denne artikel oversat så hurtigt det kan lade sig at gøre... Er her nogen, der brænder for at hjælpe - send en PM.

Selv om man ellers plejer hævde, at "viden er magt" - i vores tilfælde bør det omskrives til "viden er håb!"
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    67
    Meldinger
    10,231

Question Sv: artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin

De forsøkte kveldsdosering på thyroid.about.com forumet, og det hadde forbløffende resultater.
    Should You Take Your Thyroid Medication at Night?
    Hollandske forskere prøvde også kveldsdosering på pasienter, og det er interessant. husker ikke linke til den artikkelen, men noen her må da kunne grave den opp.
    Effects of evening vs morning thyroxine ingestion on serum thyroid hormone profiles in hypothyroid patients.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. artikkel om hvorfor noen ikke blir bra på levaxin
    Av nora i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoer
    Svar: 9
    Siste melding: 27-08-10, 21:33
  2. Hvorfor blir noen helt friske av kun levaxin?
    Av gutt_81 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 12
    Siste melding: 28-05-07, 17:05
  3. Svar: 7
    Siste melding: 19-04-07, 08:01

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn